anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 23 februari 2012

Underbara pappa!!!

Av anaby - 23 februari 2012 19:07

Min pappa ska åka bort i helgen och hälsa på en barndoms kompis som är väldigt sjuk. Det blir nog ett "sista besök" så att säga   Han bor i södra sverige så det blir lite restid för pappa...därför blir han borta hela helgen. Det blir även ett besök till min faster som också bor där nere Synd att det inte blev nästa vecka när jag var ledig så hade jag kunnat följa med!!! 

Fick just ett telefonsamtal där pappa undrade om jag klarar mig med hö i helgen när han ska bort?? Jo, det gör jag...behövs ingen till höbal förrän nästa vecka svarade jag.

Det känns jättebra att han tänker på mig när han ska bort  Han var ändå ute och körde med traktorn och då passade det ju bra att ev. rulla in en bal  Vi väntar dock tills nästa vecka innan vi rullar in nästa bal. Står en del hösäckar ivägen än så länge...måste fylla på en gång till innan det går in en ny höbal   Ska riva ur och packa hela höbalen så att det finns hö att fylla på efter min operation. 


Mvh anaby  

 
 
Olivia Gustavsson

Olivia Gustavsson

24 februari 2012 13:09

sv. jag har pratat med mamma i varje fall nu, och hon sa att vi kanske kunde kolla det om det inte kostade alltför mycket. Men vi ska prata med pappa, eller jag lär få prata med honom, haha.

http://oliiviiagustavsson.blogg.se

anaby

24 februari 2012 20:22

Vad skönt att du redan pratat med mamma!! Det går nog jättebra att prata med pappa ska du ser:D Håller tummarna!!

Mvh Anna & Tabasco:)

 
marianne

marianne

24 februari 2012 14:47

Snäll pappa :)
Vilken galen hund, haha, jag hade en collie en gång, som ville leka med dammsugarn, de andra hundar jag haft, har flytt till annat rum när jag satt på monstret.
Apropå monster, duktig pålle som klarar av att möta snöslungan...även avstängd borde den ju vara jättefarlig, allt som inte ser ut som cykel bil eller traktor brukar ju vara lite mysko :-p

Det måste vara nå´t annat konstigt här på bloggen, flera av minakommentarer försvinner :( jag har gjort allt som vanligt men eftersom dom inte kommit upp antar jag att dom försvunnit i etern....

http://marresmams.blogg.se

anaby

24 februari 2012 20:12

Jag har en väldigt snäll pappa:)

Jo, Atlas är minst sagt annorlunda!! Det absolut bästa som finns är att bli kliad:D Precis som du säger så brukar de flesta djur flytta sig när man kommer med dammsugaren...men inte Atlas:S

Jag blev väldigt positivt överaskad att T var så otroligt lugn vid mötet med snöslungan:D Lite reagerade han ju men inte mycket!!

Ibland upplever jag att man kan få problem när man lämnar kommentarer på andra bloggar!! Kan vara så att det kanske är många som är inne på Bloggplatsen samtidigt och lämnar kommenterar...

Mvh Anna & Tabasco:)

 
marianne

marianne

24 februari 2012 15:15

Ja, Ava har verkligen visat sej vara en supergo häst, hon verkar mån om mej trots att hon kan reta gallfeber på mej oxå...men det tror jag är för hon vill att jag ska stanna upp och ta det lite lugnt. Hästar är ju så kloka, dom lär oss lika mycket som vi lär dom, om inte mer. Brigade tex lärde mej att ha tålamod, att vi inte alltid behövde stressa iväg och att vi gott kunde stanna och titta oss omkring i naturen. Ava försöker nog lära mej mer tålamod, med andra saker, att inte slarva iväg och att allt har sin tid, att jag ska vara med henne till 100% när jag är med henne och inte vara nå´n annastans mentalt.
Kalla mej knäpp, men jag tror att hästarna är mycket mer medvetna om vad dom gör mot oss, att dom har en sorts tanke med allt, sen gäller det för oss att läsa av vad dom menar....ja, det är min tanke...det finns ju dom som behandlar hästar som ägodelar oxå, utan känsla det funkar ju det oxå, men de hästarna har ju sällan nå´t liv i sina ögon.

Blir till att baka i helgen :)

http://marresmams.blogg.se

anaby

24 februari 2012 20:17

Du har helt rätt i att hästar lär oss minst lika mycket som vi lär dem!!! UNDERBARA DJUR!!! Tabasco är ju en aning speciell...i dagsläget känns han otroligt lugn och trygg och mer som en "normal" häst:D Det är bara 1 år sedan jag började rida ut på honom och det har funkat jättebra!!!Han har behövt MYCKET tid för att vänja sig vid saker och ting.

Precis som du säger är tålamod bra och att försöka vara med hästen 100% när man är med dem!! Klok häst du har:D

Håller med om att hästarna är medvetna om VAD de gör och sedan måste vi lära oss att läsa av och förstå dem...då funkar det bra i slutändan:D

Härligt med lite bak!!!

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards