anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 15 januari 2012

Av anaby - 15 januari 2012 23:13

Jag fick fotot på hjälmen från Harrods som L-O fotat till mig. Den kostade 16 000 kr och var full med bling   Vet tyvärr inte vad det är för märke på den...


 


Sedan har jag pysslat en del...samtidigt som jag sett på TV  Jag har så svårt att "bara" se på TV när jag har en massa projekt att göra  Det gick bra det här med!!!



1 reflexhuva med öron och kardborre utklippt efter mönster. Ska sys klart under veckan  



En ny variant av "spik-nack-bandet"!! Jag hittade andra svarta band som går att justera....ska kolla imorgon OM det går att göra som jag har tänkt mig. Då är det endast kardborre som ska sys fast...sedan är den klar att användas Tjjjooohhooo!!!


 


Första spikmattan till ryggen är utklippt!! Var en aning klurigt då man måste klippa runt "spikarna"...men det gick!!! Ska mäta och titta imorgon om den här storleken fungerar  



 


Och sist men inte minst!!! Den kopparröda padden är äntligen klar!!! Nu MÅSTE jag ju sy ett ludd till BIB-martingalen i samma färg imorgon  Skadad?? Förmodligen    


Nu väntar snart bädden!!! Längtar faktiskt till att få sova på natten igen 

Ha de så länge!!

Mvh anaby   

Av anaby - 15 januari 2012 20:31

Jag lyckades ta mig ner till stallet även om det gick tungt...skönt med lite frisk luft när man är så otroligt trött   T var på ett strålnade humör   Han stutsade omkring som en gummiboll i hagen!! En ridtur hade definitivt gjort "Herr´n" gott idag  Synd att matte var så slut idag  

Mockade vindskydd och hage ordentligt idag....blev trots det "bara" 2 skottkärror. Högarna i hagen lägger jag på den provisoriska dyngstacken medans det som jag skottar från vindskyddet går ut på dyngstacken.

Blev en hel del högar i hagen  T sprang omkring och "trumpetade" och tyckte att jag var jätterolig eller läskig kanske är rätta ordet   som skottade för glatta livet  

Han små krustor med gammal mugg har blivit lite mer under veckan. Så i torsdags började jag smörja med Vegebomsalvan 1 gång per dag. Och idag såg det MYCKET bättre ut  Krustorna är nästan helt borta!!! Ska tvätta lite och titta närmare imorgon när det är dagsljus ute och smörja någon dag till.

Jag hann hem och äta lite snabbt och ta en dusch innan jag hämtade L-O på flyget.

Jag fick äntligen min Harrodspåse!! Hi hi!! Och en liten present 

Jag dricker ju en massa löste...och har alltid ett underlägg till tesilen. L-O passade på att köpa ett nytt underlägg som det stog Harrods på 



1 stycke plastpåse från Harrods!!!


       

1 stycke te-sils-underlägg 


Sedan hann jag med att sy kanalen på padden innan Dexter började 20.00 


 


Ihopsydd och kanalsömmen är sydd.


 


Inläggen i form av Tempur-kopia. Jag har dubbla!!!



Här provar jag inläggen i ena sidan för att se vart jag ska klippa av framtill och sedan sy fast kardborre till öppningen 


 


Det första sidepullet jag gjorde för någon vecka sedan.


   

    Nr 2 som jag knopat ihop ikväll. Endast snabbt gjort för att se OM det funkar lika bra som med den första. Ska i så fall "göra om" lite bättre och finare. Har inte bestämt mig för om jag ska göra separatat knutar till ringarna...får klura på det i några dagar. Ska prova den lite snabbt imorgon efter jag har ridit 

Fleecetäcket med hals ska provas och jag ska även ta ner det andra fleectäcket med hals som jag har sytt själv för att se VILKET av dem jag kommer att använda som mall till teddytäcket. 

Reflexhuvan på på G!!! Ska sätta igång och rita ut mönster så fort Dexter slutar!!! Kommer att bli enbart av tyg från reflexvästen...då det är mer stretchmaterial och inte lika stelt som det andra gula tyget. Det känns som om det allafall är värt ett försök att prova med det tyget och se om det blir bättre...eller sämre 


Nej, tillbaka till slutet på Dexter!!!

Ha de jättebra så länge!!

Mvh anaby  

Av anaby - 15 januari 2012 16:00

Ja, vad ska jag säga...steg upp efter 3,5 timmars sömn och kände mig skaplig   Planen var att "piggna till" och sedan gå ner och rida T Satte mig för att se på tävlingarna i Basel på datorn. De började 13.30 så jag tänkte se några ryttare!! Det tog inte lång stund innan jag sov  och vaknade 15.00 helt medvetslös!! Tja, det var den ridturen  Det känns som om jag går på "tomgång" just nu...men det kommer att kännas bättre till imorgon när jag har fått sova 1 natt Det brukar ta ca 3 dagar innan man är riktigt "iordning" igen efter nattjobbet!!! Det är just det här som är "baksidan" av att jobba natt...man är så otroligt sliten när man "går av" men jag har nu 9 dagars återhämtning med nattsömn innan jag börjar jobba igen  

Ska snart gå ner till stallet och mocka och fixa med T. Sedan blir det att äta, duscha och hämta L-O på flyget 

Tråkig dag som bara den  ....men imorgon då SKA jag rida!!!! Eller rättare sagt....så MÅSTE jag rida!!!

Nej, dags att lägga på en rem!!!

Mvh anaby     

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards