anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 21 november 2011

Handlat, shoppat, nitat skor, smörjt mugg och sytt ikväll!!

Av anaby - 21 november 2011 20:44

Medans L-O gick en prommis med hundarna...hoppade jag in i duschen!! Sedan skrev jag en handlingslista och iväg för att handla!! Första stoppet var Granngården!!! Jag hittade "Torsklevertran"...5 liter...för 305 kr   Det var bara att betala och se glad ut 

På väg till Willys passade jag på att ringa Hovis. Ev. har han tid redan på onsdag. Vi ska höras imorgon em  Då får jag ett besked om det blir onsdag eller nästa vecka  

Vidare till Willys och handla mat och där köpte jag även olivolja och färsk vitlök. Pressade en STOR vitlöksklyfta som fick dra i olivoljan i ca 1,5 timmar. Sedan har jag silat bort vitlöken. Ska snart hälla över allt i en bättre flaska. Blir att prova det här imorgon och se om krustorna försvinner!!!

När vi kommit hem från Willys blev det middag. Sedan tog jag och L-O bilen ner till stallet för att nita fast framskorna....sedan höll han i T medans jag fick tvätta bort vaselinet i "lugn & ro". Tyckte nog att krustorna på det svullna muggbenet börjar fara nu!! Är mindre motför igår  Även frambenet där det hade kommit tillbaka lite såg betydligt bättre ut ikväll motför imorse 

Planen för imorgon är att gå ner direkt jag vaknat och tvätta och smörja med "olivvitlöken" som får verkar några timmar...sedan tvättar jag bort det innan jag går hem efter ridturen.

När vi kom hem igen har jag modifierat om reflexhuvan!! Jag har sytt dit en kil...det blev bättre men INTE riktigt bra. Får dock duga!!! Sedan har jag ritat ut ett NYTT STÖRRE mönster på nästa reflexhuva  Tänkte vara lite smart den här gången och klippa ut själva huvan och göra hål för öronen och sedan prova den INNAN jag har börjat sy... och se om den är lagom eller behöver göras ännu större. Bäst att spara lite tid!!!


Så här blev den efter kil-modifieringen:



Några cm bredare vid öronen  


     

  Japp!! Då är den här reflexhuvan helt klar!!! Bäst att börja på nr 2 senare under veckan 


Nu ska jag gå och göra iordning lite te och sedan sätta mig och se på TV en stund 


Ha en fortsatt jättebra kväll!!

Chilla lugnt  

Mvh anaby   


 
 
Karja

Karja

21 november 2011 21:02

Sv: det har funkat jätte bra med kodsalva för kompisen hon har använt de varje gång de har vart mycke mugg. så de funkar =)mailen e samma som på msn

http://myonelife.bloggplatsen.se

anaby

21 november 2011 21:07

Då kanske jag gör en beställning redan ikväll!! Tack och bock för tipset:D

Jag har också samma MSN och mail.

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Karja

Karja

21 november 2011 21:10

va har du för mail då? inte fått mail från dej än men adda mig annars på msn så acepterar ja dig

http://myonelife.bloggplatsen.se

anaby

21 november 2011 23:04

Jag har skickat mail och accepterat dig på MSN:)

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Kerstin

Kerstin

21 november 2011 21:19

Flitiga Anna!! ;)
Själv sitter jag där jag sitter... Suck...

http://stallrosen.bloggplatsen.se

anaby

21 november 2011 21:25

Ähhh!! Det var bara idag;) Hi hi!!

Ibland är det otroligt skönt att sitta och ta det lugnt:D

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards