anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 26 oktober 2011

Dags för en ny omröstning!!!

Av anaby - 26 oktober 2011 11:10

Den här gången gäller det brodd eller inte??

Då vi har ganska mycket snö här uppe i Norr har jag alltid haft broddar på mina hästar under alla år. Oftast 4 broddar runt om. Zimé var den enda som ett tag endast hade 2 broddar bak i trakten pga att hon trampade sig så otroligt mycket...det var nya sår varje dag  Däremot hade hon 4 broddar fram.

Tabasco kommer att ha 4 broddar runt om så fort snön har kommit. Dock har han korta broddar pga av att han "skalar" av bakhovarna framtill med framhovarnas broddar  Enligt min förra Hovis händer det oftast i traven när de är i skorna med hovarna...problemet med T är att han INTE är i skorna i traven utan i skritt  Det är svårt med honom och hans skritt. Om jag går på hono för mycket är han i skorna...om jag inte går på honom i skritt och låter honom gå i "sin takt" är han i skorna   Jag har gett upp!!!  Men sedan jag provade byta till korta broddar har "avskalningen" blivit minimal  Det innebär att jag måste byta broddarna vid varje skoning då de korta nöts mer men det känns väldigt ok med tanke på att allt funkar så bra  


Tänkte passa på att tacka för svaren i förra omröstningen!!

Tack och bock för att ni delar med er!!!

Det är alltid intressant att se hur/vad andra tycker/tänker och har det med sina hästar  

Man behöver inte skriva vilket svar man har lagt på omröstningen. Jag har själv valt att skriva hur jag gör och tänker i samband med broddar 

Mvh anaby  

 
 
Anna

Anna

30 oktober 2011 08:41

broddar väldigt sällan och mest till gräs,här försviner ju snön fort från vägar och där det är för halt rider jag inte för det handlar om så pass kort tid så det gör inget:)

http://annashastliv.blogg.se

anaby

30 oktober 2011 13:33

Tack för svaret!!

Jag tycker att det är jätteintressant att höra hur andra gör angående broddar på vintern på sina hästar!! Vi har ju rätt så olika väder och underlag lite beroende på vart i Sverige man bor:)
Det är ju en avgörande orsak till om man använder broddar eller inte.

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards