anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 7 december 2011

Spritomslag inatt:)

Av anaby - 7 december 2011 22:47

Har just kommit från stallet och har lagt "spritomslag" på T och han får stå inne i boxen inatt. Det är lite hårda krustor kvar på muggbenet. Skulle tro att det är helt borta innan imorgon. Då tar också salvan och behandlingen bättre imorgon  Tåliga och snälla hästen stog som ett ljus när matte dolar på med bandagen 

Passade på att mocka hage + vindskydd när jag ändå var där nere. Då slipper jag det efter jag har ridit imorgon 

Ska ställa väckarklockan och stiga upp tidigt och rida och sedan släppa ut honom i hagen. Får se om alla krustor är borta annars blir det ett till kortare "spritomslag" eller tvätt med Hexocil...innan jag smörjer med salvan.....  Måste hämta ut en flaska till med salvan så att det räcker under helgen...är inte stora direkt  

Passade på att ta ner "det röda kittet" ikväll...så att jag inte glömmer det här hemma imorgon  Nu gäller det bara att komma ihåg kameran 

Kvällen har varit lugn och härlig här hemma 

Ha de gott så länge!!

Mvh anaby   

 
 
Karja

Karja

7 december 2011 23:12

hoppas de ser bra ut imorn när du kommer ner till honom.
sv: ska bli kul å se hur de ser ut grejerna ser ut imorn.gjorde precis en beställning från börjes behöver ändå ridbyxor i vilket fall som. lösen för mitt inlägg är mailat på din mail. får åxå mina infall å äter en massa sallad åxå :P skönt att maskinen va en hit för familjen

http://www.myonelife.nu

anaby

7 december 2011 23:18

Jag tror att spritomslaget kommer att göra susen:D

Jag har lackat tidigare i bronsfärg och upplever att det blir "mildare" än tex guld eller mässing...speciellt mot brunt:D Tar bilder så fort jag har gjort första lackeringen;)

Åhh!! Vad spännande med nya ridbyxor!! Jag tycker att det finns många jättefina billiga ridbyxor på Börjes:D

Ska titta in på löseninlägget på en gång!!

Jo, hela familjen blev både imponerad och glad!! De har saknat "veckosalladen";) Hi hi!!

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Karja

Karja

7 december 2011 23:24

sv.hittade ett par som va snygga enligt mig sen blev de ett par till samt ett par chaps då ja fick slänga mina som gick sönder när ja va på turridning me kompisen och hade fått låna Otto. då va de andra gången ja red honom. enbart ridit en gång innan å då bara 5-10 min i paddocken inför matte. och chapsen går sönder när ja rider :O och rispar å repar sadeln å fy va ja skämdes, men matte blev inte allt för arg. ja ringde ju å sa de när vi kom tillbaka och ja hade tatt av otto sina grejer. här får ja låna både sadel o häst åså går chapsen sönder när ja rider, aldlrig vart me om de förut. vet inte hur de lyckades repa å rispa så. men hon tog de ju bra iaf. skönt. om de nån gång blir mer löseninlägg så e de samma lösen

http://www.myonelife.nu

anaby

8 december 2011 20:00

Vad trevligt med 2 par nya ridbyxor:) De är säkert jättefina bägge 2:D

Men du vilka konstiga chaps:O De ska ju inte repa och rispa en sadel!!!!

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Karja

Karja

7 december 2011 23:31

sv: ja kommer åka ner om de blir beviljat enligt komun. men känns bara som om alla är emot mig just nu. den enda som e glad för att ja får denna chansen e F min enda vän. å både han å ja tycker de e tråkigt då vi inte kan umgås å träffas. men de finns ju tele å sms iaf =) vi har ju en sån där speciell relation, kan prata om allt å lita på varandra i alla väder. så skönt å ha honom som vän som stöttar mig genom allt

http://www.myonelife.nu

anaby

8 december 2011 20:05

Det är bättre att ha få nära vänner än flera flyktiga:D Som du säger så finns det telefon och SMS och dator!!! Härligt med en killkompis som är vettig. Jag hade flera såna innan jag träffade min man...de är så otroligt mån om en och man kan prata/diskutera på ett annat sätt än med en tjej...på gott och ont;)

Håll hårt i vännen!!

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards