anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 29 oktober 2011

Härlig dag!!! En massa bilder;)

Av anaby - 29 oktober 2011 17:00

Tänkte börja visa några bilder på lite av det jag shoppade igår!!!


 

1 st rosa kasse från Rusta  

Billiga kökssvampar som funkar jättebra att tvätta muggen med!! Jag använder dem bara en gång sedan slängs de!!

1 st rosa regncape i det svarta fodralet   Ligger i stallet och väntar på att användas.

1 st stort rosa band med magnet att sätta på bilen eller kylskåpet  

20 meter rött rep...




Hundgodis i massor på REA!!! Favorithundgodiset här hemma  



Rosa fleecejacka i tunnare fleece från Intersport.

Tröja i funktionsfoder i vitt/rosa

Figursydd brun T-shirt

Rosa pannband....



Den bruna långa kappan från H & M. Det är svårt att fota den när man är ensam och inte har den på sig   Men man ser allafall färgen på den!!! Den finns att se på H & M:s hemsida  


Gick ner till T vid 11.00-tiden för att tvätta muggen och magnetbehandla benet. Smörjde sedan med salicylsyrevaselin för att få bort de "sista" krustorna. Mockade, fyllde på vatten, borstade en "ler-inpackad-mammut" med Magic Brush 

Det var tyvärr ganska blött vid ingången till hagen och strax utanför vindskyddet  Känns bra att han har 2 broddar på sig runt om!!! Så slipper han halka och ev. sträcka sig i lervällingen


 

T som håller på att äta hö ur höhäcken...en aning lerigt så tyvärr kommer jag att få "ta bort" en del hö som hamnat i leran när jag fyller på nytt imorgon  



En liten flod vid grinden  



Ser skapligt ut utanför vindskyddet!! Kommer nog att ha torkat upp rejält tills imorgon  



Resten av hagen ser helt ok ut!!! Tack och lov!!!





   



     

Skillnaden med leran motför i början på veckan när det i princip var helt torrt!! Egentligen ska jag INTE klaga för det är första gången på HELA hösten som det har varit riktigt blött och lerigt i hagen. Så den har hittills klarat sig riktigt bra  


 







   


När T var klar gick jag hem för att äta lite lunch....eller rättare sagt LYXLUNCH  Smörgåstårta som blev kvar sedan besöket igår  



Sedan fortsatte jag med städningen nere i källaren och tvättstugan. Känns otroligt skönt att ha gjort bort det nu!!!

För en liten stund sedan var det "dags" att gå ner till T igen för att ta bort magneterna och smörja med gelen och tvätta bort salicylsyrevaselinet från muggen. När jag tvättade frambenet där muggen varit värst....var alla krustor borta  SÅ SKÖNT!!! Smörjde med zinkpasta...har gjort det i några dagar nu och det verkar funka riktigt bra 

På bakbenet är det bara några krustor kvar...men jag hoppas att det försvinner imorgon med salicylsyrevaselinet!!!

Jag tycker också att svullnaden på andra frambenet där såren är har minskat!!! Där är det penicillinbehandling som gäller  Det gäller att hålla ordning på alla olika ben och olika behandlingar!!! 

Har just landat hemma och ska ta mig en dusch och sedan iväg på middag!!! Ska se om jag hinner laga T:s regntäcke innan vi åker eller om jag tar det när jag kommer hem igen 

Nej, gott folk!!! Ha en fortsatt jättebra lördagkväll!!

Chilla lugnt  

Mvh anaby   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards