anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 14 februari 2012

Av anaby - 14 februari 2012 15:22

Tog mig ner till stallet även idag   Himla tur att jag har sparken så att jag nästan kan åka hela vägen ner 

T stog i solen och chillade i sitt "chill-hörn"  Han var riktigt varm i pälsen!!!



Så här ser chillhörnet ut!!!   


 


Gammal bild på en halvsovande magnetbehandlande T i sitt chillhörn  


Idag var det varmt!! Kring +-0 grader!!! Fick ta av mig softchelljackan och endast ha fleece och vinterjacka på mig idag...det var rejält varmt ändå  Tog även de tunnare ridhandskarna på mig.

T skötte sig skapligt idag från början på vår travsträcka. Inga problem att sakta av när det dök upp folk på vägen Efter vi hade vänt och var på väg nerför backen...och just skulle börja trava kom en äldre man bakom oss med stavar. Kan inte säga vad det var för stavar men de LÄT väldigt högt!! Inte alls som normala stavar för de brukar T INTE reagera på överhuvudtaget. Han blev helt galen  Lagom muntert med vägen full med folk!! SUCK!!! Fick honom allafall att skritta förbi folket vi mötte och karl bakom verkar INTE ha några ögon överhuvdtaget att se HUR otroligt stressad T blev?? Till slut var det en karl med hund som jag känner som frågade varför T var så stressad?? Jag förklarade lite snabbt att det var stavgångaren bakom oss som lät så otroligt mycket. Då sa han: Ja, jag hör det!!! Skönt för då var det allafall INTE bara jag och T som upppfattade det höga ljudet. Till slut kunde vi trava bortåt från allt folk....en aning stressade...men ju längre bort vi kom desto lugnare blev T  Det är en himla tur att han trots allt är så himla snäll, lyssnar och faktiskt lugnar ner sig skapligt efter ett tag. Dock var han inte alls lika lugn och harmonisk som igår men han lyssnade på mig   även om han var på helspänn hela tiden men helt klart ridbar    Inga problem att trava till kyrkan och nedanför kyrkan tur & retur. Sedan skrittade vi en bit och sista traven. Allt gick helt ok och jag är nöjd med ridturen Skrittade hemåt på lång tygel och då var T som vanligt igen  SKÖNT!!! Får hålla tummarna att vi slipper möta "stav-mannen" nästa gång vi rider    


T fick lunch och magnetbehandling...och fleecetäcke och halsduk på sig då han var lite svettig idag. Tror mest att de berodde på att han stressade upp sig idag...min lilla plutt 

Kände mig rätt så trött och orkeslös efter ridturen så det var skönt att det gick snabbt att fixa resten idag. Fyllde på med 1 halmsäck inne i vindskyddet.  T gick direkt för att "pyssla" och dra ut halmen 


     

Gammal bild på en "pysslande" T i halmen 


Gjorde klart allt i stallet och tog sedan sparken hem. Har sedan fixat lite både i källaren och i lägenheten...innan jag slutligen satte mig i soffan. Ska nu jobba 2 nätter och har rejält ont i magen....hoppas att jag orkar dessa 2 nätter!!! Sedan får jag ta ett nytt beslut beroende på HUR ont jag har då... om hur jag gör med söndag natten. Man är inte mer än människa  Det blir nog bra det där 

Idag är det Alla hjärtans dag så det blir nog lite mys ikväll innan jag åker till jobbet   Nej, gott folk nu ska jag lägga mig i soffan och hålla tummarna att smärtan lättar snart!!!

Ha en fortsatt jättebra tisdagkväll!!

Chilla lugnt  

Mvh anaby   

 


Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards