anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 10 januari 2012

Ologgat på Hööks;)

Av anaby - 10 januari 2012 02:07

Jag har varit in på Hööks hemsida senaste veckan och sett den nya utrustninge de säljer mest verkar vara "ologgade" schabrak och huvor nu. Det känns som en bra ide med tanke på att Ridsportförbundet INTE har bestämt hur stora loggorna får vara än  Däremot så har jag också läst på flera andra bloggar att folk tycker att "ologgat" är fult??? De vill ha loggor och helst STORA loggor!! Tja, smaken är som baken och ska loggorna bli mindre till 2014  kanske det är lika bra att vänja sig  

För egen del föredrar jag ologgat eller små loggor men jag är ju "en gammal tant" som började tävla på stenåldern då det INTE fanns loggor och ville man ha någonting på sitt schabrak på den tiden var det namn och ridklubb som gällde  Det blir nog jättebra det där till slut!!! En eloge till Hööks som tänker lite före och säljer ologgat  Vi kommer garanterat att få se mer av det under 2012...skulle jag tro  


Då mina färgningsförsök av det röda på schabrak (orange), huva (röd) och lindor (ljusrosa) INTE riktigt har funkat som jag vill. Det blev mer mot orange  men huvan blev röd och fin    Kommer det vita att få vara vitt istället för att prova färga något mer. Kanske inte är så tokigt med vitt schabrak, huva och fleecelindor trots allt  Vitt är fint så länge det är VITT!! Sedan ser det väl inte så roligt ut  Det blir nog bra det där!!


Jag har tittat efter IKEA-resor ikväll och sett att det finns flera datum som passar mig under februari!! Om mina följeslagare har möjlighet att åka då...finns det en stor chans för mig att åka under februari månad  Ska prata med dem imorgon så får vi se!! IKEA och Hööks...here I come!!!!! Till dess lär ju den nya Höökskatalogen har kommit ut  Har några smågrejer jag skulle ha haft...bla stor pack med kompresser och lite annat smått  IKEA är inte heller fy skam att gå och strosa och titta i  


Nej, nu ska jag gå in och fixa med tvätten i tvättstugan innan det blir dags för "tillsyn & blöjronda"!!!

Hoppas att ni har fått en god natts sömn och tänk på mig som får/fick åka hem kl.07.15 för att sova!!!

Mvh anaby  

 
 
Bonnie

Bonnie

10 januari 2012 18:35

Jag är glad om jag slipper loggorna jag;) Mycket av loggfixeringen hänger ju ihop med märkesfixeringen, blir ju lite varför ha kingsland och scapa om ingen ser att du har just de märkena... Folk är ju väldigt fixerade vid att visa att de har råd med dyr utrustning och det hängs ju ihop med denna loggfixering...

sv: Man kan hitta mycket på Börjes för väldigt mkt bättre priser, typ liniment och fodertillskott som är bra mkt billigare där. W har ju ett sidepull därifrån som är superfit i kvaliten och då var det ju börjes "dyra" variant som är mkt trevligare än hööks för samma pris och lika bra som det från westernbutiken.
Men jag är lite beroende av att pilla på saker typ täcken innan jag köper så mycket blir köpt i den lokala ridsport affären där en av mina bästa kompisar jobbar(farlig kombination det där...);)

http://teamkarlsson.blogg.se

anaby

10 januari 2012 21:43

Jag håller helt och hållet med!! Det är väl Kingland och Scapa som har bidragit stort till denna logg-hysteri som finns idag!!! Många är tyvärr otroligt fixerade med att visa upp sin dyra utrustning...suck!! Kvalitet är ju en sak men fixering..en annan;)

Jag köpte ett Bitless Bridle till T från Börjes billigt. Väldigt mjukt och fint läder!! Är väldigt nöjd med det:)

Jag har beställt en hel del billiga regntäcken, fleecetäcken och nu senast ett ylletäcke (för 100 kr) som jag tycker har helt ok kvalitet:) Jag har ju en häst som gärna tuggar sönder täcken så då känns det bättre att köpa lite billigare så får han tugga på dem och sedan slänger jag bort dem när de inte går att använda. Har ett jättefint Rhino regntäcke som jag INTE vågar använda:O Så det får vänta något år till;)Hi hi!!

Oppss!! Det är farligt att ha kompisar i den lokala ridsport affären;) Men trevligt också!!Då kan man får lite tips och råd om VAD som är värt att köpa och NÄR det är REA:D

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Anna

Anna

12 januari 2012 20:08

jag är bra glad att det inte är loggor på allt,är lite mycket av det nu:P

http://annashastliv.blogg.se

anaby

12 januari 2012 20:16

Håller helt och hållet med!! Jag tror att många Återförsäljare som tex Hööks, Horze och Börjes (har redan mycket ologgat) kommer att satsa på ologgat i framtiden:D

Det som är så märkligt är att många loggor är så STORA!!! Normal storlek är ju att föredra istället...men vi kommer tid tids nog;)

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards