anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 26 oktober 2011

Halmen klar!!!

Av anaby - 26 oktober 2011 21:17

Jag och barnen gick ner till stallet vid 16.00-tiden för att rulla in halmbalen och pack iordning säckar. När vi fått in balen och öppnat den...var det mögel så gott som HELA balen   Rulla ut och in med en ny!!! Vi var på helspänn alla 3 när jag skar upp plasten och lyfte för att kika hur det såg ut?? Den var ok  Härligt!!!

Jag måste bara säga att T är helt underbar nu för tiden!!! Barnen följer INTE ofta med till stallet men när de är där så får de klappa och pyssla med honom utan att han gör någonting Han är mest nyfiken på vilka de är  Jag är ju alltid bredvid också....så han sköter sig bara bra min "lilla" Plutt 

Medans vi fyllde på halm i säckar stog T och drog i säckar och skulle "in i skinnet" på oss  Så klart!! Efter att ha dragit och tuggat på säckarna och fått flera tillrätta visningar av mig....suckade han djupt och gick till stora höhäcken istället  Dock stog han och spanade ingående på VAD vi gjorde!!! Hi hi!!

Vi fyllde 15 stora sopsäckar på 240 liter. Det brukar räcka i 1,5-2 månader för oss. Drygt halva halmbalen ligger inne i vindskyddet också. Så jag brukar inte behöva lägga in någonting förrän efter 2 veckor 

När allt var klart kom en mycket nöjd T och började äta på halmen  Man måste ju kolla in läget!!!


Jag fixade med det sista och när jag skulle hämta kniven...var den puts väck  Jag hade lagt den under ytterjackan...men där var den INTE!! SKIT POMMES FRITES!!! Vad stressad jag blev!! Tänk om jag hade lagt den i jackfickan på den andra jackan och medans jag fixade med halmen i vindskyddet...hade den åkt ur och ner i halmen...usch!! Gick in till skrubben för att kolla men INGEN kniv fanns där den brukar hänga  Ställde mig bara helt stilla för att försöka "tänka tillbaka" VART jag hade sett den sist  Gick allafall till slut in i skrubben igen för att titta om jag hade lagt den någon annan stans?? 

Och visst låg den i en av korgarna!!! Pust säger jag bara...vilken skön känsla det var att hitta den i skrubben och slippa LETA i halmen hela natten  Många saker gör man omedvetet utan att man tänker på det....


Passade på att "rikta" upp "blomlådan" som Termobaren står i när jag ändå skulle fylla på vatten. Den lutade lite...så jag hade mätat ut en lämpligt lång bräda och la dit på ena sidan. Det funkade mycket bättre!!! Ska dock titta lite mer ingående imorgon när det är ljust..om jag ev. måste lägga dit en till bräda. Men bättre blev det helt klart 

Tar några kort imorgon!!!


Smorde min älskade häst   och pysslade lite innan jag gick hem. VILKEN HÄRLIG DAG JAG HAR HAFT 

Är så otroligt nöjd och glad även idag!! Kan inte bli så mycket bättre än så här!!


Jag har även hunnit med att tvätta T:s "flug-magnet-täcke" som T har rullat sig med x flera så det var hur lerigt som helst Det som är bra med det täcket är att magneterna är LÖSTAGBARA  Det är bara att ta bort magneterna och slänga in täcket i tvättmaskinen!!!  

Värken är något bättre idag...allafall INTE värre!! Alltid någonting 

När jag kom hem från stallet  åt jag och L-O än en gång rester av älgsteken från i söndags  Lika god idag och nu även helt slut...

Sedan har vi tittat på film och ska se en till. Skönt att bara ligga i soffan och chilla och se på en BRA film  Men jag är ju en "film-nörd" som tycker om att se så gott som all film  

Nej, nu ska jag värma på "min vän" rispåsen och sedan göra mig en stor kopp med choklad  medans jag väntar på att L-O och hundarna kommer hem från kvällsprommisen 

Ha en jättebra fortsatt sen onsdagkväll!!!

Chilla lugnt  

Mvh anaby   

          

 
 
carro

carro

27 oktober 2011 15:44

hej! jag måste bara fråga om magneterna som du pratar om. Kan du lägga ut bilder på dem?
Hur länge använder du dem åt gången? och exakt vad är de bra för?
är det liknande Back on Track eller är de nåt helt annat?
jag vill helt enkelt ha all info om dem ;)

Sen måste jag säga vilket otroligt tålamod du måste ha, och vilket otroligt jobb du lagt ner på din häst :)
jag hade nog gett upp för länge sen tror jag... Iofs hade jag en liknande häst på halvfoder ( ridskolehäst andra halvan) och han var otroligt speciell och hade väldigt svårt att lita på människor.
Men han krävde otroligt mycket, och det man byggde upp kunde raseras på nolltid om man inte tänkte sig för.
Men det är en fantastisk känsla när man ser vad man kan åstadkomma till slut :)

http://sartorius.blogg.se

anaby

27 oktober 2011 16:27

Hallooojjjsan!!! Jag kan lägga in ett inlägg om magneterna med info om dem och några hemsidor du kan titta in på och läsa mer:) Jag har använt dem i 3 år på både hästen och mig själv;) Funkar jättebra på oss!!!

Tack det värmer!! Han är helt klart värd all tid, tålamod och svett jag har lagt ner under årens lopp:D Jag hade en otrolig tur som hittade Tabasco och Kerstin!! När jag tog hem honom var jag medveten om att det krävdes VÄLDIGT mycket jobb men med tanke på att jag tyckte så väldigt mycket om hästen...så gav jag både honom och mig en chans att försöka till 100 % att få det att funka!! Det tog ungefär 4 månader innan jag "märkte" av att han började slappna av och lita på mig...och efter det gick det bara framåt som tur var:D Hi hi!!

Idag känns det helt fantastiskt att rida honom!! Kan säga att jag ofta sitter med tårar i ögonen efter en uteritt som "gått som på räls" med en häst som har varit helt lugn:D Det är "magiskt" med tanke på hur han var att rida när jag fick hem honom;)

Tack och bock för besöket!!!

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards