anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 26 oktober 2011

Frukost och sedan ridtur:)

Av anaby - 26 oktober 2011 08:36

Jag har sovit skapligt inatt. Hade en del värk igår men tog inte några värktabletter  ...inte så smart upptäckte jag när jag vaknade imorse 

Vanligtvis tar jag värktabletter 2-3 ggr om dagen för att kunna "fungera" och göra det jag "ska" varje dag. Den senaste månaden har jag INTE tagit några värktabletter alls Det har känts fantastiskt bra att för första gången på väldigt länge kunna klara sig utan värktabletter  Dock borde jag ha "tänkt till" lite igår då jag har jobbat rätt så mycket med hagarna i 2 dagar  Tja, vad säger man...är huvudet dumt får kroppen lida  Så idag blir det maxdos av värktabletter så får jag se hur kroppen svarar till imorgon  Rispåsen är inte heller helt fel att använda sig av som ett komplement till värktabletter när det är som värst med värken.


Jag har väldigt svårt att äta frukost...ofta "knyter det sig" i halsen och sedan blir det "stopp" och då går det inte att äta någonting  Jag brukar säga att jag ska helst stiga upp och sedan springa några varv runt huset innan jag ska sätta mig ner och äta frukost. Oftast blir det bara flytande föda...men det känns som om det är bättre än ingenting  Jag har lättast att äta när jag kommer från stallet och har ridit. Men då är klockan oftast kring 14.00 och det är en aning sent att äta frukost då  

Tidigare åt jag ofta turkisk joghurt, musli och lite honung....vilket funkade riktigt bra 

Har dock haft svårt senaste tiden att hitta någon musli som jag tyckt om  Men när vi var och handlade i måndags hittade jag en "häftig" musli på ICA!!!


Med choklad, nötter och tranbär  Fantastiskt god och inte så dyr heller  


     


Blir som vanligt turkisk joghurt och lite honung på muslin. Mumma!!!!


Idag är det frost ute igen så jag ska vänta några timmar tills det tinat upp på vägen och vi kan rida till kyrkan...T och jag  Sedan lutar det åt att jag kommer att brodda på T i trakten med 2 broddar under helgen. Dock känns det som om 2 st räcker till att börja med tills det blir mer halka och ev. snö  Vädret får helt enkelt avgöra när de sista broddarna i tån sätts fast    

Nej, nu ska jag äta och kurera mig och sedan gå ner till stallet och umgås med T i några timmar och fixa det sista med nya vinterhagen  

Ha de gott så länge!!

Mvh anaby     

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards