anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 23 november 2011

Jobbat, T, sovit, T och jobba 1 natt till;)

Av anaby - 23 november 2011 17:13

Hade en bra natt på jobbet och stannade bara till för att byta skor innan jag åkte ner till T. Tyckte att det fortfarande var svullet i benen....mindre i det andra bak som tur är!! Dock kan det också bero på att T gärna ligger strax innan jag kommer på morgonen...då har han inte hunnit röra på sig och få igång blodcirkulationen...tills jag landar i stallet  Vi är sömntutor bägge 2  Det är verkligen sådan matte såndan häst     Smorde med vitlöksblandningen och åkte hem för att sova.

Har inte sovit riktigt bra...denna oro över "mugg-helvetet" håller på att göra mig tokig 



Tog bilen ner på em, då jag hade en  hel del grejer med mig   Tycker att bägge bakbenen var MINDRE svullna nu när jag kom ner på em!!!! Började med att tvätta muggen med Hexocil...som fick verkar ett tag. Fyllde på hö inne i vindskyddet till T då det blåser och halvregnar ute. Bättre att han står inne i vindskyddet  och äter  

Tog sedan på NYA pannlampan och började med att mocka i hagen...T var minst sagt nyfiken på mig  Följde mig med STORA ögon  Efter att ha gått omkring med pannlampan i hagen en stund...gick jag fram till en konfunderad T  Inga problem!! Han stog kvar och tittade på mig...kanske inte var så farligt med tanke på att det var matte som lyste upp  och när han sedan fick hästgodis var saken så att säga biff  

När jag sedan skulle mocka i vindskyddet skulle T lukta och titta ingående på mig hela tiden  Socialhäst?? En aning!!!

Jag hade fortfarande pannlampan på och T verkade inte bry sig de minsta  HÄRLIGA HÄST 

När mockningen var klar blev det dags att skölja bort Hexocilen. Kan säga att det var verkligen perfekt att använda pannlampan...NU SER JAG ORDENTLIGT FÖR FÖRSTA GÅNGEN I MÖRKER NÄR JAG SKÖLJER MUGGEN    T stog som ett ljus....torkade torrt och sedan baddade jag in utspädd "Virkon S"...det funkade väldigt bra i somras och torkade ut muggen rejält!!! Är nog dags att prova det igen och se vad som händer...



Medans det fick torka pysslade jag med lite annat...bla fyllde på nytt vatten i Termobaren.

Han dricker upp allt vatten trots att jag blandar i lite äppelcidervinäger dagligen  Han får även "torskleverolja" i lusernet...men det smakar visst inget vidare tycker jag att det ser ut som  Ska köpa färsk jäst imorgon och börja ge honom också!! Det funkade också bra i somras och har han någonting i magen ska jästen hjälpa till att få ordning på den  hoppas jag!!!

Innan jag åkte hem igen smorde jag in muggen med  "torskleveroljan"...får se hur det ser ut imorgon  Upplever INTE att Socatilen "gör det den ska"  Hoppas verkligen att grankådsalvan kommer senast fredag!!! Så att jag kan börja använda den istället  


Kändes rätt så bra när jag åkte  hem från stallet även om jag är ledsen att de INTE händer mer med muggen till det bättre...eller att det läker ihop ordentligt!!! Får se hur det ser ut imorgon!!


Min semikapson kom i brevlådan idag!! Det är ett heljärn...så den ser en aning smal ut men jag ska prova den imorgon och se hur den sitter på min "storhuvade" häst  Den är jättefin 


Jag har nyss ätit middag och nu ska jag bara ta det lugnt tills det är dags att åka till jobbet och jobba 1 natt till. Längtar tills imorgon och hoppas att vädret är ok så att vi kan rida ut en sväng!! Skulle vara skönt att få mysa lite med en ridtur   Det blåser väldigt mycket ute just nu  och förhoppningvis slutar det till imorgon!!


Ha en fortsatt jättebra onsdagkväll!! Glöm inte "Bonde söker fru" 

Chilla lugnt  

Mvh anaby     

     

 
 
Karja

Karja

23 november 2011 17:52

sv:ska ta kort på henne när ja har fått de röda schabraket.fick de ena tränset, nu väntar ja på andra paketet me ett träns me tyglar, tyglar och två¨schabrak =) fick ju inga tyglar me tränset ja fick idag.
du ska se att muggen kommer försvinna snart

http://myonelife.bloggplatsen.se

anaby

23 november 2011 19:29

Ser framemot henne i mer rött:D Spännande med paket med hästutrustning!!!

Jo, jag hoppas verkligen att det "vänder" nu med muggen!! Man känner sig så maktlös:(

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards