anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 12 februari 2012

Av anaby - 12 februari 2012 19:14

Idag var det sol ute och några + grader...perfekt fotoväder   Jag tog sparken ner till stallet och fick kryssa mellan allt folk som STÅR MITT PÅ VÄGEN ELLER TAR UPP HELA VÄGEN!!! Dock kändes det rätt så bra att det är så jämt inte bara när jag rider  Sparken är ju en aning smalare än T så jag lyckades "klämma" mig fram mellan folket och plogkanten utan att fastna 

Gjorde sedan iordning T innan det var dags för fotografering. Kan säga att det var INTE så lätt att linda med 50/50 lindorna  eller hälften fleece och hälften elastiskt. Provade att linda en gång innan jag tog bort det och lindade om igen och då blev det bättre. T har ju både breda och långa ben....så för att linda så att endast det elastiska delen syntes fick jag linda allt fleece efter hela benet och sedan linda den elastiska delen. Det räckte just precis!!! Kändes inte som om det blev riktigt tillfredställande lindat. Är lite osäker på den elastiska delen....då jag är ovan och linda med det. Har mest lindat med fleece de senaste 15 åren  Ska nog träna lite mer innan jag beger mig ut för att rida med dem. Så här såg det allafall ut på T:s ben. Jag ska tillägga att jag har paddar under lindorna!!!


     


Sadlade och tog på hackamoret idag. Vi skulle inte rida så det kunde vara trevligt att bli fotade med hackamore för en gång skull  Här kommer några bilder från idag:



Jag kan säga att jag är INTE riktigt nöjd med hackamoret placering  Tycker att den sitter för långt ner på nosryggen men om jag spände upp det tuggade T hela tiden på bygeln mellan sidorna på hackamoret..suck!!! Inte lätt när man har en stor häst minsann  Ska göra hål i mellan hålen så blir det nog bättre placering och då sitter nog hackamoret bättre  Hoppas jag!!!



Gillar det här kortet på T  Ignorera mig  


   


T har lite fortfarande lite päls borta...sedan vaccineringen i början på november 2011 när min veterinär klippte bort lite päls för att kunna spruta honom. Det har inte varit så kallt ute så jag tror att det är därför som pälsen inte har vuxit ut helt. Upplever inte heller att T har så MYCKET päls alls  ...men tanke på att han står på lösdrift och endast har täcke när det verkligen behövs  



Här ser vi ganska glada ut bägge 2 för ovanlighetens skull  


 


Inte kan man tror att T är kring 172-174 cm hög!! Jag är 171 cm och han ser inte alls så himla stor när jag sitter barbacka på det här kortet  


 



    


Jättefint kort på T  men jag ser ut som om jag har svalt en citron eller liknande 



T är lite less och jag har svårt att hålla mig för skratt.... 


Sedan bjuder jag på några failbilder:


       

  T har en benägenhet att "gillra" med tungan emellanåt  Trots att han inte har ett bett på sig idag lekar han ganska mycket med tungan ändå. Svårt att veta riktigt VARFÖR men det har nog att göra med någonting som hänt i hand tidigare liv innan han kom först till Kerstin och sedan slutligen till mig. Han gillade INTE bett när jag fick hem honom. Jag har provat olika bett och slutligen upplevde jag att han gillade RAKA bett bättre än andra bett. Det är också raka bett jag alltid använder mig av i nuläget. Han är alltid irriterad när man just har tagit på honom tränset men det är inga problem att tränsa honom. Han tar ner huvudet och öppnar munnen. Sedan när man börjar skritta honom...slutar han trixa med bettet och lugnar ner sig i munnen. Det är som om han har något typ av "tics" vad gäller träns/huvudlag och bara måste greja med bettet/hackamoret innan han lugnar ner sig...Ja, det är inte lätt att veta vad de har varit med om i sitt tidigare liv alla ggr  Jag har inte gjort så stor affär av det utan han får helt enkelt hålla på med sin tunga....spänner istället nosgrimman löst. Har fått tips att "spänna fast tungan"!!! Men det är någonting jag ALDRIG skulle göra på honom  Han får istället hålla på med sina "tics" med tungan...ibland mer och ibland mindre...variera från dag till dag   Han ser bra ut i munnen och tänderna kollas/raspas 1 gång per år  


Sedan gick Henrik hem och jag gjorde klart allt kring T innan jag tog sparken hem   

Det blev ingen ridning för oss idag   pga allt folk på vägen. Imorgon blir det "som vanligt" igen och lättare för oss att rida på vägen  Synd på det fina vädret men, men....så är det ibland.


Vi fikade och pratade lite med "Mamma Mu" innan det blev dags för honom att åka hem för den här gången. Vi har haft en riktigt trevlig helg allihopa   Med sena kvällar och långa sovmornar  

Det blev rester av älgpizzan till middag  och sedan har vi tittat på inspelade filmer här hemma. Nu väntar vi bara på att Dexter ska börja på canal + kl.20.00 Ponnyakuten är inspelad och ska tittas på imorgon innan jag går ner och för att rida på T.

Ha en superduperjättebra fortsatt söndagkväll!!!

Chilla lugnt  

Mvh anaby         

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards