anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 23 februari 2012

Ridit, möte på jobbet och jobba inatt:)

Av anaby - 23 februari 2012 16:25

Tog mig upp före väckarklockan ringde idag!!! Ingen frukost utan klädde bara på mig och tog sparken direkt ner till stallet för att rida  Lite stressigt idag pga mötet på jobbet 

Idag mötte vi inte heller så många på vägen....bara 3 st!! Och då tog vi långa rundan 

Första traven var T pigg och låg på men lugnade ner sig när vi skulle vända och sedan var han ganska lugn och reglerbar  Det märks att han fortfarande är pigg och ligger på en del som han INTE brukar göra i vanliga fall men han känns helt ok och allt jag bad om "gick fram"...så att säga  Travade mot kyrkan och idag även nedanför kyrkan...där vi höll på att gå omkull när det vräkte ner snö från träden och T hoppade upp i snödrivan    Det märktes att han var lite spänd men inga kast eller någonting...han travade på och var riktigt lugn på hemvägen  Bådar gott inför nästa ridtur!!! När vi skrittade nedanför kyrkan både SER OCH HÖR jag hur snöslungan kommer!!! SHIT POMMESFRITTES  Den sitter bakpå en traktor och det far en himla massa snö i luften + att den låter en hel del  Dock brukar de som kör vara MYCKET snälla och ALLTID stänga av den så fort de ser en häst  Har träffat på dem några ggr under tiden jag red ut på Zimé för några år sedan. Och mycket riktigt...så fort han fick syn på oss...backade han och ställde sig på behörigt avstånd  T var ju en aning skeptisk men skrittade förbi lite "steppande"...det gick fina fisken!!! Sedan hoppade han till en gång när traktorn körde förbi oss bakifrån på väg nedanför kyrkan. Då var vi väl ändå 40 meter bort  Gjorde några halter och förhållningar så lugnade T ner sig bara på 50 meter till  Härliga och underbara häst!!! Klart man får reagera på saker och ting som häst...bara man lyssnar på matte sedan 


        



Sedan skritt och sista traven...där piggnade han till men gick att reglera och få tillbaka efter en stund. Kändes riktigt trevlig på slutet  Idag gick det att skritta på LÅNG TYGEL hem 

T fick lunch och magnetbehandling...och sedan linimenterades höger bakben. Jag kan inte se någon svullnad i dagsläget men för att hjälpa honom "på traven" så får han både magnetbehandling och liniment efter ridtur den här veckan. Sedan blir det endast magnetbehandling under nästa vecka. Sedan jag satte igång att skotta lite mer på "spåret" i hagen. Insåg att jag faktiskt hade lite tid...skottade nog i ca 30 minuter och tog mig ytterligare 20 meter  En hel sida!!! Så nu har jag bara en sida kvar på ca 20 meter  Blir inte lika mycket snöskottning imorgon...men lite ska jag allafall skotta för att få undan tills på söndag.  Ska dock också skotta upp vid hans "chill-hörn" annars tror jag att T blir en aning sur på mig  Chill-hörnet tar jag dock under nästa vecka. Huvudsaken att "spåret" går att gå på för honom i första hand!!!

Mockade, fixade med hö och vatten. Sedan provade jag att "vinka" till T och han kom på en gång...självklart hade jag INGEN hästgodis i fickan..fel jacka  In och hämta rätt jacka och prova "vinka" igen?? Jo, då han kom efter en liten stund  Var nog lite sur på mig trots allt  Fortsatte "vinkträningen" och det gick fint!!! När T sedan stog vänd mot vindskyddet och från mig....fick han stå och vänta...gissa om han hade koll på mig  Så fort jag vinkade vände han på en gång och kom fram till mig  Det blir väl de här och att borsta som jag kommer att få roa mig med under sjukskrivningen  Då håller jag T borta från vindskyddet också så att min hjälpredor kan mocka i lugn och ro  

När T var klar...var det bara att ta sparken hem...och där i brevlådan fanns NYA BÖRJES KATALOGEN  Gissa en halv gång VAD jag ska göra på jobbet inatt när det blir lugnt?? Japp!! Titta i katalogen 

Sedan in i duschen och iväg till jobbet på möte mellan 13.00-15.00 Har just landat hemma efter en mellanlandning på ICA för att hämta ut ett paket. Har plockat fram allt till middagen men måste vänta tills L-O kommer hem. Han går alltid ut med hundarna direkt han kommer hem och då har jag tid att laga middag 

Ska även packa till jobbet...blir mest mat & dryck som packas men det ska ju med  Blir att se på sista avsnittet av "Halv 8 hos mig" och ikväll är det grannens tur att laga mat. Blir intressant att se vad han bjuder på 


Nej, nu ska jag inta lite vätska!! Hann inte med någon frukost innan jag åkte iväg på mötet på jobbet  När jag blir stessad i form av tidspress... har jag mycket svårt att få i mig någonting överhuvudtaget...det blir bara helt STOPP!!!  Vet om det själv men ibland blir det så ändå...dock har jag ätit väldigt bra frukost tidigare i veckan  Så det lär nog inte vara några problem att äta frukost när jag kommer hem från jobbet imorgon 

Nu väntar 3 jobbarnätter!! Det känns helt ok att jobba. Jag är helt inställd på det  

Nej, nu ska jag lägga in plyppreceptet och svara på kommentarer innan L-O kommer hem från jobbet!!   

Ha en fortsatt jättebra torsdagkväll!!

Chilla lugnt  

Mvh anaby                  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards