anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 26 oktober 2011

Ridit och fixat det sista med vinterhagen!! Tjjjoohhooo!!! SOL OCH UNDERBART VÄDER IDAG:D

Av anaby - 26 oktober 2011 15:20

Jag har sagt varje dag den här veckan...idag är det sista dagen det är fint väder....nu blir det höst och kallt!! Men i 3 dagar har det varit kanonfint väder   Man kan ju inte annat än vara nöjd och glad 

Idag provade jag att sätta på strykkappor fram istället för lindor. Jag har upplevt att T har snubblat MYCKET när jag har haft honom lindad fram  Det känns inte riktigt säkert att rida om man säger så....väldigt läskigt!!! Så idag blev det strykkappor fram och lindor bak=FUNKADE JÄTTEBRA!! Minimalt med snubbel för "Herr´n" Man får helt enkelt prova sig fram VAD som passar för just min häst 

Idag var T vaken & pigg utan att vara stökig!! Energin i traven kändes riktigt bra  Upplevde att det var lite halkigt på löven efter vägen så vi saktade av till skritt och skrittade där det var löv...men annars fick vi 3 kortare "travsträckor" idag. Han kändes kalasfin hela tiden 

När vi landat hemma blev det magnetbehandling och lunch för T medans jag städade vid stora höhäcken och fyllde på hö i bägge höhäckarna. Sedan passade jag på att fylla 6 st nya hösäckar så att det finns i slutet på veckan 

Sedan var det dags att göra det sista på nya vinterhagen....att byta ut elbandet vid den inhägnade delen av diket!! Nu är allt klart 

Jag provade att ta PANORAMA kort hette det...inte kalejdoskåp som jag trodde  Minnet är kort men intensivt 

Så här blev resultatet i allafall 


         

Om man klickar på bilden blir den större.

Hagen är ca 30-35 meter på varje sida. T:s "kli-träd" är ca 2 meter högt. Jag står precis i grindöppningen....järnstolpen till höger är upphägningen för grinden när man öppnar upp hagen  Ska ta en ny bild när hagarna är sammanslagna igen så man ser hur grinden ser ut.


T blev väldigt glad över att få nytt hö i sina höhäckar  idag 


 



 


Det funkar väldigt bra för hästen att äta underifrån  


 







     


Är nog dags för mig att lämna min häst ifred och gå hem ett tag  

Väntar nu bara på att Henrik ska komma hem så att vi kan gå ner till stallet och fixa & packa halmen. Den kommer att räcka i ca 1,5-2 månader innan jag behöver "packa" mer nästa gång  

Nej, nu ska jag vätska upp lite innan det blir dags att gå ner igen!!

Ha de så länge!!!!

Mvh anaby  

 
 
Jenny

Jenny

27 oktober 2011 15:16

Smart lösning på höhäcken! Hur mycket spill blir det av en sådan?

http://islandstokan.bloggplatsen.se

anaby

27 oktober 2011 16:30

Jag är jättenöjd med konstruktionen. Lite spill blir det tyvärr. Men jag brukar kratta upp spillet varje gång jag fyller på så blir det inte så mycket. I år var höet lite kortare motför i vanliga fall...så jag får nog lite mer spill den här gången. Dock brukar T äta upp det mesta som ligger på marken sist om det inte regnar på det;) Hi hi!!

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards