anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 26 januari 2012

Av anaby - 26 januari 2012 21:23

Jag orkade till slut ta mig en prommis ner till stallet!! Otroligt skönt när jag landade på stallplanen   T gnäggade redan här jag masade mig nerför backen och var 300 meter bort Otroligt att han märkte att det var jag....kändes som om jag var 70 år gammal när jag gick idag Han tänkte nog att han skulle peppa mig lite så att jag orkade hela vägen fram till honom

Det har snöat lite medans jag låg och sov idag...dock gick det bra att bara kratta bort snön idag...ingen snöskottning behövdes

T fick sin lunch och regntäcke på sig idag då det fortfarande snöade när jag gick hem. Fyllde endast på hö i lilla höhäcken inne i vindskyddet idag pga att det snöade. Ska fylla på ordentligt med hö imorgon istället. Mockade och fixade klart resten. T stog och tuggade på skottkärran, mina kläder och allt som var ivägen  bara en aning ostimulerad   Kan säga att det blir riktigt BRA att rida honom imorgon 

Kändes något bättre i både "knopp & kropp" när jag gick hem igen. Fick lite positiv energi från T med mig hem 

Fanns igen ork till att åka och handla mat ikväll....luften bara gick ur mig när jag kom hem Jag är så trött på att INTE orka med vanliga saker hemma som MÅSTE och SKA göras....suck!! Men jag försöker "gilla läget" och räkna ner dagarna och framför allt tänka positivt!!! Jag har 5 nätter kvar att jobba  och lite drygt 2,5 veckor kvar till operationen!!! NEDRÄKNINGEN KAN BÖRJA PÅ RIKTIGT SNART!!! TJJJJOOOHHOOO!!!

Kvällen har varit lugn....tedrickande, surfande på datorn och TV-tittande på en massa serier

Nej, nu måste jag hämta lite mer vätska och se om huvudvärken äntligen ger med sig!!


Ha de jättebra så länge!!

Chilla lugnt  

Mvh anaby  

        

Av anaby - 26 januari 2012 14:19

Kravlade mig ur sängen vid 13.00-tiden  .....och sitter nu i soffan och samlar energi för att gå ner till T   Det blir ingen ridning idag utan jag tar det imorgon istället...blir en långtur med mycket trav för "Herr´n"  

Jag har hunnit med att titta lite mer på Hööks nya katalog. Gick in på hemsidan för att kolla runt på det jag hade tänkt beställa men hittade inte 50/50 lindorna  Skickade iväg ett mail till Hööks och en fråga när de skulle komma ut på hemsidan? Fick ett otroligt snabbt svar: om en timme   Smidigt med mailkontakt Hööks är dessutom väldigt snabba på att svara  

Annars har jag bara tagit det lugnt sedan jag tog mig ur sängen....ska nu ta mig ner till stallet och sedan blir det att handla mat efter middagen. Kvällen blir lugn med TV-tittande....har en massa serier som ska ses ikväll 

Nej, gott folk!! Nu ska jag göra ett ryck och gå ner till min kära häst  

Ha en fortsatt jättebra torsdag em och kväll!!!

Chilla lugnt  

Mvh anaby  

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards