anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 18 februari 2012

Av anaby - 18 februari 2012 23:55

När vi kom hem efter middagen ikväll... såg det ut så här på bron!!!



Man ser knappt att huset är rött nu!! Himmel vad det har snöat och drevat  ÖVERALLT!!!!

Jag bestämde mig tidigare under kvällen att T skulle få sova inne inatt. Det blåser just nu 10 sek meter så beslutet känns helt rätt  Plogbilen hade plogat vägen ner till stallet så jag slapp gå i djupsnö  Kändes skönt då blyet i benen kommit tillbaka under dagen Gjorde iordning inne i boxen och gick sedan för att hämta in T. Det visade sig inte vara så mycket drevad snö ut till hagen....tack och lov!!! Min härliga häst stog inne i vindskyddet och åt ur höhäcken  Han blev både förvånad och glad att se mig  Och täcket var helt torrt!! Så han har stått inne i vindskyddet medans det blåser och snöar som värst  Smart häst minsann!!! Inga problem att ta in honom utan han går så snällt bredvid mig

Lindade om bakbenet med en torr padd och linda. Benet ser i princip "normalt" ut nu!!! SKÖNT!!

Han fick några morötter innan jag gick hem....så han såg ganska glad ut  Jag har lagt in rejält med hö så han ska garanterat klar sig med hö tills jag kommer ner igen vid 09.00-tiden imorgon för att ta ut honom igen   

Nu är jag rejält trött och bädden väntar!!!

Hoppas att ni har haft en jättetrevlig kväll!!! Det har jag!!

Ha de och sov gott!!

Chilla lugnt  

Mvh anaby         

Av anaby - 18 februari 2012 16:05

Idag var det tungt att stiga upp....men jag får helt enkelt "gilla läget" och göra det jag orkar i dagsläget även om det är otroligt irriterande    ..fick sitta och samla kraft i  nästan 2 timmar innan jag till slut tog bilen ner till stallet. Första gången på många dagar....det fanns bara ingen ork att sparka ner idag   Usch vad ledsen jag blir  Samtidigt så VET jag att det kommer att lösa sig och blir bättre framöver...bara INTE idag!!!

Det blåser kring 9 sek meter idag och snöar en del!! T fick täcke på sig och står mest inne i vindskyddet och ruggar Jag är så glad och tacksam att han utnyttjar sitt vindskydd så otroligt mycket som han gör  Han ser det verkligen som sin box eller sitt hem kan man nog säga  



 

Visar ett gammalt kort från något år sedan.


Benet såg MYCKET BÄTTRE ut idag  Känns jättebra!!! Han fick vara lindad även idag och sedan får jag se hur det ser ut imorgon. Mockade och fixade klart allt kring T och får sedan se HUR blåsigt och eländigt vädret blir under kvällen. Antigen får han gå ute i natt eller så får han stå inne i boxen. Han klarar sig bra ute när han står inne i  vindskyddet  ... det är bara i mattes hjärtat det känns om han ska stå ute  Får se hur det blir med blåsten!!!


OBS!! Det blev ingen filmning idag pga blåsten!! Är så svårt att höra honom "humma" när det blåser så otroligt mycket  Ska visst fortsätta blåsa imorgon men blir bättre väder på måndag. Jag gör ett försök då istället  


Sedan tog jag bilen hemåt och vilade i 2 timmar innan vi åkte iväg för att handla mat. Vi åkte också till ICA som är närmare att handla på...istället för Willys där vi vanligtvis brukar göra vår veckohanding. Men man får som sagt göra det som känns minst jobbigt i dagsläget. Det känns också minst sagt jobbigt att jag måste "vila" för att orka med att göra helt normala saker  Sedan har em varit lugn   Sitter just nu och se på TV och ska lägga mig i soffan och bara slappna av 

Fick just ett erbjudande via telefon om att "komma över på middag"!!! Ska bara se filmen klart sedan är vi på G  3-rätters middagen vi egentligen hade tänkt idag blir att ta imorgon istället  Den som väntar på någonting gott väntar aldrig för länge...heter det ju   Är övertygad om att dagens middag kommer att var otroligt god också!!!

 Och melodifestivalen måste man ju se sedan!! Inte för att den är så bra utan för att se/höra alla bidrag 

Ha en fortsatt jättebra lördagkväll!!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby   

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards