anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 17 december 2011

Ridit och nu bakar innan middagen:)

Av anaby - 17 december 2011 16:45

Tog mitt pick och pack och gick ner till stallet. Lyckades unvika att ramla på isen på vägen ner!!! Pust!!!

Börjde med att ta bort lindorna och tvätta med Hibiscrub...som sedan fick verkar i ca 15 min medans jag red en sväng i hagen. Idag passade jag på att prova Semikapsonen. Var dock inte riktigt nöjd  Vill ha den längre upp men måste göra fler hål...får fixa det imorgon  Det svåra verkar vara att den dras neråt även fast man sätter den högre upp. Får klura och se hur jag ska lösa det  


 


T stog som vanligt som ett ljus och flyttade sig så att jag kunde kliva upp på ryggen  Men han tyckte helt klart INTE om semikapsonen....trots att han är van vid 4 st olika bettlösa alternativ funkade det verkligen INTE alls  Han ville INTE ens stanna?? Whata?? Jag var tvungen att kliva av för att få stopp på honom??

Bytte till "ponny-hackamoret" som jag också tagit ut som reserv. Upp på ryggen och vilken skillnad på hästen!! Lyssnade nästan direkt  Känns inte riktigt roligt att rida på ishalkan på en häst som INTE lyssnar...Men det löste sig. Jag får nog göra så nästa gång att jag rider på ett hackamore först eller har ett träns med bett under så att jag på slutet kan "provrida" med semikapsonen. Varken jag eller T är ju van vid en semikapson...endast annat bettlöst. Men det löser sig nog 


Sköljde bort Hibiskruben...torkade...smorde och lindade  Muggbenet och frambenet ser väldigt bra ut nu!  Endast det andra bakbenet som det finns flertalet krustor kvar på. Men det försvinner nog under nästa vecka. Med tanke på hur otroligt mycket han har haft så är jag jättenöjd med att det "nästan" är borta nu 

Det gick fort att trampa ner hö, mocka och fylla vatten idag 


Sedan traskade jag hem och slängde in T:s trasiga regntäcke i tvättmaskinen...tror inte min kära man vill ha in det i lägneheten på lagning annars  Har även tvättat mer tvättmaskiner till hemmet. Och börjat med baket!!! Det har blivit 2 plåtar med nougatrutor och 8 sockerkakor  Jag har 4 sockerkakor kvar att grädda men jag tar dem bara allt eftersom...och jag rymmer 2 st i taget  Imorgon blir det kladdkaka och saffransbullar!!!

Nu väntar älgköttsoppa och vi har just fått middagsgäster !!!! Så jag ska förflytta mig in till köket!!

Ha en jättebra fortsatt lördagkväll!!

Chilla lugnt  

Mvh anaby   

        

 
 
Karja

Karja

17 december 2011 17:34

va söt han är =)
sv: jo ja sov mycke bättre inatt, tog ju en sömntablett visst somna inte direkt men mycke snabbare och sov hela natten och sov bra =) hur känner du dig idag?

http://www.myonelife.nu

anaby

17 december 2011 19:41

Hi hi!! Och en aning sur;) Vill inte riktigt vara med på bild:S

Vad skönt att du fick sova inatt!! Det var välbehövligt för dig:D

Det känns rätt ok idag:) Har fortfarande ont och blödningar MEN mentalt känns det otroligt mycket bättre:) Så det går åt rätt håll!!!

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Kerstin

Kerstin

18 december 2011 09:27

Om man kollar på se som rider AK och använder denna sp har de ju alltid stång eller bett oxå, så det är nog ett bra alternativ i början iaf. ND älskade kapson alla varianter, men funkade inte på det bettlösa tränset... Så visst kan det vara så att det inte funkar, T funkade ju kalas på det bettlösa... Alla är vi olika. :)

http://stallrosen.bloggplatsen.se

anaby

18 december 2011 13:10

Precis som du säger så funkar T så otroligt bra på bettlöst alternativ:) Så därför "provade" jag med endast sk men det funkade inte...man lär sig av sina misstag som tur är;)

Det blir att prova med både träns och sk framöver:) Det blir nog bra!!

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards