anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 18 januari 2012

Av anaby - 18 januari 2012 17:34

Nu har jag pratat med 2 vikarier på jobbet och sedan kvinnan som har hand om personal, schema mm. Det är 2 st vikarier som ska dela på mina nätter under min sjukskrivning i samband med operationen. Det kommer att bli jättebra!! Allt ska kollas upp under veckan och sedan ska vi höras på måndag. Känns bra att allt kommer att vara fixat och klart tills det blir dags för operation. Bra för Brukarna och bra för mig 

Måste säga att jag nog har "världens bästa jobb"  Alla är så himla snälla och trevliga!!! Är väl inte så konstig att man trivs som "fisken i vattnet" på ett sånt ställe 


T blev så klart sur på mig när det inte blev någon ridtur idag När han insåg att jag inte hade tänkt rida...travade han runt flera varv på spåret i hagen   och tittade på mig emellanåt där jag stog och mockade  Ja, han är för rolig min härliga häst  Det gick fort i stallet idag.


Nu ska jag iväg på middag och det ska bli riktigt trevligt att få äta ute för omväxlingsskull 

Ha de gott så länge!!

Mvh anaby     

Av anaby - 18 januari 2012 14:13

Pappa var snäll och skjutsade mig till och från NUS idag så att jag slapp eländet med att hitta en parkering...vilket ibland kan vara både halft och helt omöjligt   Då jag fick en "akuttid" innebar det att jag fick vänta ett tag innan det var min tur. Men hellre det och att man får hjälp till slut!!! Är tacksam att jag ens fick komma dit idag!!!

Jag fick träffa en mycket trevlig manlig läkare  Spiralen drogs och sedan fanns det 2 alternativ att gå vidare med...bägge var operationer. Vi diskuterade till och från och kom till slut fram till att alternativ nr 2 var bäst för mig med tanke på hur mitt senaste år varit. Detta innebär att livmodern kommer att operaras bort!!! Det känns väl så där men samtidigt ska jag INTE ha fler barn och jag mår i dagsläget så otroligt dåligt av dessa rikliga blödniningar....att det känns om om det är det bästa alternativet ändå  Jag sa till läkaren att jag förstår om jag kommer att få vänta med operationen ett tag...och att jag är nöjd att den blir av framöver. Nej, då säger han!!! Den här ska vi boka in omgående!!! 

Sagt och gjort så fick jag besöka en "operationskordinator" och tisdag den 14/2 blir det av!!! DET ÄR JU SNART!!!

Håller på att fixa med jobbet...har hittat en jätteduktig vikarie som vill jobba alla nätter jag är borta och med hästen så att allt flyter på under tiden jag är som mest dålig. Kommer INTE att få lyfta någonting första veckorna   Jag har L-O, pappa och bägge sönerna som kan ställa upp och hjälpa mig med T   Delar de upp jobbet så blir det inte så många ggr per vecka de behöver hjälpa mig. Gissa om jag är glad att jag endast fyller på hö var 5:e dag till T  VÄLDIGT!!! Det jobbiga blir att T får vila så pass länge...men det kan nog vara bra för honom med lite vila också. Han har skött sig riktigt bra senaste tiden  Jag har ju trots allt  3,5 veckor till att rida innan det blir vila för oss bägge 2!!!

Jag kommer att bli sjukskriven i minst 4 veckor....ev. längre beroende på operationen. Men allafall minst i 4 veckor.

Just nu känner jag mig både glad och nöjd!! Dock kommer nog den här tiden innan op. inte att bli så rolig blödningsmässigt MEN nu VET jag att det blir op. det datumet..DET KÄNNS OTROLIGT BRA!!!

DET FINNS SOM SAGT EN LJUSNING TILL SLUT 

Jag kommer inte att skriva något mer om op. förrän det blir dags att ta prover och sånt veckan innan..så nu blir det lugnt ett tag  


Nu ska jag ner till stallet och fixa klart T  ...han har vilodag idag  Hade egentligen tänkt gå på stan idag men "luften gick ur" mig efter läkarbesöket och "tomgången" infanns sig istället Ikväll ska jag och "bästa" Charlotta ut och äta middag  Blir en perfekt kväll att fira att det blir operation 


Ha en jättebra fortsatt onsdag, em och kväll!!

Chilla lugnt  

Mvh anaby     

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards