anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 8 mars 2012

Av anaby - 8 mars 2012 22:36

Ja, tro det eller ej men nu har jag faktiskt gått med i FB   Det var en tävling på Tidningen Ridsport om en hästtransport som gav det avgörande utslaget om att till slut logga in  Opppssss!!! Har hittat igen familjen, en del släkt och några vänner  Känns helt ok!! Får se om jag kommer att anmäla mig till någon fler bloggtävling framöver...har ju varit rätt så svårt tidigare när jag INTE har haft FB  Säkert en av de få i min ålder i hela sverige som har varit tjurig och INTE loggat in  Men det har jag bjudit på 

Nu väntar snart bädden för att trött kvinna 

Ha de och sov gott!!

Mvh anaby       

Av anaby - 8 mars 2012 18:48

Jag har haft en väldigt bra em med min mamma idag   Jag har hittat nästan allt jag var ute efter att köpa 

Vi har tagit det mycket lugnt och handlat lagom mycket på varje ställe. På Apoteket fick jag tag på Ipren!!! Jag tar 2 Ipren och 1 Alvedon x var 6:e timme för att slippa min värk efter op. Detta har fungerat väldigt bra sedan jag ändrade medicineringen från igår  Då jag istället tog 2 Alvedon och 1 Ipren. Det funkade INTE alls!!! Höll på att bli både tokig och kallsvettig av värken som aldrig ville ge med sig Skönt när man hittar något som funkar!!!

Nu har jag "bara" 3 sprutor (mot blodpropp) kvar att ta...inga större problem att ta dem men det ska bli skönt att slippa 

Vi avslutade em med att äta middag på McDonalds innan vi åkte hem. Det blev McChicken & Co för min del 

Har landat hemma för en stund sedan och L-O är borta hos en jobbarkompis så kvällen blir lugn för mig...med TV-tittande, planläge i soffan och tedrickande  Snart är det "Halv 8 hos mig"!!!!! Måste ju se veckofinalen!!! Gissar på att jag kommer att sova som en stock inatt  

Ha en jättebra fortsatt torsdagkväll!!!
Chilla lungt  

Mvh anaby   

Av anaby - 8 mars 2012 12:41

Inatt har jag sovit riktigt bra sedan jag ändrade mitt medicinintag. Lika många tabletter ( 3 st ).....samma tider (06.00-12.00-18.00-00.00) men ändå lite annorlunda blandning av medicinen så att det "passade" mig bättre   Blev STOR skillnad!!! SKÖNT!!!

Kände mig rätt ok och utsövd när jag vaknade imorse. Jag och L-O såg på en film efter frukost och sedan tog vi bilen ner till stallet. Känner mig inte så pigg än att jag orkar med att gå ner än..speciellt inte backen som är riktigt jobbig  Jag blir nog piggare under nästa vecka så att jag kan börja gå ner då 

Idag blev det påfyllning av hö i bägge höhäckarna..5 säckar. Skönt att L-O fixade det  Jag fick för en gångs skull stå vid sidan om och "vara lat" för omväxlingsskull  Kändes mer än konstigt ska jag säga!!!

T fick på sig ett regntäcke idag då det fortfarande blåser granska rejält. Han står ju gärna vid stora höhäcken och äter så då kan det vara bra att ha en "pyjamas" på sig så att man inte fryser i halvstormen 


 


Mockningen gick fort idag...han hade nämligen inte bajsat en enda hög på spåret endast inne i vindskyddet. Beror förmodligen på blåsten!!! Han vill inte gärna strosa någon annan stans än vid höhäcken då...

Nu har jag landat hemma och ska snart hoppa in i duschen och sedan iväg med mamma på Apoteket och några fler ställen under em. Jag kommer att ta det lugnt...har ju även chafför  Vilket känns riktigt bra 

Kvällen blir som vanligt lugn med TV-tittande och en stor kopp te 

Nej, nu ska jag samla kraft till att hoppa in i duschen och sedan chilla i soffan tills det blir dags att åka!!!

Ha en jättebra fortsatt torsdag!!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby       

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards