anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 13 december 2011

Byaboken:) och farfar:D

Av anaby - 13 december 2011 23:30

Björn som äger stallet håller på att ställa iordning en "Byabok" om bygden här omkring   Den kommer att handla om alla som har bott här förr och fortfarande bor kvar. Han har intervjuat många äldre människor och har jobbat i flera år med en här boken!! Jag ser jätte mycket fram emot att få köpa och läsa den  Björn har även en massa minnen av huset vi bor i och om/med min farfar och farmor   Fick idag en förfrågan om kort på Tabasco!!! Hi hi!! Han ska få vara med på ett hörn på ett betande kort   Det är nämligen så här att min farfar Edvin hade hästar när min pappa var liten och i samma hage som nu är T:s sommarhage har farfar Edvins hästar betat för 50 år sedan  Fantastiskt om man tänker efter!!! Pappa har alltid sagt att farfar skulle ha blivit så glad om han vetat om att jag köpt och hållit på med hästar under så lång tid  De hade nordsvenska hästar som de använde att köra in till stan...3 km bort.  När pappa var 4 år sattes han bakom häst och vagn och beordrades att köra in med grönsaker till stan  Tror ingen förälder skulle göra det idag...tiderna har förändrats en del. Som tur var gick det ju bra...förmodligen var hästarna väldigt snälla!!! Jag brukar tänka emellanåt på hur det skulle varit att få "dela" mitt hästintresse med farfar  Både min farfar och farmor dog när jag endast var 6 år gammal  Vilket för mig har varit en stor sorg...när jag inte fick lära känna dem och har väldigt få minnen kvar av dem då det är 38 år sedan de dog  Min farfar & farmor drev en grönsaksodling som mina föräldrar tog över efter deras död och har drivit sedan dess. Numera är det endast en potatisodling då det tar så pass mycket tid att hålla det i drift  Mina föräldrar är 69 år och 70 år och har fortfarande eget företag!! Min pappa jobbar dessutom betydligt mer än heltid sammanlagt!! Det vill säga mycket mer än en "normal" genomsnitts människa   Man kan lugnt säga att både pappa och mamma är mina förebilder i mycket här i livet  Jag har helt fantastiska föräldrar!!!

Mvh anaby  

 
 
Ingen bild

Charlotta

14 december 2011 14:36

Lät väldigt intressant med byaboken. Skulle tro att min kära pappa är ännu mer intresserad!

anaby

14 december 2011 14:46

Åhhh!!! Vad roligt!! Jag lovar att säga till så fort jag har fått hem den:)

Mvh Anna:)

 
Karja

Karja

14 december 2011 17:54

va roligt me din släkt =)
sv: hoppas ja får sova nåt inatt, ska iaf ringa komvux imorn å se va dom bestämde

http://www.myonelife.nu

anaby

14 december 2011 20:27

Jag visste att farfar skulle vara med i boken men det verkar bli mer från vår släkt!!! Ska bli jättekul att läsa sedan:D Björn har verkligen gjort ett jättejobb med boken!!!

Håller verkligen tummarna att det löser sig med sömnen för dig!!! Och att samtalet från Komvux är positivt:D

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards