anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 10 januari 2012

Vill ni titta på grejerna från Hööks och Börjes???

Av anaby - 10 januari 2012 23:28

Nu har jag landat och fotat grejerna som jag hämtade ut idag. Även lite av det jag "hittade" här hemma...dock inte det jag hade tänkt mig men det blev ändå några små-projekt som jag tror kan bli bra 


Vi börjar med Hööks:


 


Ett brunt acchenträns i x-full med lite bling på pannbandet   Det är mycket finare än jag trodde att det skulle vara  Pannbandet glimmar en hel del ser jag!!!


 


Jag tar alltid bort snockremmen och rider utan...T tycker inte riktigt om när man spänner för hårt  


   


Jag tycker om nackstyckets utformning och att det är 3-delat med remmar istället för flera remmar vid nackstycket till nosgrimman Micklem är ju lite liknande utformning på och det funkar kalas bra på T 


Sedan några huvor..också på REA:



Tycker att de till höger med mönstrat kantband var lite häftiga  Vi lär ju inte tas oss ut på några tävlingar än men det kan vara lite roligt att vara "fina" på hemmaplan också  


 


Favorit  Blir intressant att se hur den gör sig mot det röda schabraket sedan  


   


Samma sak här!!! Favorit  


   


Det var allt från Hööks 


Och sedan Börjes:


 


Idag kom äntligen det blå ylletäcket i förhoppningsvis "rätt" storlek!!! Verkar allafall stämma  Det är inte så tjockt vilket är bra då T är så varm av sig....och sedan lite glansigt tyg fram på bogen...jättebra!!! Inga gjordar men svansrem finns. Och för 100 kr får jag nog vara både nöjd och glad    


Sedan hittade jag det här när jag letade efter teddytyget:



För något år sedan köpte jag rep på Rusta som jag hade tänkt göra ett sidepull av...men det glömdes bort  Det är lite grövre (2 mm) mot det till höger. Så jag ska nog knyta ett till av det här och sedan se skillnaden. Bägge repen är mjuka ska jag tillägga  


 


För 15 år sedan sydde jag ett schabrak av fleece på ovansidan och frotte på undersidan. Samma fleecetyg som täcken jag sydde i samma veva!!!


   


Det här vet jag inte riktigt HUR eller VAD jag hade tänkt mig??? Det är en typ av matta man kan ha i duschen, badkar eller badrum. Köps på metervara...måste klura på den här!!!



De här är klippt i samma form som ovanstående. Så ev. kan det vara något typ av schabrak eller underlägg jag har tänkt mig till Zimé. Får se!!


   


Detta är en padd!! Den är hur stor som helst!!! Ovanstående som jag har klippt ut är av en likadan padd!!



Om man viker ihop den på 4 delar blir den lagom stor till 1 ben. Så jag tror att det blir att klippa och sy lite för att få en bättre storlek!!!



Här ovan syns mina gamla regnchaps från Hööks!! SUPERBRA ATT RIDA MED I REGN!!! Ser ut som ett par vanliga chaps fast med kardborre i sidorna istället för dragkedja. Jag hann avverka 2 st innan de slutade säljas  Ser här att jag har klippt ut tyget (galon aktigt tyg) redan så jag behöver vara sy kanterna och sy ditt kardborre så går de att använda  


 


Några svarta band och kardborre!!! Blir att tänka om vad gäller "spikmattenackbandet"!!!! Tror att jag har klurat på en bättre lösning än den jag hade tänkt från början. Bara en lite modifiering  


   


Hittade även några ringar och hakar!! Alltid bra att ha!!! Finns fler i lagret i källaren  


 


Kryssgjordar tänkta till teddytäcket som ska sys Bara jag hittar igen tyget  



Mer reflexvästar!!! Tror jag har en viss mani på reflexvästar  


 


Den enda vojlocken jag äger!!! Tror att jag hade tänkt mig göra en fårskinnsvojlock av den här...men nöjde mig med en fårskinnspadd istället  


   


Kardborre, spänne och mer ringar!!!


 


Några grejer från "lilla" lagret uppe i mitt "sov-natt-rum"  Japp!!! Jag äger både rosa ridbyxor och äkta skinnridbyxor..de är hur härliga som helst att rida i  Och ett par vita ridbyxor som sparas till någon tävling längre fram i tiden   


 


Några jackor och sedan kavajer!! Rättare sagt 4 kavajer!! 2 st som jag använt tidigare när jag tävlat...och 2 nya helt oanvända  Får se när de ev. kommer till användning.. En brun säkerhetsväst köpt på Tradera för en billig peng  



Några fleecefiltar, regntäcken, fleecetäcken och paddar...som ligger och väntar på att bli använda 


Tja, det här var väl ungefär 1/10 del av mitt lager här hemma Mullvaden fortsätter att leta imorgon!!! Mer bilder kommer  


Nu ska jag se på Mästerkocken och sedan blir det bädden!!!

Ha de!!

Mvh anaby  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards