anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 15 november 2011

Shopping och nu chilling;)

Av anaby - 15 november 2011 20:13

Det gick jättebra att shoppa med barnen!!! Pust!!! Det är lite krävande ibland då de ofta är ute efter "sina bestämda" kläder   Henrik hittade dock en riktigt fin jacka förra veckan själv på stan som han köpte  Då hade vi varit iväg 2 ggr på olika affärer utan att få napp på någon jacka.... 

Idag hittades det tröjor, T-shirtar, huvjackor och lite annat. Fredrik hittade även ett par skor 

Jag och Henrik får åka iväg en annan gång i veckan och titta lite mer på skor till honom. Man vill ju att de ska vara RÄTT klädd och framför allt VARMT klädda när de cyklar till skolan i vinter!!!

Vi avslutade med att äta på Max 


Här hemma har jag "fått" en svart "Canada goose" jacka!!! En sån där dyring  Dock är den beställd direkt från Canada och kostade endast en spotstyver motför vad den gör i Sverige. Så ibland lönar det sig att importera själv  Den är otroligt varm så jag kommer definitivt INTE att frysa i vinter!! Jag som är så frusen 


Nu ska vi chilla framför TV och äta tunnbrödmacka med rökt sik 

För tillfället tittar vi på "Kär & galen"....verkar vara så där hittills....får se om jag orkar titta på det någon fler gång sedan  Desperata husfruar ska dock inte missas ikväll!!!

Nej, nu ska jag gå och göra iordning min "sik-macka" och göra iordning en stor kopp choklad 

Ha de gott så länge!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby         

 
 
Jenny

Jenny

15 november 2011 21:06

Det mesta brukar vara 10 gånger dyrare här, det kan verkligen löna sig att kolla runt på nätet :)

SV: Grisepass är rätt hemskt, det är skumpigt och en salig röra :p Jag försöker träna bort grisepassen på Rósa, men än är hon ju ung och obalanserad så vi skyndar långsamt :)

Verkligen, jag hoppas det fortsätter vara så här fint och lagom kallt, jag är inte speciellt förtjust i snö om jag ska vara ärlig :/

http://islandstokan.bloggplatsen.se

anaby

15 november 2011 22:17

Det är egentligen helt otroligt vilken prisskillnad den kan vara om man beställer utomlands:O Jag trodde inte att det var sant!!!

Ok, är grisepass så illa;) Det blir nog bra med Rosa när hon blir äldre. Som du säger är det bäst att skynda långsamt:D Brukar löna sig i längden:)

Jag vill gärna ha snön MEN i lagom mängd!!! Det blir ljusare av snön och det tycker jag är ett +. Men det får gärna vara snöfritt november ut;) Vilka krav jag har!! Visslar lite lätt...Hi hi!!

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Jenny

Jenny

15 november 2011 23:34

SV: Ja visst är det så! Man kan göra lika bra fynd som på Tradera bara man är lite ihärdig och tittar runt ordentligt :)

Du får allt skicka in en ansökan till vädergudarna tror jag, tyvärr verkar de göra lite som de vill på den instansen :o "Lagom" är inte ett passande adjektiv på förra vinterns förhållanden i alla fall :p

http://islandstokan.bloggplatsen.se

anaby

15 november 2011 23:38

Tradera är hur bra som helst!! Precis som du säger om man är ihärdig och tittar runt kan man göra hur bra fynd som helst:D

Jag lovar att skicka in en ansökan om vädret!! Man kan lugnt säga att någon lagom snömängd existerade INTE förra vintern!!! Men i år vill vi ha det!! Fniss!!!

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards