anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 10 januari 2012

Fixat allt klart för ikväll och nu chilla framför TV:)

Av anaby - 10 januari 2012 21:10

För att underlätta middagen blev det rester idag. Skönt att bara kunna värma upp mat när man är en aning trött 

Åkte sedan iväg för att hämta ut Börjes och Höökspaketen. Japp!! Jag slängde iväg en beställning på flera nya huvor till T  ...i rött och brunt  DE ÄR JÄTTEFINA  Och ett snyggt brunt REA träns i x-full!! Det sista för i år!!! Nu är det köpförbud på MYCKET utrustning för mig!! Blir mest att köpa in tillskott, liniment,  sjukvårdgrejer, elband och annat till hagen, skor till T och lite annat sånt som behöver köpas in. Oooojjjj vad jag kommer att spara in pengar i år 

Ylletäcket från Börjes ser jättefint ut...blått med blåkantband Ska provas imorgon och tar kort då eller tar kort på både Börjes och Hööksutrustningen     


Sedan har jag "hittat" diverse olika projekt i mina gömmor... som jag påbörjat för flera år sedan!!! Vet att jag har ännu mer "färdigklippta grejer"  som ligger redo att sys ihop  Jag var en aning piggare på den tiden  Ska spana vidare imorgon och se VAD jag ska slutföra och vad jag kommer att vänta med. INTRESSANT!! Hittade även fler reflexvästar...hmmm!! Tror nog att jag är uppe i totalt 10 st reflexvästar nu  Jag kan nog göra en och annan reflexhuva till T under nästa vecka  1 blir det allafall 


Vi åkte även och handlade på Willys. En mycket bra affär!!! Jag köpte lite middag till mig och barnen som går snabbt att äta under veckan nu när L-O är borta och jag jobbar så mycket. Känns bra att ha en plan och veta vad det blir för middag redan när man har klivit upp på em 


Hundarna har det bara fint hos svärföräldrarna!!! Känns jättebra att de hade möjlighet att hjälpa oss den här veckan  


Nu ska jag se på TV och dricka te, vin och frossa i sura remmar  Både jag och L-O har helt fastnat för sura remmar...Hi hi!! 


Ha de gott så länge!!

Mvh anaby         

 
 
Bonnie

Bonnie

10 januari 2012 23:04

Härligt med hemmakväll och paket;) Fick ett mejl från börjes om att mitt paket var skickat, snabba bud!

sv: Täcken tycker jag alltid är svårt, man vet ju inte hur de sitter fören de har varit ute i hagen en dag... Föredrar ju Horseware överlag och Royal passar även i Bucas. Hööks har jag ganska svårt för just för att de sällan sitter bra på mina hästar och kostar lika mycket som ett amigo eller bucas freedom om inte mer som har betydligt bättre passform så jag köper bara höökstäcken på rea...
Äger faktiskt bara ett fleecetäcke från börjes, men deras utetäcken ska ju vara helt ok sägs det ju:)

Hehe brukar bli "ska bara svänga in och säga hej...ut kommer man med en påse..." ;)

http://teamkarlsson.blogg.se

anaby

11 januari 2012 01:00

Kvällen har varit lugn och bra:D Och härligt att få hem paketen;) Hi hi! Jag upplever att både Hööks och Börjes har varit väldigt duktiga på att skicka iväg paketen snabbt mina senaste beställningar!! Ofta bara på någon dag:D

Täcken är jättesvårt!!! Jag har 2 st gamla Rambo Turnout som jag köpte 1992 respektive 1994 som jag fortfarande använder och det är på 3:e hästen (T)!!! PRISVÄRDA är bara förnamnet och de håller fortfarande tätt för både vatten och snö!!!

Dock har jag köpt billiga regntäcken från Börjes (Himalaya) och de ska vara bättre än Hööks regntäcken anser många. Jag har inte köpt något regntäcke från Hööks...

Bucas är också ett bra märke.!!! Jag har fleecetäcken från lite olika märken och billiga i inköp;) Jag tycker att de flesta har bra passform:)

Kan tänka mig att det lätt blir att man svänger in och säger hej och kommer ut med en påse eller 2;) Hi hi!!

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards