anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 2 mars 2012

Jag undrar vad T tillhör för kategori??? Hmmm!!!!

Av anaby - 2 mars 2012 19:05

Ni som brukar läsa Havrepappas blogg har läst om hur han har delat upp hästarna i olika kategorier. Mycket bra sånna om jag ska vara ärlig  Min undran är nog vilken kategori T tillhör!!!



Polishäst = Equus Gladiatus

 


Dressyrhäst = Equus Sketibrallus

 


Hopphäst = Equus Skuttistudsus

 


Fälttävlanshäst = Equus Suicidus

 


Dressyrponny = Equus Mini Sketibrallus


Shetlandsponny = Micro Equus Macro Latus


På en gång kan jag utesluta Equus Mini Sketibrallus och Micro Equus Macro Latus Om inte annat pga hans  storlek  Annars tyckte jag att Equus Latus gärna hade fått vara en kategori också   

Men ibland är han faktiskt riktigt modig och då är han defintivt Equus Gladiatus    Det är de dagarna när han är otroligt lugn och INTE bryr sig om någonting runt omkring  DE DAGARNA GILLAR JAG SKARPT!!!!

När vi rider i ett ridhus och tränar dressyr är han definitivt Equus Sketibrallus  Han måste hela tiden hålla koll på VAD som händer på läktaren  

När vi hopptränar blir han på en gång.....Equus Skuttistudsus  

Och när han är på "rodeo-humör" blir det Equus Suisidus  Undrar vad jag ska kalla mig då?? Kamakaziepilot??


Jag tror nog att T är en blandning av alla kategorier emellanåt    


 


Gillar verkligen den här annorlunda bilden!! Öronen är helt klockrena åt skilda håll  



Här ser han mer ut som en åsna med tanke på hur han står  Min plutt!!!


   


Man kan INTE alltid vara glad när han har huva på sig  Speciellt inte en sån här  



Stort huvud!!!


Hi hi och fniss på samma gång  Men det bjuder vi på  


Mvh anaby  

 
 
Helen

Helen

2 mars 2012 22:00

Inte för att tjata om diskriminering - men villken kategori hör Islandshästen till....*L* Det måste vara något i stil med EQUUS Töltus?

http://www.softsaddles.info

anaby

2 mars 2012 22:04

Men gud vad bra!! Hi hi!!! Självklart måste det vara Equus Töltus;) Fniss!!! Du måste göra ett inlägg på Havrepappas blogg om det!!!!

Mvh Anna & Tabasco:)

 
marianne

marianne

3 mars 2012 08:45

......och jakthästen? Något liknande fälttävlan skulle jag tro!

Det fotot du själv nämnde, med öronen, är ju för härligt :)
Jag undrar, om ni som har så många fina foton på era hästar, står ni beredda med kamareran hela dagarna eller? Jag får aldrig så där fina poser :-P

http://marresmams.blogg.se

anaby

3 mars 2012 23:05

Fniss!! Ja, vad skulle jakthäst bli för något!! En korsning mellan polishäst och fälttävlanshäst kanske;) Hi hi!!

Visst är det mysigt på något sätt det där kortet;) Han har verkligen förmågan att använda sina öron på många bilder min häst:)

Nej, jag står inte beredd med kameran hela dagar...men när jag ska fota brukar jag fota ganska mycket. Sedan är min yngsta son fotointresserad och han har tagit många fina kort både på T och på oss:)

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Helen

Helen

3 mars 2012 14:32

Nja - det blir inte så lätt att "kräva upprättelse" - för Havrepappa har nämligen slutat blogga kan man nu läsa på Hippson.

http://www.softsaddles.info

anaby

3 mars 2012 23:11

Hmm!! jag läste att han börjat skriva för Tidningen Ridsport istället!!! Du får maila dit och "kräva upprättelse" på islandshästen vägnar;) Skulle vara lite roligt att höra hans svar:)

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards