anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 6 januari 2012

Fyndet handdukstorken!!!

Av anaby - 6 januari 2012 21:24

Jag har fotat av handdukstorken som jag köpte på REA idag för 49 kr på Rusta!! Den är otroligt mycket stabilare än jag trodde att den skulle vara 



Med hundfilt  


   


Utan 


Mvh anaby   

 
 
Karja

Karja

6 januari 2012 22:05

vilket bra fynd =)
sv: har de jätte trevligt här =) i helgen så blir det o rida 3 hästar på imorn och 3 på sönda :P vilket kommer gå jätte bra =)

http://www.myonelife.nu

anaby

7 januari 2012 18:08

Jag är jättenöjd att den äntligen fanns hemma!! Priset var helt superbra:)

Härligt att du får rida så mycket olika hästar!!! Du kommer att ha en riktigt bra helg:D

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Qodrofenia med ridtravare i fokus!

Qodrofenia med ridtravare i fokus!

7 januari 2012 08:57

sv:Det är helt otroligt vad en bra hovis kan åstakomma faktiskt.För Mellis del har det varit otroligt skönt också tror jag då han dessutom är väldigt ömfota när skorna åker av .Det tar ju ett tag att korrigera precis som du säger och det är ju inget man gör för snabbt och det är några skoningar kvar för Mellis del också innan vi riktigt är "där" så att säga.
mvh/Q

http://qodrofenia.bloggplatsen.se

anaby

7 januari 2012 17:37

Det är helt otroligt egentligen!! Och som du säger så är det oftast "små" detaljer som ändras men ändå gör så stor skillnad:) För T kommer det att dröja ända till sommaren innan hans korrigering är klar. Men jag tycker att redan nu efter 3:e skoningen är det helt otroligt stor skillnad!!

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Qodrofenia med ridtravare i fokus!

Qodrofenia med ridtravare i fokus!

7 januari 2012 09:02

sv:Jag gillar inte "redskap" som man som människa inte på något sätt kan påverka och just pessoaselen är en sådan.Hästen lämnas åt sitt öde och har ingen annan stans att ta vägen än att foga sig till slut för att slippa obehag och sådana metoder gillar inte jag.Jag tycker personligen att hästen förtjänar att ha en åsikt och jag vill inte kuva den på något sätt utan hellre vägleda den rätt utan tvång.Jag longerar väldigt sällan jag också och sällan i arbetsyfte utan just bara för att de ska få röra på sig eller kolla efter eventuella rörelsestörningar .Jag tömkör hellre där jag tycker man får en bättre kontakt med hästen.
mvh/Q

http://qodrofenia.bloggplatsen.se

anaby

7 januari 2012 17:43

Håller helt och fullt med!! Den enda hjälptygeln jag rider med är martingal och det är för att jag ska ha någon hjälp när T stegrar och kastar sig runt när vi rider ut. Hade han inte gjort det skulle jag gärna rida utan. Men än så länge blir det martingal på...för min skull;)

Nu har jag nog inte longerat T på över ett halvår...brukar mest bli inne i ridhuset innan jag sitter upp. Brukar vanligtvis också tömköra 1 gång i veckan men det har inte riktigt blivit av än. Tycker att det är ett bra komplement till ridningen. Och som du säger får man en helt annan kontakt vid tömkörning motför vid longering....Jag har ingen hjälptygel vid tömkörning heller. Provade ett tag att använda "snodd"... men då T redan är så stadig i sin form så upplevde jag att den inte gjorde någon som helst nytta på honom. Bättre att vara utan istället:D

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Kerstin

Kerstin

7 januari 2012 09:04

Ert Rusta är så mkt bättre än vårt!! Snälla, om du hinner kan du inte köpa 2 till mig med!!??

http://stallrosen.boggplatsen.se

anaby

7 januari 2012 17:46

Fick SMS att du hade hittat på Rusta!! Jättekul att du också fick tag på dem!! Det var ju verkligen ett superpris!!! Vi är jättenöjd med våran:D

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Elin

Elin

7 januari 2012 11:16

Fasiken vad smart! :D och billig var den :D

http://northernshowhorses.blogg.se

anaby

7 januari 2012 18:10

Jag tyckte om att man kunde ställa den i princip vart som helst och inte behöver skruva upp den på en vägg!! Och priset var det definitivt inget fel på;) Hi hi!!

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Jenny

Jenny

7 januari 2012 13:14

Det var minsann ett bra pris du gav för den, måste jag säga! ;)

SV: Ja, mest av allt önskar jag att de kunde läsa igenom annonstexten en extra gång innan de mailar, jag har fått allt för många svar där personen i fråga inte läst ordentligt och inte förstått att Eyja inte är inriden :S

Ärlighet från båda sidorna är ju a och o för en vettig konversation, precis som du skriver. Spekulanten skriver vad den är ute efter och undrar om hästen skulle kunna passa och som säljare ska man svara ärligt då tycker jag.

Tack för de hållna tummarna, jag hoppas verkligen att någon av de personerna som mailat nu visar sig vara seriösa!

http://islandstokan.bloggplatsen.se

anaby

7 januari 2012 18:18

Superbra pris!! Tycker även om att den går att ställa i princip vart som helst:)

En del verkar vara så forcerade när de läser hästannonser!! Har hört flera som säger att det frågor om sånt som står i annonsen redan?? Eller precis som du säger INTE förstår hur mycket eller lite hästen är riden?? SUCK!!

Ärlighet är en förutsättning när man ska ta sig an en speciell häst. Från bägge sidor!! Jag visste vad jag fick hem för häst och allt jobb som hörde till. Och ägaren visste att jag kommer att lägga ner min själ på hästen och funkar det inte skulle han få "somna in" för vi var helt överens om att han INTE skulle vidare!! Nu löste det sig på ett otroligt bra sätt för oss alla 3:D

Jag håller verkligen tummarna att det finns seriösa personer av de som mailat till dig!!

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards