anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 6 mars 2012

Hemma igen efter op!!!

Av anaby - 6 mars 2012 16:30

Nu är jag hemma igen efter operationen!! Det har verkligen gått jättebra 

Jag börjde gårdagen med att stiga upp kl.05.00 för att göra T klar för dagen. Så att L-O slapp tänka på honom.

Sedan tog jag en dusch och iväg till sjukhuset. Jag skulle vara där kl.07.00 så det sattes droppnål och togs prover på en gång. Op ringde kl.08.00 och sa att det var dags att komma!!! Det kändes jättebra att få komma så tidigt. Om det kommer in något akutfall kan man få vänta både till mitt på dagen eller em...men jag verkade ha turen på min sida Jag sövdes kl.08.30 och väcktes kl.11.30 Det första jag gjorde var att KÄNNS PÅ MAGEN om det hade blivit en buköppning??? Nej, ingen buköppning  DET KÄNDES FANTASTISKT SKÖNT!!!! Det blev inte heller något "titthål" utan livmodern togs så att säga ut vaginalt och det hade gått bra 

Landade på avdelningen igen kl.14.00 och kunde då ringa mina nära och kära som kunde andas ut 

Katetern drogs vi k.18.00 Egentligen skulle den inte dras förrän idag men jag bad att de skulle ta bort den igår kväll. Vilket var tur för det tog 6 timmar INNAN JAG KUNDE KISSA IGEN   Vid midnatt gick det skapligt att kissa och imorse kissade jag som vanligt!! Tänk ändå att man tar såna vanliga saker för givet!!! 

Jag har sovit rätt så bra inatt. Blev väckt kl.05.30 för att få smärtstillande och somnade om igen 

Vaknade kl.08.00 och klädde då på mig och gick ut för att äta frukost. Sedan satt jag i lunchrummet och pratade med en annan kvinna som kom till min sal på morgonen och även en granne som kom dit på morgonen. MYCKET TREVLIGT SÄLLSKAP 

Strax före 12.00 fick jag med mig sprutor (propplösande) och sjukintyg och då fick jag åka hem!!!! DET KÄNDES FANTASTISKT BRA!!!! L-O kom och  hämtade mig  

Sedan har jag sovit en stund i soffan och även fått igång magen ordentligt  Kl.15.00 tog jag och Fredrik bilen ner till stallet för att fixa med T. Det gick jättebra!!! Enda kruxet är att T helst ska "in i skinnet på mig"...han är verkligen som en jättestor nalle  Tur att man har snälla barn som kan hjälpa en när det behövs Sedan skjutsade jag Fredrik till pizzerian för att hämta ut middagen till honom och några kompisar...som tack för hjälpen med T idag 

Nu när T är klar kan jag bara chilla och ta det lugnt...blir att tillbringa resten av em och kvällen i soffan...i planläge. 

Henrik ringde och skulle köpa te till mig  Han frågade vad jag ville ha för smak? Överaska mig sa jag  Blir intressant att se vad det blir för te han kommer hem med

Det känns fantastiskt skönt att vara hemma igen och att op gick så otroligt bra!!!! 

Jag har ju ont och är öm men läkningen kommer att vara betydligt kortare än med en buköppning. Så det blir att ta smärtstillande i någon vecka nu och sedan får jag helt enkelt se HUR ont jag har. Sprutorna ska jag ta varje dag i 6 dagar. Inga stora sprutor utan de känns knappt...modell insulinsprutor.

Henrik SMS igår kväll till mig och skrev:

Nu har ingen i familjen någon livmoder!! Hi hi!!!

Kwidan (katten) är ju steriliserad så även om vi är 2 kvinnfolk i familjen så är vi livmoderlösa...och det känns helt ok       

Nej, gott folk!! Jag hoppas att ni har haft en jättebra dag!!!! Det har jag!!!

Ha en fortsatt jättebra tisdagkväll!!
Chilla lugnt  

Mvh en mycket nöjd anaby   

 
 
Bonnie

Bonnie

6 mars 2012 17:44

Åh vad härligt att det gick bra med op!

http://teamkarlsson.blogg.se

anaby

7 mars 2012 18:23

Det gick jättebra med op!! Nu håller jag bara tummarna att jag återhämtar mig relativit snabbt:D

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Kerstin

Kerstin

6 mars 2012 23:25

Härligt att allt gick bra med op. Nu hoppas vi på ett snabbt tillfrisknande!

http://stallrosen.bloggplatsen.se

anaby

7 mars 2012 18:26

Jag är både glad och tacksam att op gick så bra:D Och håller nu bara tummarna att läkningen går fort och bra:D

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Nina

Nina

7 mars 2012 09:31

Vad skönt att allt har gått så bra! Jag hade ingen aning om att man kunde ta bort livmodern vaginalt, så skönt att slippa ett stort sår på magen.

Men vad hurtig du är som redan är nere hos Tabasco! Och sedan skjutsar omkring på ena sonen...Herregud du är ju nyopererad!!

Hoppas du fortsätter att må så bra som du verkar må!

http://stallskogalund.blogg.se

anaby

7 mars 2012 18:30

Det gick jättebra!!! Jag hade inte heller någon aning om att det gick!! Det känns väldigt bra at slippa en buköppning...även om de sytt mig i nedre regionen istället;)

Jo, vi åkte ner 2 timmar efter jag kom hem igår. Sov först en stund och sedan tog vi bilen ner. Var ganska skönt att få lite frisk luft:)

Ner till stallet är det bara 300 meter och till Pizzerian från oss endast 500 meter...annars hade jag INTE kört dit!!!

Det blir nog en bra återhämtningsvecka tror jag!!!

Mvh Anna & Tabasco:)

 
marianne

marianne

7 mars 2012 15:23

Vad skönt att allt gått så bra, men ta det lugnt nu så det inte kommer några överraskningar i efterhand. Det är lätt att bli "övermodig" och hålla igång för mycket....

http://marresmams.blogg.se

anaby

7 mars 2012 18:19

Operationen gick jättebra!!! Jag kommer att ta det väldigt lugnt...orken är inte heller så stor. Utan den största "utflykten" varje dag är att ta bilen ner till stallet och "vara med" när hjälpredorna fixar T;) Jag vill gärna följa med då han är så pass närgången...speciellt när barnen ska hjälpa till. De har inte kunskapen att "säga till honom" på rätt sätt. Men nu funkar det bra!! I samma veva får jag mig lite frisk luft också:D Hi hi!!

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards