anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 6 januari 2012

Av anaby - 6 januari 2012 21:24

Jag har fotat av handdukstorken som jag köpte på REA idag för 49 kr på Rusta!! Den är otroligt mycket stabilare än jag trodde att den skulle vara 



Med hundfilt  


   


Utan 


Mvh anaby   

Av anaby - 6 januari 2012 19:04

Jag sov riktigt gott inatt...som en stock!! Vaknade sent   men så skönt det var att få sova ut 

Ringde till mamma som hade ringt och frågat efter mig. Hon frågar om jag ska rida idag? Jo, säger jag. Men inte på vägen då säger hon? Jo, säger jag igen!! Du vet väl att det räknas som helgdag och söndag idag!! Men skit!!! Då är det fullt med folk på vägen hela dagen  Otroligt svårt att kunna skritta på ett vettigt sätt och trava är inte ens att tänka på...suck!!! Inte lätt att hålla ordning på alla helgdagar när man har jobbat natt och är trött  T fick sig en vilodag och jag åkte istället och shoppade med mamma och Henrik 

Bla köpte jag en skyddsbox till elkablen till Termobaren. Det har visat sig komma in fukt i kontakten så det känns inte riktigt bra. Nu hittade jag en skyddsbox för 25 kr!! Inga pengar alls och förhoppningsvis ska det funkar riktigt bra när jag installerar den imorgon 

    Sedan blev det en elektrisk handdukstork för 49 kr på Rusta!! Rejäl rea då den kostar 299 kr tidigare  L-O testade den medans jag var i stallet och han gjorde "tummen upp" och var jättenöjd med den  Hundfilten från hundgården torkades på en gång 

Sedan blev det en brandsläckare på 6 kg från ÖB på REA!! Och 2 brandfiltar...ska ha 1 i stugan och 1 hemma. Har köpt 1 sedan tidigare som ska ligga i bilen. Så nu har jag lagrat upp lite brandgrejer som är "bra att ha" men förhoppningsvis INTE kommer att behöva användas!!! Nu ska bara brandvarnarna inventeras och sättas upp på de ställen som jag har saknat tidigare. Blir jättebra!!!

Väl hemma var det bara att svida om jag bara om till stallkläder och sedan bar det av ner till stallet och T. Tog en prommis i mörkret efter vägen. Var ganska ljust trots att jag gick ner vid 16.00-tiden  Jag började med att ge T lunch och ta på honom ett täcke...ska bli kring -15 grader inatt!! Då är det ju skönt med ett fleecefodrat regntäcke i allafall  Pappa var snäll och skottade bort snön som rasat från taket idag!! Nu hade jag bara lite att skotta så att jag fick upp skjutdörren på baksidan. Om jag ska gå runt hela stallet blir det en "omväg" på ca 100 meter motför om jag går genom dragdörren. Blir rätt mycket längre när man ska dra 5 hösäckar runt stallet istället för att gå igenom stallet och för att inte tala om när jag ska gå ut med utrustningen inför ridtur!!!

Pappa hade även dragit fram en av halmbalarna...dock en aning nära så den stog alldelens bredvid grinden...T hade så klart "öppnat" balen redan  Den såg riktigt bra ut trots att det var fjorlårets halm Nu klarar vi oss i 2 månader till med halm!! Så får jag se hur den sista halmbalen ser ut...bara att hoppas att den också är ok!!! Jag fick som jag skrev tidigare i höstas INTE tag på någon halm i år  då min halmleverantör inte ens fick in det han själv behövde till sina grisar. Jag hade som tur var några balar kvar sedan förra året!! Himla tur en sån här gång!!!

Mockade och provade sedan att flytta på halmbalen och ställa den lite längre från grinden så att T inte kom åt den....jag lyckades dock INTE rubba den många cm  Provade ringa till L-O som just var på prommis med hundarna!! Så han kom förbi och hjälpte mig   att flytta halmbalen utom räckhåll för T   

Fyllde på hönätet och satte fast på trädet i utbyggnaden. Sedan försökte jag täcka över hållet som T gjort på halmbalen...vi ska nämligen inte öppna upp den och packa halm förrän imorgon. Barnen ska hjälpa mig med det

Gick skapligt att fixa igen hålet...det ska nog hålla tills imorgon. Är egentligen "bara" om det snöar som jag är orolig för...annars är det inget problem om balen står lite öppen tills imorgon  

Insåg sedan att OM jag ska kunna rida i hagen MÅSTE jag skotta upp spåret  Suck!! Ännu mer sköskottning!! Tur att jag bara skottat fram skjutdörren hittills  Satte igång och skotta med snörakan men snön var alldelens för hårt packad...så jag fick gå över till vanlig spade. Enda nackdelen med det är att skaftet är så himla kort  Man får stå som en fällkniv...och 1 timme senare känns det rätt så mysko men samtidigt otroligt bra att kunna räta ut kroppen  Gick ett varv med snörakan när jag var klar...mycket för att se att bredden var ok!! Det var den  Det har gått helt ok att skotta snö under den här veckan. Är inte lätt när kroppen inte hänger med MEN då gäller det att ta både smärtstillande och min helt suveräna "Hot & Cold" liniment som är djupverkande 


 


Det ser ut som en kräm och är lätt att smörja med  Man luktar som tuggummit Jenka sedan  Min man tycker att jag luktar gott när jag har smort in mig...ska jag tillägga     


Man får helt enkelt hjälpa kroppen på vägen. Nu håller jag i allafall tummarna att jag slipper skotta snö under nästa vecka! Känns otroligt skönt att ha skottat bort snö på spåret idag...då är det  gjort idag så att jag slipper skotta imorgon istället   Fick fundera ett tag och kolla efter så att jag verkligen hade gjort allt som jag skulle göra idag?? Jo, det kändes som det när jag gick hem...mer än väl!! Jag hade tänkt filma snön vi har här och T:s hage imorgon när det är ljust ute!!!

Hemma blev det rester...älgpizzan från igår och 1 glas vin  Ljuvligt gott!! Nu har jag även fixat mig en stor kopp varm choklad och sitter med morgonrock och duntofflor och myser i soffan och ser på "Bröderna Karlsson" 

Det lär inte hända så mycket mer här ikväll så jag säger:

Ha en fortsatt jättebra fredagkväll!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby              

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards