anaby - Jag, barnen, djuren & fotografering.

Alla inlägg den 20 mars 2012

Av anaby - 20 mars 2012 15:04

Jag har verkligen haft en lugn dag både hemma och istallet idag   Tog det lugnt på fm och såg på TV innan jag gick ner för att rida på T. Idag blev det BETT istället för bettlöst  men samma som igår med barbackapadden. Funkade fin fint med bägge 2  T var lugn som en filbunke idag!! Vilket innebar att jag kunde slappna av mycket mer motför igår  Idag tränade vi halter, framdelsvändningar och ryggning. Han lyssnade jättebra!! På slutet kunde jag t.o.m rida på lång tygel...det gick INTE igår  Det blev nog ungefär 5 min idag med. Helt lagom för mig i dagsläget Bättre att rida korta stunder och nästa varje dag motför att jag blir sängliggande=klart obra  

Sedan fick T sin lunch medans jag trampade ner hö och mockade hage + vindskydd. Var inte mycket i vindskyddet utan T har varit "duktig" och bajsat flera högar bredvid "dyngstacken" istället...DUKTIG HÄST 

Idag la jag fram både fotbollen och foppatoffeln i hagen medans jag mockade  T började att leka med foppatoffeln....tuggar och slänger iväg den....stannar upp och tittar på mig med stora ögon....när jag säger: BRA!! Fortsätter han att tugga och slänga...sedan efter 3:e gången när jag säger:BRA!! Kommer han fram till mig för att få en hästgodis...sedan tillbaka och fortsätter leka med toffeln  Visst är han härlig min häst!!! Hi hi!!   

Fredrik kom ner efter en stund för att hjälpa till med vattnet  Sedan fortsatte jag och T att "leka" på allvar med fotbollen och foppatoffeln. Han är så duktig!!! Verkar tycka att det är riktigt roligt med bollen...den åker iväg riktigt långt emellanåt. Sedan har han hittat en teknik där han rullar bollen med huvudet mot hoven och sedan åker den iväg  När broddarna åker av kommer jag att ta ner Pilatesbollen!! Det kommer han nog tycka är jättekul!!!

Muggen eller brist på mugg ser jättebra ut!! Det har hållit sig oförändrat sedan jag började ha honom olindad. Hoppas verkligen att det fortsätter så!!! Tvättar rent och smörjer sedan med Vegebomsalvan. Blir nog bra 1 tvättning till imorgon och sedan nöjer jag mig att smörja med Vegebom veckan ut.

T är så rolig när jag ska gå hem. När jag säger: Hej då Plutt!! Ses imorgon!!! Tittar han på mig och sedan går han direkt till stora höhäcken!! Då vet han att jag INTE kommer tillbaka någon fler gång. Lika bra att äta istället  Ofta står han och tittar efter mig tills jag har stängt skjutdörren men sedan äter han i lugn och ro när jag har gått. 

När jag landade hemma passade jag på att göra några varma mackor i vår nya smörgåsgrill  Igår grillade vi korv och korvbröd i den!! Det gick fin fisken...den är STOR...det ryms 4 mackor i den 


   

Vi har inte haft den så länge men hittills har den fått klart godkänt 

Nej, nu ska jag äta klart mina mackor och sedan hoppa in i duschen!! Jag ska iväg och hälsa på min systerdotter ikväll. Hon fyllde år för någon vecka sedan men jag har ju varit lite "ofärdig" och inte så pigg att åka dit än...men nu är det dags att hälsa på  Det ska bli jätteroligt!! Jag får ju även träffa hennes son...jag är ju nämligen "gammel-moster"  Huvvvaaa vad gammalt det lät  Hi hi!! Jag blev moster när jag var 14 år....så nu är jag då en titel till 

Ha en fortsatt jättebra tisdagkväll!!!
Chilla lugnt  

Mvh anaby             

Presentation


Välkommen till mig! Jag bloggar bla om min satsning att tävla i hoppning upp till 130 cm efter 17 års frånvaro på tävlingsbanorna. Och en massa annat trevligt :)

Fråga mig

27 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du som tittar in på min blogg? ;)
 20 år
 25 år
 30 år
 35 år
 40 år
 45 år
 50 år
 55 år
 60 år + däröver

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards