anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 19 februari 2012

Av anaby - 19 februari 2012 23:00

Tog det väldigt lugnt sedan jag kom hem från stallet vid 12.00-tiden   Det enda jag har gjort är i princip....förrätten och efterrätten till middagen och det gick fort   L-O fixade varmrätten  Jag har tagit en del bilder på både förrätten och efterätten...tänkte att ni kanske ville ha recept och lite bilder??? Fixar det imorgon....börjar känna mig både seg och trött  Förhoppningsvis börjar allt vända imorgon!!!

Det blev ingen Melodifestival igår men jag såg att reprisen börjar alldelens strax. Så jag ska parkera mig i sängen och se på det jag orkar.... MÅSTE ju bara se på Ranelids bidrag...det lär ju ha varit minst sagt speciellt 

Tack och bock för alla kommentarer!! Svarar som vanligt på dem när jag vaknar imorgon  

Nej, gott folk!! Imorgon är en annan dag och jag hoppas att jag är piggare då!!!

Ha de och sov gott!!

Mvh anaby   

Av anaby - 19 februari 2012 12:45

Har sovit skapligt inatt!!! Vaknade som vanligt med illamående, huvudvärk och bly i benen   Borde vara på slutet nu..hoppas jag!! Har allafall bestämt mig för att INTE jobba söndag och måndagnatt!! Har minimal ork i kroppen och gör i princip bara det jag absolut måste här hemma.....sover även mycket och då blir det svårt att hålla sig uppe och vaken nattetid. Kroppen måste helt enkelt få återhämta sig lite mer innan jag ens kan tänka på att åka och jobba igen. Tror och hoppas att det ska räcka att vara hemma dessa 2 nätter och sedan jobba resterande 3 nätter torsdag, fredag och lördagnatt under nästa veckaDet är min plan i allafall!!! Det jag kan trösta mig med att jag ALDRIG kommer att behöva sjukskriva mig pga mensvärk/problem någon gång igen...DET KÄNNS RIKTIGT BRA  

Det var bara att "ta tjuren vid hornen" och gå ner till stallet direkt jag vaknade kl.09.00...börja med att skotta hagen och sedan släppa ut T!!! Jag tog mig allafall ut genom ytterdörren och ut till vägen idag  



 


T fick äta inne och sedan gick jag ut för att skotta bort snön. Kändes bättre att skotta ALLT klart innan jag släppte ut honom  Han vill ju gärna vara uppi mig och då tar allt så otroligt längre tid...orken fanns helt enkelt inte till det idag   VILLE BARA HEM SÅ FORT SOM MÖJLIGT!!!

Så här såg det ut i vindskydd och hage när jag kom ner idag...ska man skratta eller gråta?? Det är frågan 



Det var som sagt bara att sätta igång och skotta för att bli klar någon gång....idag  


Resultatet efter skottning:



Blev otroligt mycket bättre även om jag inte är riktigt nöjd. Men orken fanns inte för att skotta bort mer idag  Får fortsätta imorgon och ta det jag inte orkade idag 


Före bild inne i vindskyddet:


 


Efter bild inne i vindskyddet:


 


När jag var klar med mockning och skottning var det bara att ta på T täcke och benlinda och ta ut honom!!!

Gissa en som blev överlycklig av att komma ut igen  T gick direkt ut till stora höhäcken och började äta 

Jag avslutade jobbet i stallet med att hämta vatten med pulkan. Pappa har inte hunnit med att skotta gårdsplanen och baksidan mot T:s hage än...och då funkar pulkan jättebra att dra vattendunkarna på  Jag orkar inte bära dunkarna så långt...då är det bra att ha en alternativ plan med vattnet för sånt här väder   I vanliga fall använder jag min 2-hjuliga skottkärra  


Passade på att filma "vägen" hem och snön som ligger på åkrarna runt omkring också:


Och slutligen hade plogbilen fixat "en mur" vid vår infart  Himla tur att pappa kommer med traktorn och skottar sedan och att vi inte har någon bil där som ska ut idag  

Tja, det var en liten inblick i hur vi har det på snöfronten här uppe i Norr  Kan ärligt säga att det känns som om det räcker med snö nu!! 

Nu har jag landat hemma och ska inta lite frukost och sedan lägga mig i soffan och "självdö" en stund  eller några timmar!!! Förhoppningsvis kan jag ta en powernap en stund.... Innan jag ska ta mig en dusch och sedan ska vi hjälpas åt med middagen  Vi ska bjuda mamma och pappa på middag idag. Pappa skottar snö hela dagen och då blir det perfekt att ta en paus och komma till oss och äta. För middag måste han ha även om han har mycket jobb 

Hoppas att ni får en jättebra fortsatt söndag, em och kväll!!!

Chilla lugnt  

Mvh anaby        

   

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards