anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 15 januari 2012

Hämtat, pysslat och Dexter;)

Av anaby - 15 januari 2012 20:31

Jag lyckades ta mig ner till stallet även om det gick tungt...skönt med lite frisk luft när man är så otroligt trött   T var på ett strålnade humör   Han stutsade omkring som en gummiboll i hagen!! En ridtur hade definitivt gjort "Herr´n" gott idag  Synd att matte var så slut idag  

Mockade vindskydd och hage ordentligt idag....blev trots det "bara" 2 skottkärror. Högarna i hagen lägger jag på den provisoriska dyngstacken medans det som jag skottar från vindskyddet går ut på dyngstacken.

Blev en hel del högar i hagen  T sprang omkring och "trumpetade" och tyckte att jag var jätterolig eller läskig kanske är rätta ordet   som skottade för glatta livet  

Han små krustor med gammal mugg har blivit lite mer under veckan. Så i torsdags började jag smörja med Vegebomsalvan 1 gång per dag. Och idag såg det MYCKET bättre ut  Krustorna är nästan helt borta!!! Ska tvätta lite och titta närmare imorgon när det är dagsljus ute och smörja någon dag till.

Jag hann hem och äta lite snabbt och ta en dusch innan jag hämtade L-O på flyget.

Jag fick äntligen min Harrodspåse!! Hi hi!! Och en liten present 

Jag dricker ju en massa löste...och har alltid ett underlägg till tesilen. L-O passade på att köpa ett nytt underlägg som det stog Harrods på 



1 stycke plastpåse från Harrods!!!


       

1 stycke te-sils-underlägg 


Sedan hann jag med att sy kanalen på padden innan Dexter började 20.00 


 


Ihopsydd och kanalsömmen är sydd.


 


Inläggen i form av Tempur-kopia. Jag har dubbla!!!



Här provar jag inläggen i ena sidan för att se vart jag ska klippa av framtill och sedan sy fast kardborre till öppningen 


 


Det första sidepullet jag gjorde för någon vecka sedan.


   

    Nr 2 som jag knopat ihop ikväll. Endast snabbt gjort för att se OM det funkar lika bra som med den första. Ska i så fall "göra om" lite bättre och finare. Har inte bestämt mig för om jag ska göra separatat knutar till ringarna...får klura på det i några dagar. Ska prova den lite snabbt imorgon efter jag har ridit 

Fleecetäcket med hals ska provas och jag ska även ta ner det andra fleectäcket med hals som jag har sytt själv för att se VILKET av dem jag kommer att använda som mall till teddytäcket. 

Reflexhuvan på på G!!! Ska sätta igång och rita ut mönster så fort Dexter slutar!!! Kommer att bli enbart av tyg från reflexvästen...då det är mer stretchmaterial och inte lika stelt som det andra gula tyget. Det känns som om det allafall är värt ett försök att prova med det tyget och se om det blir bättre...eller sämre 


Nej, tillbaka till slutet på Dexter!!!

Ha de jättebra så länge!!

Mvh anaby  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards