anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 18 november 2011

Första "prototypen" av reflexhuvan är klar!!! Jiiippiiieeee:D

Av anaby - 18 november 2011 19:51

NÄR ÄR DEN KLAR!!! HI HI!!! ÄNTLIGEN!!!!

På en symaskin som inte är iordning och mest "tuggsyr" på tyget  har jag ändå lyckats sy första "prototypen" av min reflexhuva 

Imorgon blir det att prova den på T!! Spännande som bara den...den kanske inte passar alls  

Här är några bilder från dagens syning 


 


Baksidan och hålen för öronen är ritade  



    


Klippta hål!! Öronen redo att nålas på!!


 


Första örat nålat och klart!! Redo för symaskinen  



 


Första örat på plats  



Bägge öronen på plats!!! Tjjjooohoo!! Nästan klar nu!!



 


NU ÄR FÖRSTA REFLEXHUVAN "Design by anaby" KLAR!!!!   




Baksidan.


   


Vid öronen och kardborrebanden.

Då var det klart för den här gången Jag är jättenöjd att det faktiskt har gått så otroligt bra att sy!! Är "bara" LITE förbannad på symaskinen som INTE syr sömmarna så bra  Men det löser sig förhoppningsvis efter en liten service framöver  

Har ni några frågor om hur jag har gjort så är det bara att fråga på!!!

Imorgon blir det så att säga kort med reflexhuvan på T  Intressant säger jag bara 

Antingen blir jag nöjd eller så hamnar den i soptunnan 

Nu ska jag prova ett nytt vin som min kära man köpte till mig idag 

Ha en riktigt, riktigt trevlig fortsatt kväll allihop!!!

Chilla lugnt    

Mvh anaby       


   

 
 
Jenny

Jenny

18 november 2011 20:17

Jag kan inte se några bilder :S

http://islandstokan.bloggplatsen.se

anaby

18 november 2011 20:25

Det tar ett tag innan bilderna har laddats in i datorn så jag började skriva inlägget för att spara lite tid;) Hi hi!! Nu är det på plats:D

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Ingen bild

Edit

18 november 2011 21:47

Häftigt :O) Väntar med spänning på bilder med T och huvan ;O) Kram

anaby

18 november 2011 22:07

Vad snäll du är!! Den är helt ok för att vara första försöket;) Hi hi!!

Bilder kommer imorgon:) Får väl se om jag blir nöjd eller inte;)

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Anna

Anna

18 november 2011 22:57

Åter igen, du är så påhittig :D, jag blir riktigt impad och avis att jag inte är så påhittig som du :p.
Spännande att se då den är på :).

http://annaakerman.bloggplatsen.se

anaby

19 november 2011 10:34

Åhhh!! Vad snäll du är:) Rodnar lite lätt...Jag gör ofta så att om jag INTE hittar det jag vill ha i en hästaffär eller tycker att det är för dyrt att köpa in....klurar jag ett tag för att se OM jag kan göra eller sy det själv:) Oftast går det att få till utrustning/eller annat till ett mycket vettigt pris. Underlättar en hel del att någonting är någorlunda billigt då hästen kostar en hel del varje månad;)

Tänkte göra ett inlägg senare på grejer jag sytt för 20 år sedan;) Bla ett skrittäcke innan de ens fanns ute på marknaden..sydde ett skrittäcke då jag ALDRIG har tyckte om ländtäckena speciellt mycket:O Och fleecetäcken som jag tyckte var alldelens för dyra att köpa...sydde 2-färgade själv till mina hästar istället. Jag är lite annorlunda;) Hi hi!!

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards