anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 2 november 2011

Jobbig natt på jobbet, jodopaxomslag och veterinär!!!!

Av anaby - 2 november 2011 08:07

Jag kan säga på rak arm att natten var inte rolig  ....inte pga mina härliga Brukare  ...utan pga DJÄ..A skit mensvärken jag fick i måndags

Har både mått dåligt....varit nära att spy hur många ggr som helst...haft rejält ont så jag ibland knappt har kunnat gå...trots att jag tagit värktabletter maxdos och användt nackmagneten på magen  LESS?? JA väldigt!!! Hoppas verkligen att det här var VÄRSTA dagen/natten så att det vänder idag!!!!

Kan säga att jag nästan grät när jag satte mig i bilen och åkte hem...och höll på att spy flera ggr på hemvägen!!

Är väldigt tacksam och otroligt glad att natten var lugn i övrigt och att mina Brukare sov gott

Svidade om när jag kommit hem och gjorde iordning jodopaxomslag till T. Åkte ner till stallet och såg att han var MER svullen idag  Älskade häst!!! De andra 3 benen såg väldigt bra ut som tur var!!! Satte jodopaxomslaget och åkte hem med gråten i halsen!!!! Usch vad jag tycker det är jobbigt när djuren är sjuka  

Ringde min veterinär alldelens nyss som redan har tittat på honom för inte så länge sedan och VET hans problem med både mugg och andra svullnader på benen...

Han skriver ut sulfa och penicillinsalva till T  Som jag får hämta ut idag 

GLAD?? JA, OCH VÄLDIGT NÖJD OCH TACKSAM OCKSÅ!!!!


 


Jag ska fortsätta någon dag till med jodopaxomslag...dock bara några timmar om dagen och inte starkt...precis som jag har gjort hittills     

Sulfan är i pulverform och han ska endast ha 1 gång per dag!! Det känns jättebra då vi åker bort imorgon till stugan och blir borta hela helgen!! Vi ska på den årliga "älgfesten" som L-O:s jaktlag annordnar varje allhelgona helg  Ska bli trevligt att träffa kompisar och andra vi känner. Både maten och sällskapet brukar vara väldigt bra 

   Nu kommer pappa att kunna ge T sulfan fredag och lördag utan problem... medans jag är borta   

Nu kanske jag kan andas ut vad gäller svullnader och mugg efter helgen!! Skulle vara enormt skönt...känns som om jag får skaffa "klippkort" hos min veterinär snart    Tur att han känner till mig/oss så bra  Vilken annan veterinär som helst hade nog funderat på om man var "riktigt iordning"  ...med tanke på hur mycket jag har "terroriserat" honom senaste tiden    

Nej, gott folk!! Nu ska jag gå och lägga mig och hoppas att få sova några timmar!! Sedan blir det att åka till Apoteket och vidare och kurera och pyssla med  T  Pust!!!

NU KÄNNS DET RIKTIGT BRA!!!!

Ha en jättebra fortsatt onsdag!!!

Chilla lugnt  

Mvh anaby    


 
 
Anna

Anna

2 november 2011 09:53

SV: Jaa, jätte mysigt :). Har haft min häst i 11år och i sommar var det första gången jag fick ner han i vattnet :).
Dock så har jag inte försökt många gånger men men.

Tror faktiskt jag ska köpa dom borstarna, för Turbo rullar sig i leran hur mycke som helst och piggborsten är inte så bra på det området :P.

Pannlampa är jätte bra :). Fast nu har vi så mycke dimma så man ser typ inget endå, men då snön kommar då komma den vara suverän :).

Jag måste prova göra ett sådan ländtäcke, älskar blått och turkost och det finns typ aldrig i dom färgerna jag älskar.
Den rosa filten du har, jag har sett att det finns såna i en klar turkosfärg :).

http://annaakerman.bloggplatsen.se

anaby

2 november 2011 19:45

Min häst står gärna på behörigt avstånd från vattnet;) Men går gärna i vattenpölar istället..Hi hi!!

Tidigare använde jag alltid piggborste till min häst...han rullar sig mer än gärna i lera dagligen:S Men har helt gått över till Magic Brush!! Tycker de funkar väldigt bra till lera:)

Det blir intressant att se VAD hästen tycker om pannlampan;)

Turkos kommer att bli jättefint på ett ländtäcke:D Jag tycker att det är smidigt att ta en befintlig "fleecefilt" och sedan bara klippa till den efter behov. Sedan är det mycket billigare än att köpa per meter!!! Det finns så många fina fleecefiltar idag:D

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards