anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 30 november 2011

Trött och risig idag:S

Av anaby - 30 november 2011 11:50

Dagen igår var minst sagt jobbig...blir så less på min djävla mens Orkar inte, vill inte...

Har haft svårt att sova inatt....ligger alltid i framstupa sidoläge när jag ska somna...det gick inte pga illamåendet och ont i magen Har vaknat många ggr under natten och det känns som om jag knappt har sovit  SUCK!!!

Det blåser väldigt mycket ute så jag har tagit beslutet att T får komma in och få sitt "sprit-bandage" inne idag och det blir ingen ridning heller. Kan var skönt att få stå inne och äta lite hö när det blåser så här mycket. Ska ta bilen ner på en liten stund. Orken är verkligen minimal idag...har knappt ätit eller sovit sedan söndag nu  Ska ta ett beslut ikväll om jag ska jobba i helgen!! Orkar verkligen INTE med som det var i början på veckan. Med både svimmningsanfall på morgonen och hulk i bilen i rusningstrafik på väg hem...tala om både tragiskt (svimmning) och trafikfara (hulkning)!!!!  Då mår jag dessutom SÄMRE IDAG än jag gjorde då  Jag får se vad som händer under veckan.....idag blir det lugnt i allafall. Ska åka iväg till Apoteket och köpa mer alsolsprit efter jag varit i stallet. Tur att det närmaste bara ligger 2 km bort  Känner inte för att åka långt med bilen idag 

Nej, nu ska jag försöka inta någon typ av vätska och hoppas att det slinker ner  Innan jag åker ner till stallet och tar hand om T   Tur att jag har honom som "piggar upp" dagen  när familjen är borta i skolan!!

Ha en jättebra fortsatt dag!!!

Mvh anaby     

 
 
Karja

Karja

30 november 2011 12:08

krya på dej =) hur har de gått me hans mugg nu när du anväder dej av spritbandage

http://www.myonelife.nu

anaby

30 november 2011 12:36

Tack!! Jag kommer att må bättre i slutet av veckan. Det är tyvärr bara att gilla läget och försöka göra det bästa av det så länge illamåendet och smärtan håller i sig:S

Svullnaden har gått ner rejält tycker jag. Krustorna är kvar. Men fick tips av Hovis att linda benet även när jag inte har sprit-bandaget i och med leran så att det håller sig rent. Ska börja med det idag. Förhoppningsvis försvinner det sista krustorna under veckan:)

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Karja

Karja

30 november 2011 12:48

sv: va bra att svullnaden har gått ner =) snart försvinner nog krustorna åxå, är de många kvar. nä de är inget vidare å va sjuk o inte kunna göra de man vill göra.

http://www.myonelife.nu

anaby

30 november 2011 13:21

Det känns riktigt bra att det är så stor skillnad på svullanden redan!! Hoppas att krustorna försvinner om jag har honom lindad så att det inte kommer in "smuts/lera/torv".

Det känns nog bättre för dig senare under veckan!! Ta det bara lugnt så blir det bra:)

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Karja

Karja

30 november 2011 13:23

sv: desamma till dej me =). vet att en häst som e inaco- i stallet fick mugg åxå å lerit o geggit i hagen så hon lindade benen på honom och sen när han va inne fick han stå utan. å de försvann ganska så snabbt har ja för mej

http://www.myonelife.nu

anaby

1 december 2011 13:36

Det konstiga är att T inte har fått det för att det har varit för lerigt i hagen...sommaren har ju varit väldigt bra hos oss:) Jag har haft torrt och fint i hagen fram till i princip nu...de senaste regnet:( Dock rullar han sig varje dag i leran;) Muggen har varit torr fin men han har fått torv i salvan som jag har smörjt med...vilket han får även inne i boxen. Så jag måste ha honom lindad även inne för att hålla det fritt från torv och annat damm. Han trivs även bättre att stå i vindskyddet än inne i boxen. Får se nu hur det blir av att vara lindat dygnet runt!! Jag håller tummarna för att det ska funka!!

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards