anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Direktlänk till inlägg 16 mars 2012

Sol och blåst idag!!!

Av anaby - 16 mars 2012 14:21

Tog det som vanligt lugnt på fm och tog sedan en prommis ner till stallet för att fixa med T. Hann nästan ner till stallet när jag fick ett SMS av Fredrik att han hade slutat skolan och kunde komma och hjälpa mig med vattnet på en gång   Perfekt att fixa det under dagen!!!

Muggen ser bra ut...eller det är väl ingen mugg just nu. Men allt är torrt och rosa just nu. Kommer dock att ha vegebom + sorbact och padd + linda t.o.m måndag. Sedan blir det öppen och endast smörja med vegebom. Tror och hoppas att det ska funka för "den här gången" 

Sedan har jag krattat bort gammalt hö och halm som kommer fram under snön...trampat ner hö...mockat hage + vindskydd. Upptäckte också till min stora fasa att pga att snön nu smälter börjar det rinna in vatten i vindskyddet  Dock bara det yttersta delen vi ingången....men jag vill INTE ha vatten in i  torv & halmbädden som just nu är perfekt!! Pratade med pappa och vi kom överens om att "skotta ut snön" från T:s hage imorgon med traktornMIN OTROLIGT SNÄLLA PAPPA  Det blir perfekt att lägga snön nere i utbyggnaden och sedan får vi stänga igen grinden för den här vintern. Sedan öppnar jag upp igen när sommarhagen är klar i slutet på maj!!! Hagen kommer också att torka upp på 0-tid när snön försvinner och det är så här varmt ute  Längtar tills jag kan börja tömköra igen!! Det har INTE gått på hela vintern pga all snö  

T har även idag både sparkat PET-flaska och foppatoffla  Idag var han mer nöjd med att sparka på PET-flaskan!!! Igår ville han knappt röra den  Ska se om jag hittar en billig fotboll på Biltema idag till min "bollsparkande" häst!! 

Även idag stog T "som ett ljus" helt lös utan grimma... både när jag borstade och fixade med muggen trots att det har blåst REJÄLT ute idag!! Han rör inte en fena  UNDERBARA HÄST!!!!       

Jag känner mig rätt ok i kroppen även idag. Det känns så klart när jag varit ner till stallet men konstigt vore ju annars  Har dock tagit värktabletter innan jag gick ner så det känns rätt ok  Och sedan tar jag allt i min takt och stressar inte det minsta. Himla skönt att kunna jobba allt eftersom man orkar. Går ganska fort ändå att bli klar där nere för tillfället  

Nu ska jag hoppa in i duschen och sedan ska vi iväg till Willys och handla mat. Det blir ett besök förbi Biltema också för att titta på en fotboll till T och sedan ska det finnas en magnetsits för bilar som någon på Buke tipsade om...en stor för endast 59 kr!! Ska se OM jag hittar den och hur den ser ut...om det blir något köp  

Nej, nu måste jag lägga på en rem om jag ska hinna bli klar innan "Herr´n i huset" kommer hem!!
Ha en jättebra fortsatt fredag!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby   

 
 
Jeanette

Jeanette

16 mars 2012 17:45

Sv. Jag håller så med dig. Blir så frusterad över folk som är så förblindade av att det ska vara naturligt att det blir väldigt onaturligt till slut.. :S

http://www.jeeanette.blogg.se

anaby

16 mars 2012 22:10

Precis!! Man måste ju läsa av hästen och se VAD den mår bäst av..suck!! Visst är det tråkigt när folk inte har sunt förnuft:(

Mvh Anna & Tabasco:)

 
marianne

marianne

16 mars 2012 18:20

Vi har en boll i hagen, men ingen har varit intresserad sen Brigade var kvar. Ava leker i boxen med sin boll och i natt hade hon lekt med sin matbytta så vi ska nog få igång dom att sparka oxå :)

Magnus leker med tungan så där när han blir riden oxå....lite riskabelt om dom hoppar :-P

http://marresmams.blogg.se

anaby

16 mars 2012 22:15

Jag har en pilatesboll som jag brukar använda på T på sommaren när han inte har broddar;) Så nu på våren när broddarna fortfarande sitter kvar tänkte jag att en fotboll nog skulle funka bra till honom:) Hi hi!! Vi har visst några fotbollar hemma enligt min kära man. Jag fick INTE köpa någon idag...så jag hoppas att det finns någon lämplig till T:)

T grejer inte lika mycket när man rider men gärna när man nyss har tränsat och när han är utan.

Kan vara lite riskabelt att greja med tungan när de hoppar:S Har dock sett en häst som heter Talent som Nina Fagerlund/Fagervall en finsk tjej som tävlar internationell hoppning...han har tungan UTANFÖR munnen HELA tiden:O Men hoppar riktigt bra ändå!! Men det känns riskabelt på något sätt...

Mvh Anna & Tabasco:)

 
Bonnie

Bonnie

16 mars 2012 22:42

Vilken tur att du har en sån snäll familj som ställer upp!

sv: Har varit grymt hoppsugen även om det bara är småskutt och ridbanan är perfekt just nu!:)

Dessa travare... Royal tror att han är en galoppör på täby som extraknäcker som rodeohäst så då flyger ju skorna en efter en... Majsan drog ju också av sig skorna konstant! Musse däremot har haft en tappsko på 4 år...

http://teamkarlsson.blogg.se

anaby

17 mars 2012 09:45

Jag har jättetur med att få hjälp med T när det behövs:) Både barnen och min kära man har varit otroligt snälla nu efter op och mockat och gjort allt!!! F.r.o.m den här veckan har jag mockat själv och de har "bara" burit vatten:D Skönt att kunna göra lite grejer själv även om det tar längre tid;) Det kommer att bli jättebra när pappa skottat bort snön från hagen. Är en av fördelarna med att ha en pappa med traktor;) Hi hi!!!

Förstår att du är hoppsugen!!! Bättre med några småskutt än inga alls:D

Han verkar mysig den där Royal:) Klart man ska extraknäcka som rodeohäst!! Det brukar T också göra...dock sitter hans skor som berget. Han har endast haft 3 tappskor på 4,5 år. När det händer brukar han ha "klivit ur" skon..inga trasiga kanter utan skon är bara borta:S Har haft snälla Hovisar som kommit på någon dag och slagit på den igen de få ggr det har hänt.

Mvh Anna & Tabasco:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av anaby - 8 mars 2022 09:41

Halloojjjsan igen! Det känns skönt att vara frisk och komma igång i det vanliga gängorna igen. Har börjat rida igen och det känns otroligt bra          Har fått några nya hästmassagekunder under veckan. Det blir både spännande och intressant at...

Av anaby - 4 mars 2022 20:50

Halloojjsan allihopa! Både jag och min man har haft Covid i veckan. Vi har som tur var fått en lindrig varitant och vi är tacksamma att vi fick Covid nu istället för från början för 2 år sedan när många var allvarligt sjuka. Jag har inte fått åka...

Av anaby - 23 februari 2022 13:48


    Vi gifte oss 22/2 2022   Önskar alla en fortsatt fin dag och kram på er  Mvh Anna   ...

Av anaby - 15 februari 2022 00:40

Halloojsan igen!  Här är det ganska högt tempo   Jag håller på att komma igång med företaget. Bla så håller jag på att sy veteryggvärmare till häst, vetebettvärmare och veteryggvärmare för människor. Har kommit igång med veteryggvärmare till häst o...

Av anaby - 6 februari 2022 22:33

                  Hallojjjjsan allihopa! Hoppas att ni har haft en bra helg      Vi har haft stalljour i helgen. Det blir var 6e vecka och då har vi hand om stallet och 13 hästar lördagmorgon, lunch, kväll och söndag morgon. Söndag lunch och...

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards