anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 25 november 2011

Ridit, mockat ur vindskydd, höbal och semikapson;)

Av anaby - 25 november 2011 14:47

Jag packade in en hel del i bilen och åkte ner. Började med att rida på T. Vi hann bara ner på vägen innan han satte igång och snubbla och hålla på så fort det gick förbi en människa   LESS?? EN ANING!!!!! SUCK!!! Första 500 metrarna gick ut på att jag VILLE ha fram T och T ville tjura som en ponny..och inte gå fram  SUCK!! Kan säga att jag var väldigt nära att bara hoppa av och gå hem 

Efter 500 meter så började han helt plötsligt att lyssna?? Inget mer snubbel?? Gick bra framåt??? Resten av ridturen gick riktigt bra!!! Förvånad?? Ja, mycket!!!

Vi landade hemma igen efter ca 30 min och var nöjda bägge 2  Kändes skönt!!

Idag ville jag först tvätta muggen innan T fick sin lunch. På muggbenet lossnade de en hel del krustor  

Medans Hexocilen verkade gick jag in för att samla ihop allt som skulle tvättas...schabrak, reflexer, huvor, grimmor, grimskaft, borstar, Magic brush mm. Tänkte göra en SANERING och tvätta borstar, grimma och annat på 60 grader. Schabrak och reflexerna få gå på 40 grader annars krymper det...Men resten!! Så kommer allt att vara rent och fint till veckan 

Ut och ge T lunch...som idag bestod av lite lusern, rapsolja och jäst...inga problem att få i sig  Det gick så att säga i en grisblink  Sedan sköljde jag av Hexocilen och torkade torrt. Det visade sig att många av de svarta krustorna på muggbenet nu FAKTISKT lossnade!!! Det går knappt att beskriva med ord hur skönt det känns!!! 

Masserade sedan in Grankådsalvan. Även på frambenet ser det bättre ut. Endast i ena kanten som jag kan både känna och se att det är kvar lite grand nu...helt klart bättre motför igår  Benet är fortfarande svullet men det är ju inte så konstigt med tanke på hur mycket krustor det är i dagsläget. Förhoppningsvis släpper svullnaden på någon dag till när krustorna försvunnit 

Trampade ner höet så T kunde ställa sig och äta i lugn och ro och jag fick "jobba" ifred inne i vindskyddet  


 


Så här brukar det se ut runt hörnet på vindskyddet där T brukar bajsa:


 


Nymockat och rent.


       

Nästa dag ligger det 2-4 högar där. Jättesmidigt och lätt att mocka bort  


Idag blev det utmockning av bädden. Upptäckte igår att det var rejält blött i "kiss-hörnet" så jag tog det värsta då och fortsatte att ta resten idag.

Efter sanering på 3 skottkärror:


 


Jag har torvmix överallt under halmen men har bara behövt fylla på i "kiss-hörnet" senaste tiden.


 


Korten är tagen utan blixt och kvaliten blir tyvärr urusel. Med blixt blir det bara mörkt  Suck!!

T vill allafall hjälpa till och "dra sitt strå till stacken" när torvmixen ska krattas ut 


   


Samma sak med halmen!! Klart man ska hjälpa till enligt T 2 halmsäckar åkte in idag.


Ringde sedan till L-O för att höra OM han kommit hem från jobbet än...vilket han hade!! Frågade om han ta traktorn och komma med en höbal?? Det skulle gå bra...det tog nog bara 5 minuter innan han kom  Så nu står en höbal i förrådet redo att öppnas  Fyllde på vatten och sedan åkte jag hem!!



Jag höll på att glömma bort att jag provade Semikapsonen på T idag!! DEN PASSADE Jag måste bara göra något extra hål   Tjjjooohhooo!!!!


     

Nu ska jag bara smörja upp den och sedan prova rida med den i hagen  Inköpt på Tradera för en väldigt billig peng om man jämför vad de kostar i vanliga fall  


Nu ska jag hoppa in i duschen och sedan börja med middagen!! Sedan ska jag och mamma iväg och både shoppa och handla lite.

Kvällen blir lugn....det ser jag framemot 

Ha en fortsatt jättebra fredagkväll!!

Chilla lugnt  

Mvh anaby  


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards