anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 11 januari 2012

Lugn kväll:)

Av anaby - 11 januari 2012 22:17

Jag rotade fram lite mer teddy ur mina gömmor   Har hunnit med att fixa lite annat också och sedan tagit mig ett vinglas, en stor kopp te och frossat i sura remmar  Fick ett SMS av L-O att han var vilse i London  Opppsss!!!

Ska skicka ett nytt SMS på en stund för att kolla om de hittat tillbaka  Tur att han är vuxen!!! Hade varit värre om det varit någon av barnen...då hade jag varit riktigt orolig 


Jag ska se till att scanna av några gamla tidningsurklipp under nästa vecka och lägga in på bloggen och se om jag kan få lite hjälp att lägga över mina gamla tränings och tävlingsfilmer till DVD. L-O sa att det gick men var MYCKET jobb. Man måste ju börja någonstans  Så det blir Wirren som blir först ut på filmsidan  Underbar häst och skulle kunna vara T:s bror!! De är rätt så lika!!!


Kommer att fortsätta mitt pyssel under den här veckan nu när L-O och hundarna är borta. Bla ska jag börja med nästa padd till den bomlösa imorgon hade jag tänkt. Och om jag bara kommer ihåg att TA HEM sidepullen och reflexhuvan så att jag har några mått att gå efter...knyta en till av det grövre repet och klippa ut en ny huva!!! Tyvärr har hjärna INTE varit så pålitlig och kommit ihåg det jag VILL ta med mig hem den här veckan  Får nog skriva en lapp och ta med till stallet imorgon Så kanske grejerna åker med hem igen  Kom också på att jag har ett fleecetäcke med hals här hemma... som passar BRA till T som jag kan använda som "mall" till teddytäcket!!! Tänk vad lätt allt helt plötsligt kan bli om man tänker till  Charmen med att använda hjärnan på rätt sätt antar jag   


Jag kommer att lägga ut allt på bloggen vart efter jag blir klar  Ni får gärna ställa frågor om ni undrar över någonting i samband med mitt pyssel  


Ska även försöka få lite tid att lägga in de sista filmerna från "vår resa" tillsammans!! Måste bara redigera dem först  Är bra filmer kvar från 2  olika tillfällen kvar nu ...så de ska in senast under nästa vecka!!! DET KOMMER SNART!!! Hi hi!!


Jag avslutar med att säga att jag är så glad och tacksam att min häst är frisk och går att rida!!! Har bla varit in på Hästmagazinet och Ridsport och läst om de som köper DYRA hästar som inte är friska och kostar en halv förmögenhet i inköp!!! Då inser man vilken otrolig tur man har med sin egen häst   Han var INTE alls dyr i inköp och har hållit sig friska under alla 4 år vi har haft tillsammans  TACKSAMHET ÄR INTE ENS NAMNET!!! Jag ska ringa till min ET under nästa vecka och höra när hon kan komma ut och titta på T. Jag har inte känt någonting konstigt men jag vill gärna ha honom kollad och knådad lite ändå   Det har ju tyvärr inte varit aktuellt för henne att komma ut under hösten för att kolla på eller behandla T då han har stått under "muggbehandling" men nu är den ju över och jag kan boka in en behandling igen Så jag ser fram emot resten av januari månad   


Fick just ett SMS om att L-O med sällskap hade hittat tillbaka till hotellet  


Nu ska jag se klart på Homeland och sedan första avsnittet av Hinsehäxan innan det blir bädden för mig 

Ha de gott!!

Mvh anaby  

 
 
Kerstin

Kerstin

12 januari 2012 11:23

Ja London är inte det lättaste att hitta i. När vi var där hittade inte ens taxi chaffisen!! Ha ha!!

http://stallrosen.boggplatsen.se

anaby

12 januari 2012 18:34

Det verkar inte vara så lätt att hitta där;) Hi hi!! De är utrustade med GPS idag:)

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards