anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 8 januari 2012

Inte hunnit med i veckan...

Av anaby - 8 januari 2012 19:29

Det blev ingen fotografering av mig och T idag. Jag gick ner så sent för att rida och då har det redan börjat skymma. Ska se om Henrik har tid under nästa vecka istället. Kanske kan vi ta det på söndag när jag vaknat mitt på dagen efter att ha jobbat sista natten  


Och att hinna med att frisera T har jag inte heller hunnit med att göra  Igår hade jag inte tid då det var så mycket med halm och hö att ordna med  ....och idag kändes det en aning kallt -10 grader! Burrrrr!! Jag står ju alltid ute och fixar allt  med T i vindskyddet. Dock ska det blir varmare på tisdag och onsdag...så då blir det att frisera då istället!! Lagom mycket    Just nu är han en aning vildvuxen överallt  Jag kan berätta att det "rosa-pälsfria-områdena" kring pälsen som varit på bakbenen i och med muggen har börjat växa ut riktigt bra nu Det känns jättebra!!!  Det finns någon liten krusta kvar på bägge bakben...men det är inte värre utan ser likadant ut som innan Jag håller bara koll så att det inte blir större...smörjer inte eller någonting just nu. Håller bara tummarna!!!


Förutom det så ska jag fortsätta att pyssla med "spikmattetäcket" och "spiknackbandet"!! Min nya prototyp som var aningen större ser ut att ligga bra på T:s rygg..när jag provade den igår Ska se om jag har energin att sätta igång och "rita & klippa ut" rätt storlek på spikmattorna på tisdag eller onsdag när jag är ledig från jobbet Och se om jag har tillräckligt mycket kardborre hemma för att sy fast på täcket. Annars får jag åka förbi och köpa mer på torsdag när jag ändå åker förbi Syaffären pga möte på jobbet på dagen.


Måste hinna med att laga 2 täcken under veckan som T har tuggat på igen  Lika bra att få det gjort så att de finns hela att använda nere i stallet igen


Ha de gott!!

Mvh anaby   



 
 
Bonnie

Bonnie

8 januari 2012 21:11

Ska bli intressant att se spikmattetäcket sen och vad T säger om det! Är ju helnöjd med mitt ommodifierade nackband:)

sv: Han är helskön, 86 år och fortfarande i full rulle!

Här kostar det mellan 80 kr gången,500 kr månad om man känner att man ska dit lite mer den månaden, 1000 för 3 månader typ över vintern, 1800 halvår och 3000 helår. Så det finns ju lite att välja på men jag vet ju att jag inte åker speciellt ofta utan jag rider ju helst ute, dessutom vill jag inte åka helt själv med royal än även om han är görsnäll så är han lite vimsig på nya platsen om jag ska lasta i och ur själv(han går ju klockrent i och ur men jag har inte provat skicka honom in) och då måste ju mamma eller syrran hänga med och ha tid. Musse kan jag ju åka med hur som helst, han är fullkomligt självfungerande;) Så det blir ju lite om jag ska till ridhus med typ Royal då jag vill ha en extra person och låna dragbilen så då kan jag nästan rida de där 6 km dit i stället...

http://teamkarlsson.blogg.se

anaby

9 januari 2012 00:02

Jag tycker också att det är spännade och intressant med spikmattetäcket och spiknackbandet!! Kommer att börja använda det korta stunder från början för att vänja in honom:)

Han verkar hur mysig som helst din morfar!! Tänk att få vara så pass pigg och klar i huvudet i så pass hög ålder:D HÄRLIGT!!

Det var ganska höga kostnader för ett helt år på anläggningskort för er!!!

Här kostar det 600 per på ett ställe..dock 5,5 mil bort. Sedan kommer nästa på 1000 kr per år drygt 2 mil bort och de andra 2 ligger på 1400 kr respektive 1600 kr och ligger 1 mil bort bägge 2. Det som är intressant i det här är att de som har billigare årskostnad för anläggningskortet har MINDRE ideellt arbete?? Jag har inte bestämt mig för vart jag ska rida än...ska ringa några samtal under nästa vecka för att "pejla" läget lite;)

Jag måste också ha någon med mig nu från början när jag åker in. Men hoppas att det ska gå att åka in själv framöver. Vi får se!!Det är så jobbigt när man är beroende av andra för att kunna åka in till ridhuset och rida:(

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Bonnie

Bonnie

9 januari 2012 11:54

Sv: Stockholmsområdet:/ Då är allt dyrt:(

Skulle vilja ha fritt på grovfoder till mina också men Musse blir ju tyvärr klotrund så han har fritt på halm inne och reglerat med hösilage. Ute har de ju ängen som fortfarande är en del förvuxet gräs på att pilla i.
Royal får fritt på hösilage inne men äter så himla långsamt så han får bara i sig runt 10 kg under natten, skulle vilja ha i han mer eftersom han har begränsat med hösilage ute pga araberna men får komplettera med havre istället.

http://teamkarlsson.blogg.se

anaby

9 januari 2012 19:59

Det var otroligt dyrt för att vara årskort:O Jag förstår att du hellre betalar varje gång du rider..känns inte som om det skulle löna sig att lösa ett årskort hos er:( Här lönar det sig rejält att lösa att årskort istället:D

Alla hästar kan inte gå på fritillgång tyvärr..de blir som Musse.. klotrunda! Både min förra häst och T reglerar väldigt bra själv hur mycket de äter varje dag. Jag kan se ganska snabbt om det har varit extra kallt eller lite varmare beroende på NÄR jag måste fylla på höhäckarna. Men i snitt fyller jag på var 5:e dag....men trampar ner höet dagligen i stora höhäcken. Har på så sätt bra koll på hur mycket han äter varje dag. Jag är jättenöjd att det funkar så bra med fri tillgång:D Han får som jag skrev tidigare endast lite lusern (uppblött) 1 gång per dag med vitaminer/mineraler och jäst. Alltid efter ridning...blir mer som en belöning för en trevlig ridtur för honom;)

Det är nog ända nackdelen med att ha flera hästar i samma hage...en del behöver mer hö och en del mindre men alla äter upp olika snabbt:S Jättebra ändå att R kan äta så pass mycket inne under natten:)Och att M kan äta halm inne.

Numera finns de "slow-feeding nät" men med min klåfringa häst så är jag tveksam att det skulle funka;) Han är ju rätt så våldsam ibland med sina tänder och "pansar-mule":O Så länge höhäckarna funkar så här bra..tänker jag inte prova med några nät. Eller ja, han har ju ett hönät fastsatt i kliträdet som jag fyller men det är ett i tyg med hål..

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards