anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 6 december 2011

Veterinär på besök idag:)

Av anaby - 6 december 2011 12:30

Jag är alltid ute i god tid när Hovis eller Veterinären kommer. Så idag hann jag med att packa hö, mocka hage + vindskydd och fylla vatten innan han kom på utsatt tid. Skönt att ha allt klart så att man kan gå hem sedan 

Svullnaden i benet är bättre och även muggen...men det vill fortfarande INTE läka fullt ut. Jag tog upp några läkemedel som jag har läst om och hört andra berätta om...frågade vet. vad HAN tyckte och sedan fick jag utskrivet ett "bra medel" som vi hoppas ska funka mot det sista envisa  Det känns jättebra!!!!

Vi var även båda eniga om att nu när det blivit kallt kommer även det att hjälpa till att läka ut det sista...värmen är ju ett elände och hjälper till att gro bakerier och inflammationer 

Sedan var det dags för vaccinering av influensa och stelkramp. Och sist men inte minst tandraspning!! Vi drogar alltid T inför tandraspningen...första gången för att vi INTE visste hur han var och sedan de andra gångerna för att det funkar så bra. Han är ju rejält stor och börjar han bli stökig har vi verkligen INTE en suck att hålla ordning på honom 

Tänderna ser jättebra ut enligt veterinären   T har bara lite, lite som behöver tas bort...anser för egen del att det är bättre att ta bort "det lilla" varje år när jag ändå ska vaccinera...för att slå "2 flugor i 1 smäll"

Jag har valt att ta ut min veterinär till att raspa tänderna istället för en sk. Hästtandläkare. Jag hade en Hästtandläkare till Zimé en gång och det var ingen rolig upplevelse  Efter en timmes filande hit och dit och med en häst som var helt obsinat och stog på bakbenen av obehag...bestämde jag mig för ALDRIG MER!!!! Till saken hör att hon också var kollad VARJE ÅR av veterinär....så att fila på i 1 timme med olika instrument kan jag INTE tänka mig behövdes 

Det finns säkert många jättebra Hästtandläkare runt om i Sverige...så jag dömer inte ut dem!!!  Men det här är tyvärr min egen erfarenhet av dem.


Då T blev "drogad" inför raspningen står han inne och piggnar till i några timmar Jag passade på att lägga "sprit-omslag" på bägge bak så att allt är rent och fint när jag ska börja nya behandlingen av muggen i em. Gissa om T var sur när han INTE fick gå ut  Kunde knappt gå men skulle ändå ut ur boxen Känns ju jättebra att han trivs utomhus 


Nej, nu ska jag svida om och åka iväg och hämta ut receptet och Hööksbeställningen!!! Det blir ingen ridning idag...utan vi tar det imorgon istället 


Känner mig en aning piggare idag!!! Vetskapen att T har blivit bättre och fått en ny medicin gör väl sitt också kan jag tro 


Snön är kvar!! Hi hi!! Och temperaturen ligger på kring -4 grader...alldelens lagom  Bara vetskapen om att snön ligger kvar tycker jag gör mycket för att man är piggare och gladare nu!!! Och det är så mycket ljusare ute!!!


Ha en fortsatt jättebra tisdag!!!

Chilla lugnt  

Mvh anaby           

 
 
Karja

Karja

6 december 2011 17:28

skönt att snön ligger kvar =) e ju så roligt å rida i djup snö när de känns som om man sitter på en kängru som hoppar fram.
sv: ska försöka få in min ansökan i veckan. ska gå bort te bibblan imorn o skriva ut och fylla i blanketen te kursen sen e de bara å lämna in de.

http://www.myonelife.nu

anaby

6 december 2011 23:11

Jag är tacksam att snön fortfarande är kvar och att det är -grader än!!! Hi hi!! Ska snöa mer under veckan....just nu har vi bara någon cm. Men det är vitt och framför allt ljusare ute:D

Lycka till med ansökan!!! Du gör helt rätt!!

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards