anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 12 mars 2012

Av anaby - 12 mars 2012 16:50

När Henrik kom hem från skolan blåste det endast 10 sek meter!!! Kan säga att jag var rätt så glad över det...i Vilhelmina har det blåst kring 38-40 sek meter   Då torde ju 10 sek meter var som en LITEN vindbris i jämförelse  Man får se det positivt!! Hi hi!!

Muggen såg bra ut idag!!! Gjorde samma behandling som igår och hoppas att det funkar igen  T fick på sig ett ofodrat regntäcke så han kan stå och äta ur stora höhäcken utan problem. Han är verkligen en jättesnäll häst 


 


Henrik höll i honom medans jag tvättade, smorde och lindade benet. Han stog helt stilla även fast det blåste som jag vet inte vad  Imorgon går det nog bra att fixa allt själv kring muggen då det ska blåsa mindre. Han kan bli lite skvettig när det blåser...men annars står han "giv akt" och väntar tills jag är klar 

Det har tinat upp rejält på vägen nu!!! Och det börjar synas att snön krymper ihop på åkrarna!!! Blåste är ju bra för snösmältningen men drygt när man ska vistas ute för folk och fä 

Henrik ville baka lite ikväll så vi ska hjälpas åt och göra en banankaka och en äppelkaka. Blir nog jättebra!!!

Annars blir det en lugn kväll som vanligt. Känner mig skapligt pigg idag...knoppen är piggare än kroppen för tillfället men det kommer nog att ändra sig efter den här veckan är slut  Hoppas jag!!!!

Ha en fortsatt jättebra måndagkväll!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby     

Av anaby - 12 mars 2012 09:42

Idag är det halvstorm och sol ute!! Jag hoppas på töväder av snön idag!!! Skulle vara skönt om man SER att det försvunnit lite eller mycket snö från åkrarna och paddock framöver   På vägen syns det rejält att snön börjar försvinna nu!!!! JIIIPPIIEEE!!!!

Jag sitter och äter frukost och ser på en serie som heter " Sleeper cell"....i klass med  serien "24" som jag gillar skarpt  Ska sedan ta mig ner till stallet och borsta och mysa med T  vid lunchtid. Henrik slutar vid 15.00-tiden så då åker vi ner till stallet så att han får hjälpa mig med mockning och annat tungt som ska göras. Känns ändå skönt att få lite "kvalitetstid" i lugn och ro med T mitt på dagen  Förhoppningsvis börjar han tappa päls snart!!! Ska se om jag kan ta några kort och ev. filma lite idag. Har ju glömt bort att filma kaninen  

Har äntligen fått tag på min chef idag!!! Var och lämnade in min sjukskrivning till henne när vi åkte hem från sjukhuset förra tisdagen men hon var inte där då. Alltid bra att få prata via telefonen också. Min sjukskrivning blir nämligen 1 vecka kortare än det var sagt från början. Kan vara bra för vikarien att veta att hon inte jobbar dessa 2 nätter   

Nej, nu ska jag äta frukosten klart och sedan fortsätta se på TV tills jag ska ner till T 

Ha en jättebra fortsatt måndag!!!

Chilla lungt  

Mvh anaby  

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards