anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 10 februari 2012

Av anaby - 10 februari 2012 22:27

..att visa några bilder på "kyckling-utstyrseln" 

Passade på att byta schabrak idag så att det är gjort till imorgon 


 


Passade på att byta de rosa reflexerna mot gula som matchar schabraket  Tyvärr har mina granninge ridstövlar skavt bort färg på stigbyglarna  Har inte ridit med dem på att tag och ska nu bättra på färgen framöver   



Närbild på sadeln och schabrak 

Mvh anaby  

   

Av anaby - 10 februari 2012 21:41

Japp!! Idag har jag filmat min färd med sparken ner till stallet   Här kommer en för de som vill "åka med" på en tur 



HÅLL I ER KVINNOR!!!!    


Sedan blev det ridtur för mig och T  Oj, vad han hummade idag....både innan jag hann med att bära ut all utrustning och sedan efteråt. Han har ju haft en vilodag igår 

Idag var han rätt så stökig på "avrastningsrundan" i trav....var inte alls nöjd med honom  Dock när vi travade förbi stallet började det släppa och då blev han "som vanligt" igen=TREVLIG ATT RIDA 

Inga problem att trava till kyrkan...eller nedanför....lätt och låg hand och bara lägga till skänkeln 

Sista traven var också riktigt trevlig  Skrittade hem på lång tygel och "Herr´n" skötte sig bra på snubbelfronten  Är noga med att gå på honom DIREKT jag känner att han segar ihop....så det blev bara en tendens till snubblig idag...helt ok  Är riktigt nöjd med ridturen idag också  ME LIKE  Imorgon blir det vila!!!

När vi kom tillbaka till vindskyddet igen fick T lunch och magnetbehandling. Jag har filmat lite kring mina magnetprodukter om någon är intresserad. Glömde dock bort att filma mer ingående på nackmagneten när jag tagit av grimman Om intresse finns kan jag fixa det under helgen!! Ber om ursäkt för det!!!


Här kommer magnetfilmen:



Sedan var det bara att sätta igång med det vanliga...fylla vatten...fixa hö och mocka. När det var klart öppnade jag höbalen som var fräsch, fin och helt torr   Rev ur den helt och fyllde sammanlagt 20 säckar med hö!!! Skönt att ha fyllt allt hö färdigt i säckar och nu kan jag bara ägna mig åt att fylla på höhäckarna istället  Tog nog kring 1,5 timmar sammanlagt men jag kan säga att det är mycket välanvänd tid som kommer att gynna mig sedan i flera veckor Under tiden jag packade hö ringde mamma och ville bjuda på middag  När jag "nästan" var klar ringde L-O för att höra VART jag var?? Hmmm!!! Tja, vart var jag  i stallet kanske eftersom att bilen var hemma och sparken borta Ibland är det väldigt svårt att lista ut vart jag är  

Tog av T magneterna och hade lite mysstund   innan jag tog sparken hem igen. Kan säga att T började humma redan när han såg mig komma för att ta av täcket...sedan fortsatte han att humma medans vi myste...pratkvarn till häst   och en underbar sådan!! Uppskattar verkligen hans hummande  Man känner sig så otroligt välkommen!!!!

Skyndade mig hem med sparken...och ringde sedan "efter" hämtmiddagen som pappa åkte iväg hämtade upp....skyndade mig in i duschen och hann just ut när middagen landade hemma!! PUST!!! Otroligt härligt med en dusch, god mat och trevligt sällskap Sedan har vi sett på filmen "Cornelius" med Cornelius Wreesvijk!! Den var faktiskt riktigt bra  För dem som har "koll på" vem Cornelius är...tycker garanterat att den är bra 

Jo, "Mamma Mu" är på G in till stan!!! Hi hi!! Och vem är "Mamma Mu" då undrar ni kanske?? Det är en av L-O:s barndomskamrater som är bonde...eller vi föredrar att säga vår "jordbrukande kamrat" det låter lite snällare tycker vi  Det är honom jag köper mitt eller T:s hö av  Han har fått tag på en ladugårdsavbytare och har ledigt i helgen!! Så nu ska vi få besök av honom i helgen  

Han kommer in genom dörren inom kort och då ska "grabbarna" basta och jag ska chilla framför TV 

Nej, gott folk!! Nu ska jag värma på mer vatten och göra mig en stor kopp med "chili/choklad te" = MYCKET GOTT  och fylla på mitt vinglas!!

Ha en jättebra fortsatt fredagkväll och glöm INTE myset  

Chilla lugnt  

Mvh anaby                       

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards