anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 18 mars 2012

Av anaby - 18 mars 2012 22:06

Japp!! Nu har jag landat hemma igen efter en helkväll ute!!! Hi hi!! Vi började med att äta middag på ett för mig helt nytt ställe. MYCKET GOD MAT Det blev både varmrätt och efterätt  Vi åt i lugn och ro och det var otroligt skönt att kunna sitta kvar utan att stressa. Sedan styrde vi kosan mot Laleh. Konserten skulle börja 19.30 och när vi kom dit var klockan ca 18.40 och det var FULLT med folk i hela trappen och lång kö. De hade inte ens börjat släppa in folk Det bådade inte riktigt gott...det var nämligen INTE några speciella platser utan "först till kvar" så att säga 

Vi ställde oss i kön som gick till höger...i hopp om att den gick fortare fram  Det visade den sig att göra!!! Ibland har man tur 

Vi satte oss ungefär i mitten högt upp. Jag kan inte sitta så långt fram pga min tinnitus. Jag hade självklart även på mig öronproppar för att både orka och klar av Så här såg det ut strax innan Laleh kom ut på scenen:


 


Vi uppskattade antalet "stående" människor till 500 st!!! Och säkert lika många sittande  Som både jag och Charlotta sa till varandra: Det lönar sig att vara ute i god tid 

Konserten var riktigt bra!!! Laleh är ju väldigt speciell  Mycket humor och ödmjuk  Och pricken över I:et....en fantastisk röst!!! Kan säga att det blev inte mindre än 5 extranr!!! Gissa om vi hade ont i händerna efter alla applåder sedan 

Kvällen har varit jättebra!!! Nu ska jag dricka en tekopp och se på NCIS på kanal 6 innan jag hoppar i bädden 

Ha de bra och chilla lugnt!!
Mvh anaby             

Av anaby - 18 mars 2012 14:18

Vilket härligt väder idag!! Sol och någon + grad!! Det hade frusit på under natten men det är nästan bara bra...då blir det inte så himla blött på en gång. Hagen ser bra ut!! Ingen översvämning inne i vindskyddet än så länge   Tror nog att jag ska klara mig den här gången också. Ska dock höra med pappa om vi kan få tag på något finare gruslass och lägga in i öppningen på vindskyddet och vid grinden. Det blir en aning blött just där både på våren och hösten. Känns som en bra ide att fixa det när det torkat upp i majmånad 

Nu när T kan gå i hela hagen har han bajsat efter hela sidan som är närmast vindskyddet. Helt ok att mocka!!! Endast lite inne i vindskyddet. Fredrik var snäll och la in 1 halmsäck och fyllde på vatten   Och L-O lagade punkan på skottkärran PERFEKT!!!

När allt "jobb" var klart blev det dags att skölja muggbenet och borsta T. Han stog som "ett ljus" helt lös och bara njuter när jag pysslar med honom  Sedan blev det dags att inviga fotbollen!!! Hi hi!! 

Jag började med foppatoffeln och idag tränade jag en "enklare variant" på apport med toffeln. När T har greppat den och håller i...tar jag den hel enkelt ifrån honom. Han släpper den så fort jag tar tag i toffeln. Gick riktigt bra!!! Får träna mer på det under veckan   Sedan gick jag vidare till fotbollen...det tog inte lång tid innan T kom på hur han skulle sparka iväg den  Från början sparkade han en aning hårt...jag fick springa som en gasell för att fånga upp den  Sedan bytte vi ställe i hagen och då började T sparka lite lugnare. Gissa vem som tyckte att det var jättekul!! Hi hi!! Ingen film idag...har inte hunnit med. Blir någon annan dag i vecka istället 

Muggen ser bra ut och idag är sista dagen jag har tänkt linda med padd och fleecelinda. F.r.o.m imorgon tänkte jag bara tvätta och sedan smörja med vegebomsalvan. Får se hur det blir!!!

Nu har jag landat hemma och ska hoppa in i duschen och göra mig iordning för en middag ute och sedan ska jag titta/lyssna på en konsert med Laleh tillsammans med "bästa" Charlotta  

Nu måste jag skynda mig lite!!
Ha en fortsatt jättebra söndag!!!

Chilla lugnt  

Mvh anaby  

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards