anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 2 december 2011

En ny dag börjar igen...Hi hi!!

Av anaby - 2 december 2011 12:51

Sa till min kära man igår att jag sover på soffan inatt. Kände nämligen på mig att jag ev. skulle få vara vaken mycket...då brukar jag se på TV...inte så roligt om jag tittar på TV halva natten inne i sovrummet 

När klockan var 01.00 var jag inte ens trött..suck!!! Hade dock rejält ont i magen....så jag gick och hämtade min "nackmagnet" och satte på magen...tog ca 30 minuter sedan sov jag som en stock  Hallleellluulljaaa för nackmagneten säger jag bara 

Har vaknat till några ggr under natten men somnat om. Vaknde vid 08.00 av fruktansvärda smärtor  Upp på toa och kräktes  Intog både värktabletter och smärtstillande....och kravlade tillbaka till soffan...somnade om en stund. 

Sedan var det bara att packa ihop det som skulle ner till stallet och ta bilen ner. Känner mig inte alls så pigg därför blir det bilen ner...speciellt på morgonen 

T blev väldigt glad att se mig!!! Började med att ta ut honom på gången...linda av benen och titta på dem!! Och de såg faktiskt rätt så bra ut  Svullna fortfarande? Ja, men jag trodde att det skulle vara värre med tanke på att han mest stog still hela dagen igår och sedan stått inne hela natten. Så över förväntan  Det gula geggiga då? BÄTTRE!!!! Såg i princip ingenting??? Krustor? Några få på kanterna..DET KÄNNS BETYDLIGT BÄTTRE IDAG KAN JAG SÄGA  Tvättade bakbenen för att få bort Socatilen och sedan lindade jag dem. På med sadel och träns och ut och skritta en sväng.

Trodde jag skulle svimma innan jag hade fått på allt och kommit upp i sadeln  

Gissa om jag har en SNÄLL häst??? HELT UNDERBAR!!! Han stog ju inne inatt och då kan han bli rejält stökig men han måste helt klart "känna på sig" att jag är otroligt trött och sliten för han var lugnet själv 


       


Kändes skönt att få lite frisk luft och komma ut lite!!! Minimalt med snubbel för "Herr´n" 

Benen var också mindre svullna när vi kom in!! Tjjjooohooo!! Blir nog ännu bättre sedan han rört på sig själv en del i hagen också under dagen. Nu tog jag på Sorbact på muggbenet. 1 kompress på varje sida. Fixerade med lite gasbinda innan jag tog på padd och fleecelinda. På andra benet där alla krustor är borta blev det bara lite salva + vanlig kompress och padd och fleecelinda. Och på frambenet blev det salva + kompress + flex + silvertejp. Det "paketet" har suttit väldigt bra till dagen därpå och varit minimalt med lera både inuti och utanpå     


Ut med T i hagen, fick sin lunch, mockade, fixade hö och fyllde på vatten...lite mys med T Det var som om han skulle visa hur otroligt snäll han är när jag inte mår bra    Mockade box och sanerade inomhus efter tvätt och omläggningar. Hem med skräp och tvätt....

Väl hemma visade det sig att "blodbadet" hade läckt på ridbyxorna... trots jumbo binda på 30 cm  

Ovanligt? Nej, faktiskt inte...händer titt som tätt ofta redan efter 1-2 timmar  

Trött? Ja  

Nöjd? Ja, extremt!!!! Känns bra att både ben och mugg är bättre idag  Och att jag orkade mig ut på en liten ridtur idag!! Det var verkligen välbehövligt för T  

Har sedan tagit en varm dusch (kändes fantastiskt skönt att ställa sig i duschen) och sitter nu med en stor tekopp och ska rugga i soffan under min tjocka filt framför TV resten av dagen/em  HÄRLIGT!!! Det blir nog att sova en lite stund också...kan jag tänka mig  
 

Jag kommer att titta till T:s omläggning lite senare under kvällen för att se HUR Sorbacten verkar. Är jag inte nöjd blir det att lägga "sprit-bandage" under natten. 

Hoppas att ni får en jättebra fortsatt fredag, em och kväll!!!

Chilla lugnt  

Mvh anaby  


   

 
 
Karja

Karja

2 december 2011 20:02

skönt att de börjar bli bättre för T. jo de gör de nog för honom men nu e de krångel me annan häst =(

http://www.myonelife.nu

anaby

3 december 2011 16:02

Idag var det stor skillnad på svullnaden!! Tjjoohoo!! Bådar gott inför nästa vecka:)

Men du!! Vad jobbigt att det krånglar med en annan häst...är det hovbölden??

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Kerstin

Kerstin

3 december 2011 10:25

Skönt att herrn vet när det gäller!! ;) Ungefär som Secret då, hon kan ju faktiskt också skärpa till sig.. Knasfia där..

http://stallrosen.bloggplatsen.se

anaby

3 december 2011 16:18

Jo, du han är så himla "rädd om mig" när jag inte mår bra!!! Är som att han har ett barn på ryggen:D Härliga häst!!!!

De är lite förunderliga de små liven;) Härligt att de tänker till emellanåt:D

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards