anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 14 mars 2012

Saknar "den bäste" och är samtidigt tacksam över den "underbara" jag har idag!!!

Av anaby - 14 mars 2012 22:59

Jag saknar min "bästa" Wirren många ggr   När jag ser på hopptävlingar är saknaden så otroligt stor   Han var verkligen den bästa hästen jag någonsin har både ridit och hoppat!!!


   


Å andra sidan är jag OTROLIGT tacksam att jag hittade Tabasco  Min UNDERBARA häst!!! 

De skulle lätt kunna vara syskon trots att de är helt skilda raser....påminner väldigt mycket om varandra både till typen, steget och temperamentet. Jag är så otroligt nöjd och glad över den här hästen att det nog inte riktigt går att förklara  Ofta när jag ska berätta om honom för utomstående får jag tårar i ögonen......speciellt när jag ska förklara och berätta om "vår resa" tillsammans. Trots att vi INTE har tävlat eller hopptränat speciellt mycket är det i särklass den hästen som jag har ägt och ridit under alla mina 36 år som hästägare som jag har lagt ner mest tid på. Och jag kan ärligt också säga att det är väl spenderad tid, tålamod, svett och några tårar  


 


      


    


 


Mvh anaby  

 
 
Malin

Malin

15 mars 2012 09:58

SV: Över nosen är den 25,5 cm, resterande mott på remmarna passar garanterat då de är långa :) Remmen som går över nacken är 98 cm.

http://www.kyro.blogg.se

anaby

15 mars 2012 16:16

Jättetack för snabbt svar!!

Jag ska mäta nosgrimman jag har här hemma så hör jag av mig när jag vet måttet på den. Det låter jättebra att de andar remmarna är långa!!!

Mvh Anna & Tabasco:)

 
marianne

marianne

15 mars 2012 12:21

Han ser väldigt fin ut din Wirren, en häst i min smak utseendemässigt, kraftig och stadig men ändå smidig. Väldans fin måste jag säga.

Vad härligt att du kunde gå till pållen själv och pyssla i din egen takt utan att ha nå´n som "flåsar i nacken" och vill därifrån. Tabasco vet så klart att du är lite extra ömtålig nu och behöver att han är lugn och stilla när du pysslar om honom.
Dom är ju kloka de där fyrfotingarna, och läser av en direkt.

Tackar för tipset om müslin, jag har kikat lite men inte hittat nå´t utan pellerts i, närmsta återförsäljaren är ca 8 mil härifrån, Jag ska snoka runt mer på deras hemsida iaf.

http://marresmams.blogg.se

anaby

15 mars 2012 16:20

Han var otroligt fin min Wirren:D Det fanns INGA fel på honom överhuvudtaget!! Världens bästa häst helt enkelt. Det var otroligt jobbigt när han "somnade in":(

Tabasco är som en "halvbror" till Wirren...något jag uppskattar enormt mycket:D Jag har haft tur!!! Det känns som att få en "andra chans" nästan 20 år senare:D

Det var väldigt skönt att få ta allt i sin egen takt och T var så otroligt mycket lugnare också. Precis som du säger så är de kloka de där 4-fotingarna;)

De flesta muslina har tyvärr pellets i sig men jag har för mig att Eggersmann är utan. Oppss!! 8 mil är lite långt till närmsta återförsäljare!!

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards