anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 13 januari 2012

Av anaby - 13 januari 2012 19:56

Hade en riktigt bra natt på jobbet   Och var relativit pigg när jag kom hem. Började se på en nu serie som började på 3:an igårkväll...Revenge...som jag spelade in igår. Den var helt ok 

Har sovit skapligt idag och gick ner till stallet strax före 15.00 Idag blev det både höpåfyllning och helt nytt vatten i Termobaren. Skönt att göra det idag för då blir det en "kortis" i stallet imorgon  Tog ändå en dryg timme innan jag var färdig med allt. Det märks att T ville få uppmärksamhet idag  ...han har "hummat", stått med huvudet på axeln och bitit fast i jacka så fort jag har gått iväg  Han biter tag i jackan bak på ryggen så att det blir tvärstopp när jag ska gå...det är inte heller så lätt att få honom att släppa taget då han sitter "fast bak på ryggen" så att säga Han är lite klurig min häst  Det blev en hel del mys så han såg riktigt nöjd ut när jag gick hem 

Det blåser en hel del ute idag så det blev täcke på idag med. Funkar bra då han inte heller idag har tuggat sönder täcket...det tackar jag för   

Jag provade hur den där ljusbruna runda fleecematta skulle passa på barbackapadden!!! Det såg bra ut så jag ritade ut ett mönster runt om och klippte ut  Kort kommer imorgon då jag glömde kameran hemma idag 

Tog sedan hem padden till G4:an som jag glömde ta hem igår  Sidepullen och reflexhuvan var redan hemma!!! Satte igång och rita och klippa ut mönster på padden....nålade och sydde ihop sidorna. Sedan fick jag en "snilleblixt"....jag undrar hur jag riktigt tänkte där  ...men allafall så sydde jag kanalen i mitten medans jag ändå höll på  Det visade sig INTE var så smart i slutändan. Då gick det nämligen INTE att vända på padden  SUCK!!! Om jag ändå hade tänkt till lite innan jag "passade på" att sy lite till    Som tur var sydde jag med zick-zack...det underlättade när jag och mamma hjälptes åt att sprätta upp hela kanalen  Tog ett tag men nu är det gjort!! Tyvärr blev det ingen mer syning idag utan jag får fortsätta imorgon istället. Hade tänkt hinna med att fixa både med sidepull och reflexhuva. Men imorgon går det fort i stallet och sedan har jag halva em och halva kvällen kvar att "pyssla" innan jag åker till jobbet Så imorgon blir det en massa kort!! Jo, jag tittade på fleecetäcket med hals och tyckte att det hade en "konstig" form fram vid halsen...ska ta med det till stallet imorgon (tar ändå bilen då jag ska ta ner en massa täcken) och prova på T för att få en uppfattning HUR det sitter fram vid halsen innan jag klipper ut tyget efter det...så att det blir RÄTT från början  Inga fler misstag nu tack!!!!


Otroligt snälla mamma bjöd på middag idag 

Sedan ringde svärmor så jag fick en uppdatering om hur det var med hundarna!! De mådde bara bra  Och sist men inte minst ringde L-O betydligt tidigare ikväll!!! Han hade varit på Harrods och shoppat Där han inhandlat en påse med någonting i den till mig  Hi hi!! Återstår att se VAD det är  Han hade gått in en sväng på Ridsportavdelningen...där fanns det en hjälm för 16 000 kr   som han tog kort på för att visa mig  Som jag förstår har de grymt dyra märken och bra kvalitet på Harrods av det mesta i hela affären....men så pass mycket för en hjälm....nja, inte ett köp för en "vanlig dödlig" i allafall  Jag är så nöjd med min Uvex-hjälm...som kostar en brådel   Han ska även köpa med sig lite vitt vin till mig hem. Alltid roligt att prova lite nya viner...det blir lätt att man köper samma gamla vanliga annars 


Nej, nu måste jag kolla så att jag får med mig allt till jobbet!! Det är snart dags att åka iväg!!
Ha en jättebra fortsatt fredagkväll!! Du vet väl att det är fredag den 13:e idag??? Jag brukar inte bry mig då jag är född fredag den 13:e 

Chilla lugnt  

Mvh anaby                 

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards