anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 17 februari 2012

Av anaby - 17 februari 2012 23:38

Kvällen har varit mycket bra   ruggning i soffan och TV-tittning  Läget med kroppen är ganska oförändrat....inte värre men inte bättre heller. Kommer nog att hålla i sig i några dagar till....vet jag av erfarenhet  Det enda som känns bra just nu är att veta att det är det SISTA "blodbadet" jag kommer att ha  Det hjälper till att orka med!!!

Jag har tittat runt lite på några hemsidor där jag ska beställa grejer under februari månad...på Börjes (elband och annat till sommarhagen), Stall Vrå (Erik L T:s dressyrgjord) och  Naturhästen (DVD-NH-filmer)   

Väntar bara på katalogen från Börjes innan jag kommer att göra beställningen därifrån. Måste även få prisuppgift på sadelgjorden från Stall Vrå. Förutom det vet jag i princip VAD jag ska beställa!! Inget träns, schabrak eller liknande den här gången  Har redan för mycket av allt sånt  

Ska se om jag kan spela in någon "hum-film" på T imorgon  Idag hummade han hela tiden så fort jag visade mig och även när jag stog bredvid och kliade och myste  En sån dag man skulle ha filmat honom!!! Jag gör ett försök imorgon istället och hoppas att han "pratar" minst lika mycket då   


 

 

Nej, nu ska jag bara se klart på Wolverine och sedan blir det bädden nästa för mig!! Och sovmorgon väntar för mig imorgon  Är så otroligt trött just nu...hinner bara lägga mig i planläge så sover jag  Ovanligt för att vara mig!!!

Ha de och sov gott!!!

Mvh anaby   

Av anaby - 17 februari 2012 15:17

Det gick bra att ta sparken ner till stallet idag. Fick ropa på en kvinna med hund innan jag hann upp dem nerför backen...var lite rädd att jag skulle KÖRA ÖVER hunden   hon ropade tillbaka när jag svichade förbi: Vad bra att du sa till annars hade hon sprungit efter dig!!! Jag som var mest rädd att KÖRA ÖVER hunden 

T stog i solen och mådde gott idag  Dock med Rambotäcket så han var stekhet under 

Tog fram utrustningen och började sedan borsta och upptäcker att han är lite svullen och varm på höger bak. Inte mycket men det märks skillnad motför hur han brukar se ut!!  Det bakbenet som åkte upp i snödrivan igår när vi nästan gick omkull Suck!!! Hade jag tänkt till igår och linimenterat eller lindat benet redan då hade det förmodligen inte varit så varmt idag. Ja, det är lätt att vara efterklok...men man lär sig ju någonting i allafall  Bestämde mig för att skritta och sedan trava lite för att "känna på" honom och för att se OM svullnaden gick ner eller upp efter ridning. Reducerade ridturen till halva sträckan motför vad vi vanligtvis rider i dagsläget. Kände ingen hälta eller konstigheter i skritt!! PUST!!! Sedan provade vi att trava...inga konstigheter där heller  Kändes otroligt skönt!! Skrittade på lång tygel hem på en otroligt lugn häst  Träffade på en hel del folk efter vägen med T var lugn som en filbunke 


 


Här kommer en dagsfärsk bild på dagens ridtur  Som synes är vägen rätt så smal...så det är ingen hit att gå 2 i bredd och sedan gå förbi en häst  


Kändes lite nervöst att ta av benlindan...men svullnaden var mindre efter ridturen!!! Pust!!! 

T fick lunch och magnetbehandling i form av magnettäcke, nackmagnet och benmagneter. Medans jag gjorde det gamla vanliga i stallet. Det gick fort idag då jag hade fyllt på både nytt hö och vatten igår 

Innan jag tog mitt pick och pack och åkte hem lindade jag höger bak. Det får vara lindat inatt och sedan linimenterar jag imorgon på dagen och lindar imorgonem igen. Nu blir det 3 st vilodagar för både mig och T. Får hoppas att svullnaden är bättre på tisdag...annars blir det att skritta nästa vecka istället.


När jag kom hem passade jag på att filma lite hur det ser ut här hemma med all snö runt huset och annat. Skulle tippa på att det är kring 70 cm snö som syns på filmen. Men sedan har nog snö "dragit ihop" sig en del då vi har haft några soldagar...så det kan vara ännu mer snö sammanlagt som kommit!! Men man ser allafall på ett ungefär hur mycket snö det är  



Blev ett litet klipp på hundarna innan de fick komma in och umgås med  matte en stund 



 

Observera mattes fåniga röst    


Nu ska jag dricka en stor kopp te och sedan ta mig en varm dusch!!! Vila en stund och sedan sätta igång och pyssla här hemma lite. Blir nog att veckohandla imorgon istället.... känns som om "bensinen är slut för idag" med att göra några större projekt   

Ha en jättebra fortsatt fredag, em och kväll!!

Chilla lugnt och glöm inte myset  

Mvh anaby  

     

Av anaby - 17 februari 2012 11:46

Jag har sovit skapligt inatt. Somnade nästan omgående när jag la mig i sängen...vilket är MYCKET ovanligt för att vara mig. Har vaknat flera ggr under natten men har somnat om igen och inte behövt förflytta mig till soffan   Märks att kroppen är rejält trött nu   Illamåendet, huvudvärken och smärtorna är kvar MEN blyet i benen är allafall borta idag  Alltid något positivt!!! Kan tänka mig att huvudvärken är ett tecken på att kroppen har haft det jobbigt när jag har jobbat 2 nätter. Men de försvinner nog under helgen...NU BLIR DET ATT VILA OCH TA DET LUGNT då T ska vila hela helgen.

Ska som sagt ut och rida med T på en liten stund  Det känns helt ok och blir nog det mest ansträngade som händer idag  Ska sedan pyssla lite hemma med tvätt, disk och lite annat. Kommer att ta allt eftersom jag orkar...sånt som måste göras...men med lite vila emellan brukar det funka bra 

Nej, dags att "säga till kroppen" på skapen att det är dags att åka ner till stallet 

Ha en jättebra fortsatt fredag!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards