anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 27 januari 2012

Av anaby - 27 januari 2012 15:42

Det kändes rätt ok när jag gick ner till stallet idag   Kan säga att jag var MYCKET piggare motför vad jag var igår  Det blev ridtur på en gång!!! När vi svängt ut på vägen nedanför stallet...kom det en kille och joggade förbi oss...han stirrade som bara den på oss?? Hmmmm!!! Dock visste han INTE att vi sedan en liten stund senare skulle trava förbi honom  Vilket vi gjorde!! Han försökte haka på i ett bra tempo  Det gick inte så bra...då han blev rejält på efterkälken  Tabasco springer inte så fort MEN han har ju stort och långt steg...så jag förstår att killen fick problem att hänga med  När jag tittade bakåt efter 100 meter var han långt bakom oss..

T var riktigt fin även idag  Träffade inte på så mycket folk men när vi gjorde det var det inga problem att sakta av till skritt och skritta förbi...men framför allt att VÄNTA tills jag VILL att han ska trava igen 

När vi sedan travat förbi stallet...var det ingen människa, bil eller hund på den breda vägen. Perfekt att träna skänkelvikning Just på den vägen är det många stora snöklumpar vid sidan av vägen...där dessutom en massa hundar har kissat...så snöklumparna är MER gula än vita numera  De där "gula" snöklumparna tycker T är lite läskiga...vilket jag utnyttjade till fullo idag när vi skulle träna skänkelvikning...HIMMEL SÅ LÄTT DET GICK HELT PLÖTSLIGT!! Hi hi!! Efter några ggr gick det av bara farten  Passade på att korta ner tempot och aktivera steget också....det var heller inga problem  Travade till kyrkan....och sedan även nedanför kyrkan och tillbaka. Skrittade till sista travsträckan och sedan kortade jag ihop honom REJÄLT allt eftersom....WOW!!! Kändes riktigt fin  Är riktigt, riktigt nöjd med ridturen idag!!! Både att han var så lugn och lyssnade bra på mig men också för att han verkligen "håller sig i skinnet" när vi träffar andra människor på vägen...DET KÄNNS NÄSTAN BÄST  


                 

Bjuder på en liten "bildbomb" från en ridtur hemma på åkern maj 2011. ..i brist på andra nyare kort  

   


Vi skrittade hem på lång tygel och vilken härlig ridtur!! Jag är glad att jag INTE red igår...då kroppen inte orkade..det var betydligt bättre förutsättningar på en BRA ridtur idag istället 

När vi kom tillbaka till stallet igen och jag hoppar av hästryggen ser jag att T INTE ens är fuktig idag trots att vi travat rejält mycket!!! Hans kondis har blivit bättre under veckan!! Helt otroligt!!!

Det blev lunch och magnetbehandling för T medans jag började att sopa bort snön inne i stora höhäcken. För att sedan fylla på den med 4 hösäckar (6:e balen) och även med 1 hösäck inne i vindskyddet. Mockade både vindskyddet och hagen. Och fyllde på med 1 säck halm inne i vindskyddet...i "sov-hörnet"  

Fyllde på helt nytt vatten i Termobaren och gick sedan för att "kolla" elbanden i utbyggnaden på vinterhagen nu när det har snöat både igår och idag!! Det såg bra ut  Jag såg ingen snö som låg varken på det breda elbandet eller det smalare nedanför...tack och bock för det!!!

Bytte sedan täcke på T till regntäcket och tog in all utrustning...inne i stallet packade jag om det som ska hem "på tork" och promenerade hemåt!!!

Gissa vad som låg i bredlådan när jag kom hem?? Japp!!! Höökskatalogen!!! Och T:s maskkontroll som jag beställde häromdagen...supersnabb service  

Ska nu ta mig en dusch och sedan skjutsa barnen till pizzerian innan det blir att åka bort på middag idag  

Ha en jättesuperduperbra fredagkväll!!

Chilla lugnt  

Mvh anaby  

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards