anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 15 december 2011

Det fortsatte regna....suck!! Nu är det nästan barmark här:(

Av anaby - 15 december 2011 16:31

Det tog en stund innan "orken" att gå ner till stallet infann sig   La mig i soffan och såg på hästhoppningen från i helgen som jag spelat in  Många fina hästar att titta på och duktiga ryttare  Man blir så otroligt inspirerad!!!

Tog mig i kragen och gick ner till stallet i regnet  Började med att tvätta muggen och allt runt omkring det. Sedan mockade jag inne i vindskyddet medans T fick äta sin lunch. Fyllde på 1 hösäck inne i vindskyddet och fortsatte mocka medans T nu tuggade på hö  Fick ta ut en del halm som blivit blöt i öppningen och strax innanför....inte så konstigt med tanke på hur det har regnat i 2 dagar nu!!! Blir att mocka ut ordentligt med kiss imorgon och fylla på både torvmix och halm 

Fortsatte sedan att städa nedanför stora höhäcken men fyllde inte på den idag i regnet. Väntar tills imorgon när det har slutat regna istället. När allt "ute" var klart...gick jag in och fyllde på mer hösäckar närmare bestämt 6 st så att det finns färdigt till imorgon. Blir skönt att bara fylla på och slippa packa hö  Sist men inte minst blev det att fylla på vatten. 

Dags att traska hem!!! Kan säga att det är INTE mycket snö kvar nu varken på åkern eller i hagen...på gott & ont!!! Isgata är inte roligt men inte heller tjock skare...suck!!! Lagom med snö är bäst  

Jag har sprayat 1 varv till på samtliga stigbyglar idag och ska spraya 1 varv till imorgon sedan räknar jag med att det ska vara klart!!! Tjjjooohhooo!!!

Så här ser sprayburken ut...köpt på Biltema för 69.90 kr  Finns en uppsjö olika färger att välja bland 



Färgen på burklocket...



        ..och färgen på stigbyglarna...blev rätt så lika tycker jag 


Snart blir det att äta middag och sedan ska jag se om jag kan få med mig min man och handla lite mat ikväll. Skulle vara skönt att göra undan det och städa imorgon  Jag får se om min plan går i lås 

Ha en fortsatt jättebra torsdagkväll!!!

Chilla lugnt  

Mvh anaby   

 
 
Karja

Karja

15 december 2011 16:52

det är ju så tråkigt när det bara ska regna hela tiden :( gick hem från F för att tina lite och va dyngesur om fötterna när ja kom hem. ska nog försöka mig på och göra det jag med nån gång =) det blir ju jätte snyggt iaf dina =)

http://www.myonelife.nu

anaby

15 december 2011 18:09

Enligt väderleksrapporten ska det INTE regna här imorgon;) Återstår att se om de har rätt!!

Det är väldigt enkelt att spraya...speciellt på plast:D Köp bara din favoritfärg så blir det fina fisken!!!

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Karja

Karja

15 december 2011 16:58

sv: tack =) hoppas de jag med, ska bli så kul.
här har vi lervällning överallt och väldigt mycke vatten både i hagen på lösdriften och sommarhagen. har aldrig legat så mycke vatten i sommarhagen som det gör nu. nu går vattnet ändå upp te trästaketet som e te lösdriften fölhagen o lillhagen.ska bli kul å se hur det ser ut mot sadeln denna färg

http://www.myonelife.nu

anaby

15 december 2011 18:12

Det kommer att bli jättebra!! Speciellt sedan du varit där nere och hälsat på:D

Men så jobbigt med allt vatten och lera överallt:O Vi har just nu mest vatten...det kan man ju leva med...leran är värre tycker jag:( Hoppas verkligen att det fryser på för er!!!

Det kommer att bli med skräckblandad förtjusning jag provar stigbyglarna imorgon;) Hi hi!! Det blir nog jättebra:D

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Karja

Karja

15 december 2011 20:26

sv;De tror jag med men nu känns det bara som om det blir bekymmer :(
dom kommer säkert passa jätte bra när du provar dom imorn =) vädret brukar sällan ha rätt nu för tiden bättre och titta ut och se va det är för väder istället

http://www.myonelife.nu

anaby

16 december 2011 10:56

Jag är övertygad om att det kommer att kännas bättre när du är på plats. Då kommer allt att kännas mycket bättre för dig:)

Det verkar vara uppehåll idag!! Dock en aning ruggigt men så länge man slipper regn...får man vara tacksam;)

Ha en jättebra fortsatt dag!! Hoppas att du fått sova någonting i natt!!

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Bonnie

Bonnie

16 december 2011 13:33

Spöregnar här också just nu:( Häftiga stigbyglarna blev!

sv: Tack!
Nej de allra flesta ryttare rider på lättklassnivåer om ens det men är övertygade om att de skulle rida msv med en annan häst... Att det sen är ryttaren det sitter i går inte in...

Inom distansen så är det en hel del travare som tävlar, det finns ett par uppe på SM nivåer och på lag-sm brukar det vara en hel del travare. Arab/travar korsningar går ju bra och världens just nu bästa distanshäst är en svensk Travar/arab:)

http://teamkarlsson.blogg.se

anaby

16 december 2011 20:33

Vi har inte haft något regn idag!!! Peppar, peppar!!!

Jag är riktigt nöjd med stigbyglarna!! Nu måste jag nog spraya om sporrarna till samma färg;) De är nämligen bronsfärgade:S Hi hi!!

Precis!! Kan bara hålla med!! De flesta ryttare rider faktiskt på lättklassnivå!!! Jag har tävlat med 3 st upp till Msv B, hopptränat på 140-150 cm med samtliga men det innebär INTE på något sätt att vi var klar att TÄVLA svår hoppning....Steget dit är jättestort!! Den 4:e hästen tävlade jag "bara" upp till 125 cm innan vi slutade tävla. Har ridit laghoppning med samtliga, 2 Elit, 1 Div 1 och 1 Div 2:) Så jag är nöjd med min tävlingskarriär. Nu njuter jag mest av att rida på min häst:D

Utan min suveräna hopptränare (under 8 år tid) hade jag INTE kunnat tävla mina hästar i Msv B!!! Jag tror inte att folk förstår hur otroligt mycket det egentligen krävs för att komma över lättklassnivå. Och precis som du säger så gäller det att man KAN rida som ryttare....inte bara att hästen hoppar allt och kan!! Det blir aldrig bra i slutändan!! De ekipagen slutar oftast att funka efter ½ år...när hästen blir less att rädda ryttaren:S

Åhhh!!! Då är jag inte helt ute och cyklar vad gäller Distans!! Har sett och läst att det är många araber som används...och på senare tid även travare. Måste ju vara en PERFEKT korsning med travar/arab:D

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards