anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 3 mars 2012

Shoppat och visat barnen allt kring T:)

Av anaby - 3 mars 2012 16:29

Idag har jag varit och handlat nytt porslin till hemmet!!! Det blev "vanliga" tallrikar, assietter, skålar istället för djuptallrikar och vinglas i samma färg och ton   Färgen är en korsning mellan gammelrosa och lila!! Jag är jättenöjd  Dessutom var det 50 % på just det porslinet som jag ville ha...ibland har man tur  Bilder kommer lite senare ikväll!!!!

Har även köpt en ny smörgåsgrill!! Den gamla är väldigt dålig  ....både barnen och L-O använder den flitigt 

Nu blev det en ganska stor "allt-i-allo-smörgåsgrill". Man kan grilla de flesta bröd...bagetter, ciabatta osv. Och även kyckling, kött och annat med den. Det ryms 4 st smörgåsar sammanlagt!!! Så nu hoppas jag att "grabbarna" här hemma blir nöjda över mitt inköp 

Lite mat blev det också....mjölk och fil behövs ALLTID här hemma  med stora tonårsbarn!!!

Sedan tog jag och barnen en prommis ner till stallet så att jag kunde visa dem mockning, vattenpåfyllning och allt kring höet (fyllt på med 5 säckar från en ny bal) nu när de ska hjälpa mig nästa vecka. Det gick jättebra!!! Jag kommer att vara med men får som sagt INTE lyfta och göra annat tungt. Men nu vet de alla rutiner kring T...det känns skönt  

Måste säga att T är verkligen en klippa!!! Han känner ju inte grabbarna så väl...är inte så ofta de är med mig till stallet...MEN han är så försiktig med dem och nyfiken  Härliga häst  

Nu har jag landat hemma och ska hoppa in i duschen och sedan blir det middag borta ikväll!!

Kvällen hemma blir lugn sedan....ska bara chilla framför TV hade jag tänkt   



Planen inför måndagen och operationen ser ut så här. Jag åker ner och tar hand om T innan vi åker till sjukhuset på morgonen...L-O skjutsar mig sedan till sjukhuset. L-O kommer att ta hand om T medans jag är inlagd då han känner T bäst i nuläget. Jag hoppas verkligen att jag får komma hem SENAST onsdagkväll!!! VILL INTE LIGGA KVAR LÄNGRE ÄN NÖDVÄNDIGT!!! Bara att hålla tummarna!!! Någon längre plan har jag inte...utan sedan tar jag dag för dag...med allt inkl. T  Har 4 st duktiga "hjälpredor" som ska hjälpa mig med T...det kommer att gå jättebra  


Nej, gott folk!! Nu ska jag hoppa in i duschen och hoppas på VARMVATTEN!! De senaste 2 ggr har jag nämligen duschat i KALLVATTEN  Gissa om jag har varit less  och nerkyld Bara förnamnet!!!!  


Ha en fortsatt jättebra lördag!!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards