anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 1 mars 2012

Av anaby - 1 mars 2012 20:29

För egen del så tycker jag att det är jättetrevligt att matcha utrustningen!!! Jag har set i rosa, gult, rött, brunt och blått. Då är det ofta schabrak, huva och benskydd i samma färg. Ibland har jag även ridbyxor, jacka eller hjälm i samma färg. Dock inte ridbyxor och jacka samtidigt...blir för mycket..men antingen eller.

Jag rider övervägade "hemma" efter vägen eller i paddock/ på åkern. Så jag behöver väl egentligen INTE alls matcha om jag inte vill  ..då ingen egentligen ser mig förutom de som går på vägen  

Jag brukar få väldigt trevliga kommentarer angående vår utrustning  men även om T!!! De tycker att färgerna är så fina....de tycker T är så lugn...och att han är fin  Det går många gamla hästkarlar efter vägen och emellanåt får man både kommentarer om sits och T steg  En sa: Du får stort A för din sits och gjorde tummen upp!! Klart att man tar det med en klackspark men positiv feedback är ALLTID trevligt  Sedan är det många som tycker att T har så stort och fint steg  Det tycker jag med   Det uppskattas så klart att de tycker om hästen och att han sköter sig  Men matchningen kan jag ärligt säga är för "min egen skull" för att jag vill att vi ska vara fina 


Här kommer några olika färg-set och annat som vi brukar använda när vi är ute på ridtur  Allt läder är dock i brunt  


 







 



   



 




   


 





   



  



   



  









 





   




      Jag tycker att alla får göra som de vill!!! Man behöver absolut INTE matcha om man inte vill...och många vill inte alls. Det beror alldelens på VAD man vill lägga pengar på. HELT OK FÖR MIG 

Men så här gör jag 


Mvh anaby   

Av anaby - 1 mars 2012 19:59

Här kommer några bilder på "Eric" som jag tog idag 



Verkligen jättebra med en ring för martingal/förbygel!! Jag använder ofta martingal på T då han kan bli rätt så stökig och jobbigt emellanåt när vi rider ut. En harmlös "försäkring" för min del för att underlätta ridturen  


    


Närbild underifrån med ring för martingal/förbygel.

   


Underifrån eller mot hästen kan man säga.


 


Närbild underifrån. Blir verkligen intressant att se och känna vad T tycker om den här sadelgjorden  


      


Jag gillar verkligen att man kan stänga åt med kardborre kring sadelgjorden och stropparna. Ser så mycket trevligare ut  


 


Rejäl kardborre!!!


Mer bilder och film på "Eric" kommer imorgon  


Sedan har jag även hämtat ut paketet från Camilla!!! Jag köpte lite begagnat av henne   


 


Jag köpte några benskydd och bruna paddar. Benskydden är väldigt fluffiga och fina. Blir att prova dem på T imorgon   Paddarna var jättefina och BRUNA  Perfekt till en "brun-o-man"      


Det tog bara någon minut att beställa ett nytt bankomat kort för Henrik Sedan åkte vi in på McDonalds för att äta middag  Det blev kycklig för oss bägge 2   


På en liten stund åker vi iväg till Bion!!

Ha en jättebra fortsatt kväll!!
Mvh anaby  

Av anaby - 1 mars 2012 16:19

Jag kände ganska omgående när jag steg upp att kroppen var "trött" efter frukost och packning till stallet insåg jag att någon ridning skulle det INTE bli   Jag fick helt enkelt välja idag...rida eller packa hö?? Då jag känner att höpackningen är viktigare i dagsläget blev det höet idag. Väldigt jobbigt när det inte finns ork till allt man VILL GÖRA!!! Men så är det vissa dagar för mig  Jag får trösta mig med att imorgon blir det "bara" det vanliga i stallet förutom att rida  Det blir en riktigt bra dag  

Mockade och tog hand om T först innan jag packade hö. Passade på att skotta fram "chill-hörnet" också!!! Det gick bättre än förväntat och tog inte många minuter...kanske 10 min sammanlagt!! Jag som har dragit på det och riktigt bävat för att det skulle vara så jobbigt och sedan gick det i en grisblink  Nu är det allafall gjort!!!

När allt kring T och utomhus var klart gick jag in och installerade kaninen i T:s box. Ställde även fram alla halmsäckar som finns kvar...5 st...så att det blir lätt sedan när det ska fyllas på i vindskyddet. Kaninen kommer nog att ha ganska roligt med att springa bakom halmsäckarna...förutom de 2 kattunnlarna hon också har där inne  Hi hi!! Tänkte filma "hennes bo" imorgon!!!! Och sist men inte minst var det då dags för hö  Otroligt jobbigt när man ska börja riva ur och packa men så otroligt härligt när man är klar  Då är det 3 veckor till nästa packning 

Här kommer några filmer på dagens höpackning:



Innan start så att säga 



Plast och nät är borta och nu är det bara att sätta igång att riva ut och packa hö  Höet är helt torrt....precis som "vanligt" hö men plastat ändå. Det är inte många balar som har varit lite mögel på...ofta är det bara lite i kanten som går bra att ta bort. De 4 senaste har varit helt "rena" och felfria  



Helt klart!! Gissa en ½ gång om jag är nöjd     22 hösäckar blev det idag. Det blir jättebra 


Kan säga att i och med att vi har haft kring + 8 grader idag är det INGET sparkföre  Blir nog att ställa bort sparken f.r.o.m nästa vecka  Det som är så smidigt att swischa ner för backen med sparken...nu är det bara att vänta tills nästa vinter 


Nu har jag landat hemma och håller på att samla kraft till att hoppa in i duschen och sedan bär det av till Banken för att fixa Henriks bankomat kort. Jag och barnen ska även och se på Bio ikväll!! Det ska bli jättetrevligt                   

Nej, det är väl dags att göra ett ryck så att vi kommer hem igen lagom till middagen!!

Ha en fortsatt jättebra torsdagkväll!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  

Av anaby - 1 mars 2012 10:52

Ungefär så ser min dag ut!! Blir en heldag nere i stallet idag...tanken är att packa ALLT hö från hela höbalen idag och jag hoppas att jag hinner det annars måste jag ta det sista imorgon   Kommer att ta det lugnt och i min takt så jag tror nog att det ska funka med min tidsplan  Huvudsaken att vi hinner till Banken och kan beställa ett nytt bankomatkort till Henrik idag!!! Biobiljetterna är reda fixade så ikväll behöver vi inte åka dit så tidigt...det känns skönt!!! Det känns som om det blir en riktigt bra dag idag  Förutsättningarna är så att säga goda!!!

Jag har packat upp "Eric" och idag blir det att prova den och se om den går runt  Det gör den nog!! Ska ta lite kort och ev. en film...så får ni se på "underverket"  Blir lite andra kort på sånt som jag har shoppat också...både hästrelaterat och till mig själv  Dock senare ikväll!! Förhoppningsvis innan Bion 

Nej, nu börjar det blir dags att åka ner till stallet och rida så att jag kommer hem i tid 

Ha en fortsatt jättebra torsdag!!

Chilla lugnt  

Mvh anaby     

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards