anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 3 mars 2012

Porslin och Börjesbeställning:)

Av anaby - 3 mars 2012 23:00

Här kommer några bilder på porslinet jag köpte idag 



Allt samlat....tallrik, assiett och skål...och vinglas 


 

Tallrik.

   


Assiett.



Skål istället för djuptallrik. Funkar jättebra!!! Vi har haft det i 15 år nu  


    


Vinglas.


Jag köpte 10 st av varje. Kan vara bra både att ha rejält tilltaget porslin till vardags och sedan när man får gäster   Så att allt matchar 


Sedan vi kom hem från middagen har jag suttit och gjort vårens Börjesbeställning. Det mesta blev "elband & tillbehör" till sommarhagen!!! Sedan blev det vitaminer & mineraler, en ny happy horse boll, rasp rider och några smågrejer  Är riktigt nöjd med beställningen  Det blev INGEN grimma, grimskaft, träns, schabrak, täcke, ridbyxor eller annat!!! Jiiippiieeee jag lyckades stå emot den här gången  Kan det vara för att jag redan har allt?? Förmodligen  Gick faktiskt ner flera ggr i källaren för att inventera och fick stryka grejer som jag redan hade hemma. Smart drag att gå och titta VAD som behövs den här gången   Då är vårens alla beställningar gjorda!! Det enda som återstår är ett besök till Hööks i april när vi åker till IKEA. Då blir det några smågrejer som jag har funderat lite på...bla en till flugmask i x-full!!! Annars har vi allt vi behöver för ett tag framöver 


Imorgon hade jag tänkt smörja utrustning efter jag varit i stallet. Då är allt helt klart tills vi ska sätta igång med rindningen igen. Kan säga att matchningsfärgen under april månad blir RÖD!!! Ska bla byta till det nya pannbandet jag köpte från Kyro  Tar bilder på det imorgon så får ni se hur det blev  


Nu återstår bara lite TV-tittande och sedan vankas bädden för min del Vi får besök av en kompis imorgon!! Han kommer att stanna hela dagen och förmodligen sova över någon natt då han är ledig hela nästa vecka. Ska bli trevligt att träffa honom igen....då det var ett tag sedan vi sågs

Ha de gott så länge!!
Mvh anaby         

 
 
nina liljedahl

nina liljedahl

4 mars 2012 10:04

Jag ville bara titta in och önska dig lycka till med operationen! Jag ska tänka på dig och hålla tummarna att allt går bra och att du inte behöver få så ont efteråt.

http://stallskogalund.blogg.se

anaby

4 mars 2012 15:50

Tack Nina:D Jag hoppas att jag får komma hem så fort som möjligt men 1-2 dagar blir det att stanna kvar på sjukhuset. Jag hoppas på 1 dag;) Hoppas också att jag inte har så ont efteråt!!

Ha en jättebra början på nästa vecka!!!

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Anna

Anna

7 mars 2012 20:08

hittade bara en ända sak jag "behöver" från börjes i år så det årliga besöket kommer bli billigt och bra haha:P

http://annashastliv.blogg.se

anaby

9 mars 2012 14:49

Härligt att du "bara" ska handla lite den här gången;) Jag har mest handlat elband + tillbehör från Börjes den här gången. Känns bra:)

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards